Deze mag dicht, nieuwe is aangemaakt
Deze mag dicht, nieuwe is aangemaakt
Dag mede aircooled eigenaren!
Een tijdje geleden heb ik mijn keverke verkocht en ben ik eens gaan zien naar een T2 busje, een paar gezien maar vond er toch geen fatsoenlijke die pastte in het budget. Uiteindelijk op flat4free bij de advertenties gekeken (nog maar eens) en daar stond hij! Ik wist gewoon dat deze het werd!
Nieuwe remmerij, nagenoeg roestvrij! Superharde schuifdeur,...
Oorspronkelijk was ik opzoek naar een t2a maar toen ik deze t2 ab zag staan was ik verkocht!
Dus de volgende dag de wagen ingesprongen en anderhalf uurtje gereden naar BestCoastClassics. Daar Wim ontmoet, supervriendelijke kerel!
Die vertelde me dat hij een spijlbus had gekocht uit zweden en alleen de spijlbus kon kopen als hij de t2 ook kocht.. Dus heeft hij ze maar alle2 laten overkomen het gaat dus om een zweedse t2ab van 1972.
Plannen zijn een full resto doen.. Dus alles komt aan bod!
Remmerij is allemaal nieuw dus das al leuk!
Latere plannen zijn om een camperinterieurtje te plaatsen!
Genoeg verteld, hier een paar foto's van het leuke ding!
Zaterdag eindelijk het busje opgehaald! Nu kunnen de werken beginnen!
Vandaag alweer wat doorgedaan! Zut best wel simpel in elkaar zo'n busje
Zo, de bus is nu dus kaal, klaar om op zijn kant te smijten en de onderkant grondig aan te pakken!
Ziezo, een straalcabinneke gemaakt! Alleen nog een likje verf maar da's maar detail he
Vind het zelf wel geslaagd en heeft me hoop en al 60€ gekost
Alleen moet ik een zwaardere compressor gaan halen, mijn kleintje krijgt het nie getrokken..
Heb ondertussen een vloerplaat besteld voor in de bus (laadvloer) om de slechte stukjes te vervangen, hier ben ik op aant wachtten en dan kan ik weer verder.. Soit, hier eene foto van de straalcabine:
Nog eens wat aan de bus gedaan, heb me bezig gehouden met de staalborstel op de slijpmachine en de vooras eens onder handen genomen.. Hier is het eindresultaat na 2 lagen hamerite:
Ook maar begonnen aan de binnenkant te schuren, alles behalve de vloer wordt terug de originele kleur: niagara blauw, de vloer komt in het zwart!
Het kan zijn dat jullie de foto's op hun zij zien, dat komt omdat ik ze vanop mijn iphone heb opgeladen
Een tijdje geleden heb ik mijn keverke verkocht en ben ik eens gaan zien naar een T2 busje, een paar gezien maar vond er toch geen fatsoenlijke die pastte in het budget. Uiteindelijk op flat4free bij de advertenties gekeken (nog maar eens) en daar stond hij! Ik wist gewoon dat deze het werd!
Nieuwe remmerij, nagenoeg roestvrij! Superharde schuifdeur,...
Oorspronkelijk was ik opzoek naar een t2a maar toen ik deze t2 ab zag staan was ik verkocht!
Dus de volgende dag de wagen ingesprongen en anderhalf uurtje gereden naar BestCoastClassics. Daar Wim ontmoet, supervriendelijke kerel!
Die vertelde me dat hij een spijlbus had gekocht uit zweden en alleen de spijlbus kon kopen als hij de t2 ook kocht.. Dus heeft hij ze maar alle2 laten overkomen het gaat dus om een zweedse t2ab van 1972.
Plannen zijn een full resto doen.. Dus alles komt aan bod!
Remmerij is allemaal nieuw dus das al leuk!
Latere plannen zijn om een camperinterieurtje te plaatsen!
Genoeg verteld, hier een paar foto's van het leuke ding!
Zaterdag eindelijk het busje opgehaald! Nu kunnen de werken beginnen!
Vandaag alweer wat doorgedaan! Zut best wel simpel in elkaar zo'n busje
Zo, de bus is nu dus kaal, klaar om op zijn kant te smijten en de onderkant grondig aan te pakken!
Ziezo, een straalcabinneke gemaakt! Alleen nog een likje verf maar da's maar detail he
Vind het zelf wel geslaagd en heeft me hoop en al 60€ gekost
Alleen moet ik een zwaardere compressor gaan halen, mijn kleintje krijgt het nie getrokken..
Heb ondertussen een vloerplaat besteld voor in de bus (laadvloer) om de slechte stukjes te vervangen, hier ben ik op aant wachtten en dan kan ik weer verder.. Soit, hier eene foto van de straalcabine:
Nog eens wat aan de bus gedaan, heb me bezig gehouden met de staalborstel op de slijpmachine en de vooras eens onder handen genomen.. Hier is het eindresultaat na 2 lagen hamerite:
Ook maar begonnen aan de binnenkant te schuren, alles behalve de vloer wordt terug de originele kleur: niagara blauw, de vloer komt in het zwart!
Het kan zijn dat jullie de foto's op hun zij zien, dat komt omdat ik ze vanop mijn iphone heb opgeladen
Laatst gewijzigd door Yannvanh op wo feb 12, 2020 19:05 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: Zweedse T2 a/b restauratie
Welkom,
Je bent al lekker aan 't klussen aan je bus.
En vooral update's blijven plaatsen, zijn we dol op
Je bent al lekker aan 't klussen aan je bus.
En vooral update's blijven plaatsen, zijn we dol op
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zweedse T2 a/b restauratie
Bedankt,
Die met veel foto's vind ik ook het leukst om te doorbladeren dus dat komt goed!
Die met veel foto's vind ik ook het leukst om te doorbladeren dus dat komt goed!
Re: Zweedse T2 a/b restauratie
grondig ! ja.....bedankt voor de foto updates, dat leest leuker ! Succes met het project en leuke straalkast !
Re: Zweedse T2 a/b restauratie
Gisteren ook nog eventjes 2 gaten in de vloer uitgeslepen en nieuwe plaatjes ingelast.. Moet wel nog afgewerkt worden!
Komt toch een houten vloer in dus je ziet het toch niet maar ik heb het liever netjes!
Komt toch een houten vloer in dus je ziet het toch niet maar ik heb het liever netjes!
Re: Zweedse T2 a/b restauratie
Zaterdag de bus op zijn/haar zij gelegd en de onderkant eens bekeken.. 3 autobanden en 3 matrassen, geen enkel probleem! Maar amai amai, dat zweeds braadwerk staat me echt nie aan! Dus dat wordt slijpen/lassen! Hier wat plaatjes:
Dit vraagt om een heel nieuwe dwarsbalk:
En ondertussen al beginnen slijpen:
Schandalig!:
Ik ga stukje per stukje aanpakken, omdat de bus op zijn kant ligt ben ik bang dat het gaat kromtrekken als ik teveel ineens wegslijp!
Zo dit was het weer voor vandaag en waarschijnlijk ook voor dees week.. Ik heb net met de slijpschijf in mijne vinger gezeten.. Door mijn handschoen uit! :s doet niet zo lekker..
Maarja, dan kunnen we eens een tijdje spenderen aan het opruimen van materiaal enzovoort.. Moet ook eens gebeuren
Yannick.
Dit vraagt om een heel nieuwe dwarsbalk:
En ondertussen al beginnen slijpen:
Schandalig!:
Ik ga stukje per stukje aanpakken, omdat de bus op zijn kant ligt ben ik bang dat het gaat kromtrekken als ik teveel ineens wegslijp!
Zo dit was het weer voor vandaag en waarschijnlijk ook voor dees week.. Ik heb net met de slijpschijf in mijne vinger gezeten.. Door mijn handschoen uit! :s doet niet zo lekker..
Maarja, dan kunnen we eens een tijdje spenderen aan het opruimen van materiaal enzovoort.. Moet ook eens gebeuren
Yannick.
Re: Zweedse T2 a/b restauratie
Pas je een beetje op!!!
- MACHINE
- Gevorderde
- Berichten: 821
- Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Zweedse T2 a/b restauratie
ai, dat is geen fraai laswerk. Wel top dat je het meteen aanpakt, en een mooi bussie!!
vwt2a/b 72 Westy | https://www.facebook.com/vriendenclubT2
Re: Zweedse T2 a/b restauratie
Is dat een originele kleur, niagara blauw?
Re: Zweedse T2 a/b restauratie
Ja, das een originele kleur!
Re: Zweedse T2 a/b restauratie
De afgelopen dagen weer wat aan de bus gedaan, het steunpunt en de dwarsbalk achter verwijdert.
En alleen maar roest roest roest tegen gekomen! Maarja, we maken er een nieuwe van!
Hier de dwarsbalk, alleen moet ik nog de puntlassen uitboren.
Gaatje in de chassisbalk!
De bedoeling is om zo snel mogelijk een zandstraalketel + compressor te huren en alles te zandstralen, werkt een pak leuker en alle gaatjes komen naar boven!
En alleen maar roest roest roest tegen gekomen! Maarja, we maken er een nieuwe van!
Hier de dwarsbalk, alleen moet ik nog de puntlassen uitboren.
Gaatje in de chassisbalk!
De bedoeling is om zo snel mogelijk een zandstraalketel + compressor te huren en alles te zandstralen, werkt een pak leuker en alle gaatjes komen naar boven!
Re: Zweedse T2 a/b restauratie
Voila, de puntlassen zijn uitgeboord en de steunbalk ook ineens maar verwijdert!
Nu heb ik wat gaten in de chassisbalk zelf en ben van plan om er een stuk uit te slijpen (30cm).
Nu ligt de bus op zijn zijkant en ik ben bang dat het gaat 'inzakken' ofzo.. Zou dat kunnen?
Nu heb ik wat gaten in de chassisbalk zelf en ben van plan om er een stuk uit te slijpen (30cm).
Nu ligt de bus op zijn zijkant en ik ben bang dat het gaat 'inzakken' ofzo.. Zou dat kunnen?
Re: Zweedse T2 a/b restauratie
Ik zou een paar kruizen lassen om het op te vangen.
Niet eens een LEGO® bus..
Re: Zweedse T2 a/b restauratie
Vandaag mijn bestelling binnengekomen! Gisteren besteld en vandaag binnen.. Sterk bezig paruzzi!
Nieuw chassismateriaal:
Stuk chassis uitgeslepen:
Hoezo roest en opgelapt?
Dit stuk chassis moet ik 'namaken'.. Kon ik nergens vinden..
Hier nog een foto van hoe de bus er nu bijstaat:
Dat was het weer!
Nieuw chassismateriaal:
Stuk chassis uitgeslepen:
Hoezo roest en opgelapt?
Dit stuk chassis moet ik 'namaken'.. Kon ik nergens vinden..
Hier nog een foto van hoe de bus er nu bijstaat:
Dat was het weer!