Theo's 70er T2a

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Marcski

Bericht door Marcski » za jun 02, 2007 9:24 am

nope, bij mij ook niet en ik heb ze er ook afgeslepen

Theot2a
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: do mei 17, 2007 16:50 pm
Locatie: Horst

Bericht door Theot2a » zo jun 03, 2007 9:29 am

Hoe zit dat dan met de APK ?
Hoeft je vooras voor de APK geen aanslag te hebben ?
combi T1 1962
panelvan T1 1959

Marcski

Bericht door Marcski » zo jun 03, 2007 10:23 am

nee, hoor... die aanslag is alleen om je schokbrekers te beschermen tegen doorslaan, maar omdat je voorvering stugger wordt haalt hij dat niet meer

Theot2a
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: do mei 17, 2007 16:50 pm
Locatie: Horst

Bericht door Theot2a » zo jun 03, 2007 12:11 pm

Marcski schreef:nee, hoor... die aanslag is alleen om je schokbrekers te beschermen tegen doorslaan, maar omdat je voorvering stugger wordt haalt hij dat niet meer
In mijn geval word vering toch niet stugger....heb beide torsie assen versteld dus qua stugheid veranderd er toch niets. Alleen de stand is veranderd.

Moet je overigens geen andere schokbrekers monteren ? (kortere.)



Gr.

Theo.
combi T1 1962
panelvan T1 1959

Marcski

Bericht door Marcski » zo jun 03, 2007 12:28 pm

je hebt kans dat hij dan tegen de bumpstops aan gaan slaan, de hoek van de draagarmen veranderd behoorlijk bij verlagen!

ik rij met originele schokbrekers, maar omdat de onderste torsie meer voorspanning heeft rijdt het stugger en zit de schokbreker lang niet op zijn eind..
Als je rasterplaatjes hebt zou ik zeker wel kortere en stuggere schokbrekers nemen, koni of bilstein bijvoorbeeld

Gebruikersavatar
vwcrewcab
Luchtgekoeld
Berichten: 1722
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
Locatie: Middelburg (ZL)

Bericht door vwcrewcab » ma jun 04, 2007 22:10 pm

Ik heb ze er ook afgehaald, anders zit je er denk ik heel snel tegen aan, zeker als je as niet stugger is geworden, maar dat weet ik niet zeker.
Je kan het ook eerst even aanzien, en dan beslissen.
Ff flink op je voorbumper dansen als je as eer weer onder zit, dan merk je het snel genoeg.

ZIet er wel super netjes uit!
De complimenten.
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!

T2Bay

Bericht door T2Bay » di jun 05, 2007 21:09 pm

Om je schokbrekers te beschermen kun je ook van die PUR-buffers op de zuigerstang zetten, heeft tegenwoordig elke auto. KYB's zijn wel een beetje de standaard voor wat betreft verkorte schokkers. Ze zijn ook stugger dus hoef je je geen zorgen te maken over doorslaan van de vering.

Theot2a
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: do mei 17, 2007 16:50 pm
Locatie: Horst

Bericht door Theot2a » zo jun 10, 2007 22:47 pm

Heb dit weekeind de vooras afgemaakt en remmen hoofdstuk afgerond.
Helaas was één remleiding van de gekochte set te kort dus remmen hoofdstukje is nog niet helemaal afgerond.

Foto update:


aangezicht l.v. vanaf onderzijde

Afbeelding


Nieuwe hoofdremcil. leidingen

Afbeelding

eindresultaat verlagen

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


De regelmatige passagiers


Afbeelding




Groeten Theo. :D
combi T1 1962
panelvan T1 1959

Westy
Luchtgekoeld
Berichten: 3324
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Bericht door Westy » zo jun 10, 2007 22:57 pm

erug stoer resultaat
Klik voor een leuk t-shirt

Lucius

Bericht door Lucius » ma jun 11, 2007 2:02 am

Wauw dat is een fijne verlaging zeg.
Gewoonweg netjes!

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » ma jun 11, 2007 9:29 am

Hij staat er goed bij zo! 8)
Easy!

Marcski

Bericht door Marcski » ma jun 11, 2007 10:03 am

erg netjes, Theo!!

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » ma jun 11, 2007 22:44 pm

Theo,

Wat is de totale hoogte nu van de Bus? Grond tot hoogste punt gerekend?

gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Theot2a
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: do mei 17, 2007 16:50 pm
Locatie: Horst

Bericht door Theot2a » ma jun 11, 2007 23:09 pm

Turbo.d schreef:Theo,

Wat is de totale hoogte nu van de Bus? Grond tot hoogste punt gerekend?

gr
Marcel

Zal morgen eens voor je gaan meten.
Heb in ieder geval bij een standaard garagedeur iets van 15 cm (geschat) speling.
combi T1 1962
panelvan T1 1959

Theot2a
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: do mei 17, 2007 16:50 pm
Locatie: Horst

Bericht door Theot2a » do jun 14, 2007 22:41 pm

Heb uitlijn apparatuur/computer thuis op proef waarmee ik m'n bus wil uitlijnen.
Heb echter geen uitlijn / Wielgeometrie gegevens van een t2.....dus wat sporing en wielstanden zou moeten zijn.
Heb in het boek wat er bij hoort wel de gegevens van een t3 erbij staan weet niet of de t3 in dat opzicht veel verschilt van een t2.

Wie kan me hier aan helpen ??




Theo.
Laatst gewijzigd door Theot2a op zo jul 08, 2007 1:07 am, 2 keer totaal gewijzigd.
combi T1 1962
panelvan T1 1959

Plaats reactie