T2b 1976 Ombouw naar Westfalia Berlin
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: T2b 1976 Ombouw naar Westfalia Berlin
Het makkelijst deurtjes uitzagen is met een inval cirkelzaag.
Zover mogelijk de rechte stukken inzagen en dan alleen de ronde hoeken met een decoupeerzaag
Zover mogelijk de rechte stukken inzagen en dan alleen de ronde hoeken met een decoupeerzaag
Lucht bevriest en kookt nooit
- Eppo91
- Actief Lid
- Berichten: 463
- Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Goirle
Re: T2b 1976 Ombouw naar Westfalia Berlin
Thanks René, heb je dan een speciaal zaagblad nodig voor de Formica?
Waarom? Omdat het kan!
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: T2b 1976 Ombouw naar Westfalia Berlin
Hoi triple met de bus zit erop,alles goed verlopen geen problemen was ook maar een weekje met amper 350 kilometer. Wel in Duitsland lekker super benzine getankt lekker billig!!
En heb zelfs het idee dat het motortje het ook lekkerder vind.
Vind het allemaal strak wat je doet met je meubels en je bekleding.
Dat het plastic bij repro te koop is wist ik niet ga daar eens mee contacten.
Over de verlichting kan ik zeggen ga eens bij een Ikea kijken daar is zoveel op led gebied te koop.
Je knikkerd de omvormer weg en knoopt de draadjes aan je bus Electra en hebt de mooiste lampjes.
Jan Willem
En heb zelfs het idee dat het motortje het ook lekkerder vind.
Vind het allemaal strak wat je doet met je meubels en je bekleding.
Dat het plastic bij repro te koop is wist ik niet ga daar eens mee contacten.
Over de verlichting kan ik zeggen ga eens bij een Ikea kijken daar is zoveel op led gebied te koop.
Je knikkerd de omvormer weg en knoopt de draadjes aan je bus Electra en hebt de mooiste lampjes.
Jan Willem
-
- Nieuweling
- Berichten: 7
- Lid geworden op: do aug 07, 2014 8:13 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Rosmalen (bij 's-Hertogenbosch)
Re: T2b 1976 Ombouw naar Westfalia Berlin
Wauw! Erg fraai resultaat!
En ook voor mij een inspiratie en net dat steuntje in de rug om ook zelf aan de slag te gaan met "mijn" bus. Ik start snel ook een topic om mijn ervaringen te delen.
Groet,
Pim
En ook voor mij een inspiratie en net dat steuntje in de rug om ook zelf aan de slag te gaan met "mijn" bus. Ik start snel ook een topic om mijn ervaringen te delen.
Groet,
Pim
- Eppo91
- Actief Lid
- Berichten: 463
- Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Goirle
Re: T2b 1976 Ombouw naar Westfalia Berlin
Thanks Pim.
Ik ben nog maar een groentje hoor, heb mijn bus pas jl. februari gekocht.
Fijn dat je jouw ervaringen aan het forum toe gaat vertrouwen. Zo leren we allemaal van elkaar. En veel foto's plaatsen hè....
Ik ben nog maar een groentje hoor, heb mijn bus pas jl. februari gekocht.
Fijn dat je jouw ervaringen aan het forum toe gaat vertrouwen. Zo leren we allemaal van elkaar. En veel foto's plaatsen hè....
Waarom? Omdat het kan!
- Eppo91
- Actief Lid
- Berichten: 463
- Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Goirle
Re: T2b 1976 Ombouw naar Westfalia Berlin
Ik ben aan het rondkijken voor isolatiemateriaal achter de wandpanelen aan de zijkanten van de bus.
Weet iemand of alleen glaswol volstaat of moet er ook nog folie, en zo ja welke, tussen?
Vraag me ook af welk hout ik het beste kan gebruiken voor deze panelen. watervast?
Het uiterlijk maakt niet uit want ik beplak het toch met formica.
Weet iemand of alleen glaswol volstaat of moet er ook nog folie, en zo ja welke, tussen?
Vraag me ook af welk hout ik het beste kan gebruiken voor deze panelen. watervast?
Het uiterlijk maakt niet uit want ik beplak het toch met formica.
Waarom? Omdat het kan!
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: T2b 1976 Ombouw naar Westfalia Berlin
Isolatie vind ik een lastige vraag. Glaswol houdt vocht vast, dus dat is niet optimaal.
Maar wat dan wel ik ben wel benieuwd wat er in moderne auto's zit.
Maar wat dan wel ik ben wel benieuwd wat er in moderne auto's zit.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- gerbenpool
- Actief Lid
- Berichten: 219
- Lid geworden op: ma feb 28, 2011 8:17 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
T2b 1976 Ombouw naar Westfalia Berlin
Ik heb isolatie van een autobekleder. Het dempt het geluid, is licht van gewicht en houdt het vocht niet vast. T ziet er uit als samengesteld schuimrubber van matrassen e.d. En het is eenvoudig en precies te verwerken.
Eigenaar van twee schitterende t2b Westfalia's. Een expert ben ik nog niet maar leer stukje bij beetje.. Wacht maar af ;-).
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: T2b 1976 Ombouw naar Westfalia Berlin
Nee hoor geen speciaal zaagblad, maar wel een fijn getande
Lucht bevriest en kookt nooit
- Eppo91
- Actief Lid
- Berichten: 463
- Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Goirle
Re: T2b 1976 Ombouw naar Westfalia Berlin
gerbenpool schreef:Ik heb isolatie van een autobekleder. Het dempt het geluid, is licht van gewicht en houdt het vocht niet vast. T ziet er uit als samengesteld schuimrubber van matrassen e.d. En het is eenvoudig en precies te verwerken.
Thanks Gerben. Weet je ook waar dat verkocht wordt?
Waarom? Omdat het kan!
-
- Nieuweling
- Berichten: 7
- Lid geworden op: do aug 07, 2014 8:13 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Rosmalen (bij 's-Hertogenbosch)
Re: T2b 1976 Ombouw naar Westfalia Berlin
Vorige week ben ik bij Meneer Sam langgewenst. Hij heeft zijn eigen bus aan de binnenzijde bekleed en is enthousiast over Silent Coat (zelfde als Dynamat alleen dan goedkoper). Dit plak je aan de binnenzijde van je plaatwerk (cockpit, motorruimte, wanden, deuren) en zorgt voor geluidsisolatie en maakt je deuren meer solide. Voor ongeveer € 250 heb je voldoende van dat spul om je bus te bekleden (8m2).
Als ik mijn interieur ga demonteren en met de deuren aan de slag ga, ga ik het ook gebruiken.
Ik verwacht dat het materiaal hierboven vooral ook voor warmte en koude isoleert. Of heb ik het mis?
Als ik mijn interieur ga demonteren en met de deuren aan de slag ga, ga ik het ook gebruiken.
Ik verwacht dat het materiaal hierboven vooral ook voor warmte en koude isoleert. Of heb ik het mis?
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: T2b 1976 Ombouw naar Westfalia Berlin
Dynamat lijkt mij enkel geluidsisolatie en geen warmte isolatie.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Eppo91
- Actief Lid
- Berichten: 463
- Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Goirle
Re: T2b 1976 Ombouw naar Westfalia Berlin
Maar eens even wat tijd besteedt aan zoekwerk op internet voor de isolatie (verf moet toch drogen ).
Glaswol (en ook steenwol) neemt geen water op. Er is wel een wijdverbreid misverstand hierover als ik dat zo lees.
Op foto's van interieurs van bussen heb ik ook al menigmaal gezien dat het achter de wandpanelen zit.
Rockwool verkoopt platen van 45 mm dik en dat is exact de maat voor de wanden, prijs voor een pak van 4,8 m2 is € 17,22 bij de bouwmarkt om de hoek.
Wat Gerben laat zien is vlokkenschuim heb ik ontdekt. Een afvalproduct van schuimrubber wat vaak wordt toegepast op plaatsen waar je het toch niet ziet en het vooral om de isolerende functie gaat. Dus niet voor een matras oid. Is te bestellen op internet, niet zo even bij de bouwmarkt te halen, voor prijzen vanaf zo'n, € 10,--/m2. Was een quickscan, dus niet uitgebreid gezocht.
De Dynamat achtige zijn inderdaad voor geluidsisolatie. Er staat een mooi filmpje op Justkampers.com waarin het verschil te horen is. Daarmee krijg je wel een solide geluid bij het rijden en dichtgooien van de deuren....maar verliest de bus ook wel een beetje haar charme mee ben ik bang. En ik vind het zelf nogal prijzig.
Kortom ik denk dat ik eigenwijs ga zijn en voor de Rockwool oplossing ga.....
Glaswol (en ook steenwol) neemt geen water op. Er is wel een wijdverbreid misverstand hierover als ik dat zo lees.
Op foto's van interieurs van bussen heb ik ook al menigmaal gezien dat het achter de wandpanelen zit.
Rockwool verkoopt platen van 45 mm dik en dat is exact de maat voor de wanden, prijs voor een pak van 4,8 m2 is € 17,22 bij de bouwmarkt om de hoek.
Wat Gerben laat zien is vlokkenschuim heb ik ontdekt. Een afvalproduct van schuimrubber wat vaak wordt toegepast op plaatsen waar je het toch niet ziet en het vooral om de isolerende functie gaat. Dus niet voor een matras oid. Is te bestellen op internet, niet zo even bij de bouwmarkt te halen, voor prijzen vanaf zo'n, € 10,--/m2. Was een quickscan, dus niet uitgebreid gezocht.
De Dynamat achtige zijn inderdaad voor geluidsisolatie. Er staat een mooi filmpje op Justkampers.com waarin het verschil te horen is. Daarmee krijg je wel een solide geluid bij het rijden en dichtgooien van de deuren....maar verliest de bus ook wel een beetje haar charme mee ben ik bang. En ik vind het zelf nogal prijzig.
Kortom ik denk dat ik eigenwijs ga zijn en voor de Rockwool oplossing ga.....
Waarom? Omdat het kan!
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 962
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: T2b 1976 Ombouw naar Westfalia Berlin
Goed zo !
Ik ben zelf ook meer van het beredeneren en kiezen ipv klakkeloos aannemen. In mijn Kever heb het hele plafond beplakt met normaal ondertapijt (gemalen textiel oid; allemaal draadjes) ipv het originele dekentje wat op het hemeltje lag.
Het dak klonk vanaf dat moment in ieder geval een heel solide.
Ik ben zelf ook meer van het beredeneren en kiezen ipv klakkeloos aannemen. In mijn Kever heb het hele plafond beplakt met normaal ondertapijt (gemalen textiel oid; allemaal draadjes) ipv het originele dekentje wat op het hemeltje lag.
Het dak klonk vanaf dat moment in ieder geval een heel solide.
- Eppo91
- Actief Lid
- Berichten: 463
- Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Goirle
Re: T2b 1976 Ombouw naar Westfalia Berlin
Nou....ik ben erg blij met de adviezen van iedereen .
Dus voor ik het vergeet...Marcel, Gerben, Pim en Ardeko bedankt voor het meedenken! Ik ga morgen bij Repro Westy langs, zal het Ruud ook vragen.
Dus voor ik het vergeet...Marcel, Gerben, Pim en Ardeko bedankt voor het meedenken! Ik ga morgen bij Repro Westy langs, zal het Ruud ook vragen.
Waarom? Omdat het kan!