Bij het lezen van de posts hier heb ik al regelmatig tips gezien wat te doen na de aanschaf van een bus.
Omdat ik de onderhoudshistorie van mijn bus ook niet ken wil ik zoveel mogelijk zelf in orde brengen.
Bij de klusmeeting in Hillegom met hulp en tips van Hanhoo en Stuif

:
- de benzineslangen van de tank naar de benzinepomp vervangen, inclusief het filter onder de bus.
- rubberrand om motorbeplating (met hulp van de handige handjes van Tante Leen

)
- motorolie, nieuwe zeef en deksel met aftapplug
- nieuwe accu en spanningsregelaar (onverwacht maar door JanWillem kon ik weer zelf naar huis rijden

)
- pertronix electronische ontsteking (vakkundig ingebouwd en afgesteld door Stuif

)
Om ook zelfstandig verantwoord te kunnen sleutelen daarna een aantal 'boxertje' technische boeken gekocht en gelezen. Eerst de benzinefilter tussen de benzinepomp en carburateur verwijderd. Die hoort er niet en is zelfs gevaarlijk. Ook de luchtfilterbehuizing goed schoongemaakt en werking vacuümklep gecontroleerd.
En vandaag:
- bougies vervangen
- nieuwe afdekdoppen boven de bougies aansluitingen (pff wat een karwei om die dingen erop te krijgen)
- luchtfilter vervangen
- vacuümslang tussen carburateur en luchtfilter vervangen
Hier de oude bougies:

Alles gedaan volgens de tips op dit forum en de technische boeken.
Ik zal er ongetwijfeld lang over hebben gedaan maar het is gelukt en bij de proefrit net duidelijk merkbaar dat de motor beter loopt. Tof gevoel
Morgen verder met:
- v-snaar vervangen
- versnellingsbakolie vervangen
Dat ga ik bij een klusgarage doen waar de bus op een brug kan.