Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren

Bericht door Wilfred » ma mar 13, 2023 9:31 am

misschien moet je overwegen om je busje niet te laten spuiten. Ik snap zelf uberhaupt niet zo goed dat mensen dat laten doen. het is een gebruiksvoorwerp. Er komt hoe dan ook weer een krasje op. en die doet pijn als je net 5000 euro hebt betaald om het te laten spuiten. Of toch weer een roestbubbeltje...

ik heb tot nu toe al mijn auto's zelf gespoten, gerold of gewoon met de kwast. En is er een plekje... geen probleem. pot verf erbij, en weer gaan.

zie bijvoorbeeld mijn jaguar xj6. Dit is onze daily driver, nu al twee jaar. zo zag ie eruit nadat ik hem in mijn schuur met een roller heb geverfd:

Afbeelding

en 2 jaar later:
Afbeelding

gewoon en potje witte rustoleum. paar kwasten, rollers en klaar. 100 euro, ben je klaar.

onze bus wordt deze week of volgende week ook mooi rustoleum oranje :-)
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren

Bericht door mobiel70 » ma mar 13, 2023 9:38 am

Het hangt er maar net vanaf wat je wilt. Ik vind de roller of kwast geen optie, Wilfred is er blij mee. En ja, je gebruikt de bus maar ben ook zuinig op mijn daily driver... Ik houd niet zo van houtje-touwtje. .. Maar ieder zijn keuze, ieder zijn ding!
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 958
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren

Bericht door ardeko » ma mar 13, 2023 10:07 am

Ik ga nu ook op de "zelf spuiten" tour

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren

Bericht door mobiel70 » ma mar 13, 2023 11:24 am

Veel succes! Als je eenmaal die slag te pakken hebt wil je geen kwast of roller meer. Tenminste: als je een geschikte ruimte hebt om te spuiten. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren

Bericht door Wilfred » ma mar 13, 2023 13:48 pm

mobiel70 schreef:
ma mar 13, 2023 9:38 am
Het hangt er maar net vanaf wat je wilt. Ik vind de roller of kwast geen optie, Wilfred is er blij mee. En ja, je gebruikt de bus maar ben ook zuinig op mijn daily driver... Ik houd niet zo van houtje-touwtje. .. Maar ieder zijn keuze, ieder zijn ding!
roller is absoluut niet houtje touwtje, het geeft meer aan dat jij er niet mee overweg kan (bedoel ik niet verkeerd). Want als ik de spuit verkeerd hanteer wordt dat ook niet netjes.

het is gewoon een feit dat je met een roller, paar kwasten en een pot verf heel goedkoop een heel nette lak op je auto kan krijgen. zie ook: http://www.rickwrench.com/index79master ... paint.html

en inderdaad, ik ben er heel blij mee! het heeft me immers al heel veel geld bespaard, en ik rij dagelijks in mijn oldtimers. dus een gunstigere verhouding genot/geld kan ik me op dit gebied gewoon niet voorstellen.
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren

Bericht door old brumax » ma mar 13, 2023 14:52 pm

Is idd heel goed mogelijk, ik heb een zwager die schilder is en als die deuren lakt dan zijn ze gladder en strakker dan gespoten daar is meestal nog wel een heel klein beetje sinasappeleffect te zien, maar dan moet je geen wegwerpkasten van 3 euro gebruiken, ik mag ze zelfs niet even lenen!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren

Bericht door Davy_B. » ma mar 13, 2023 20:44 pm

Hahaha... Dat uitlenen van materiaal doe ik ook niet meer aan mee hoor! 😅 Maar top dat je het aandurft om het zelf te doen! 6000€ is natuurlijk een hele zware dobber op het eind totaal. Dan krijg je idd bussen van 45000€ na restauratie! 🤷🏼‍♂️ Ongelooflijk wat alles kost dezer dagen! Als het niet perfect is kun je altijd nog redelijk wat goedmaken met het polijsten natuurlijk... Stap per stap en correct werken en dat komt wel goed! Hou ons op de hoogte.

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 958
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren

Bericht door ardeko » ma mar 13, 2023 20:45 pm

Het was 7.500 a 8.000 zelfs !

Verstuurd vanaf mijn FP4 met Tapatalk


Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren

Bericht door mobiel70 » ma mar 13, 2023 21:37 pm

Wilfred schreef:
ma mar 13, 2023 13:48 pm
mobiel70 schreef:
ma mar 13, 2023 9:38 am
Het hangt er maar net vanaf wat je wilt. Ik vind de roller of kwast geen optie, Wilfred is er blij mee. En ja, je gebruikt de bus maar ben ook zuinig op mijn daily driver... Ik houd niet zo van houtje-touwtje. .. Maar ieder zijn keuze, ieder zijn ding!
roller is absoluut niet houtje touwtje, het geeft meer aan dat jij er niet mee overweg kan (bedoel ik niet verkeerd). Want als ik de spuit verkeerd hanteer wordt dat ook niet netjes.

het is gewoon een feit dat je met een roller, paar kwasten en een pot verf heel goedkoop een heel nette lak op je auto kan krijgen. zie ook: http://www.rickwrench.com/index79master ... paint.html

en inderdaad, ik ben er heel blij mee! het heeft me immers al heel veel geld bespaard, en ik rij dagelijks in mijn oldtimers. dus een gunstigere verhouding genot/geld kan ik me op dit gebied gewoon niet voorstellen.
Ik snap dat je dit niet verkeerd bedoelt, maar dat ik niet overweg zou kunnen met een roller... Als ik die hanteer op mijn boot denken de mensen altijd dat het scheepje naar de spuiter is geweest... Sterker nog: ik gebruik vrijwel uitsluitend rollers als er geschilderd moet worden, dat gaat namelijk sneller dan de kwast (en vaak ook mooier). Maar eerlijk is eerlijk: ik heb veel auto's gezien die met de roller hun kleurtje gekregen hadden, en vaak kan je dat (te) goed zien. En dat is jammer van al het werk. Overigens geldt dat ook voor slecht spuitwerk, dus daar heb je helemaal gelijk in!
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren

Bericht door blokkever » di mar 14, 2023 10:54 am

ardeko schreef:Het was 7.500 a 8.000 zelfs !

Verstuurd vanaf mijn FP4 met Tapatalk
Ik betaalde drie jaar geleden ook al bijna dat bedrag voor alleen de buitenkant, dat was wel inclusief strakmaken en een toplaag blanke lak wat voor een uni kleur niet standaard is.
Helaas zijn dit tegenwoordig de prijzen.

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren

Bericht door Wilfred » di mar 14, 2023 13:15 pm

@mobiel70. Ik denk dat ik wat verkeerd overkwam. wat ik bedoel te zeggen is: mits goed gedaan, kan je met een roller een heel strak resultaat verkrijgen.

ik moet ook wel toegeven dat bij mij de lat niet hoog ligt. ik zie gewoon dat er toch altijd wel weer krasjes of roest op die oldtimers komen. 3 kids helpt ook niet, die kunnen er ook wat van.

leukste anekdote: ik had vorig jaar een Jaguar xj40 als sloper in de schuur staan. De motor daarvan ging in de VW LT. die jaguar was echt gaar dus de kids mochten daar op timmeren enzo. en in kruipen. Vonden ze fantastisch. Buurkind deed ook mee. Staat dat buurkind ineens met een hamer de spiegel van de vw LT aan gort te slaan!! 'sorry, ik dacht dat die auto ook mocht...'


Grmmmpfff.
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren

Bericht door mobiel70 » di mar 14, 2023 14:59 pm

Ik was niet boos of zo... Dat van die kinderen: ik heb een kleinzoon die graag tekent... Ook op de bus... Maar dat is al een tijd geleden en voor de roestauratie. Nu zou ik daar wat minder blij mee zijn, maar ach, alles is te verhelpen, nietwaar? En ook als je naar de spuiter bent eweest (ten koste van je banksaldo), het gaat toch altijd wel weer kapot, maar dat hoort zo bij auto's, nieuw of oud.
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 958
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren

Bericht door ardeko » za mar 18, 2023 22:03 pm

Afbeelding

Afbeelding

Taaie dagen, maar dak is kaal

Komende week schuren en primer erop.

Verstuurd vanaf mijn FP4 met Tapatalk



Rich1986
Actief Lid
Berichten: 200
Lid geworden op: ma apr 22, 2019 19:36 pm

Re: Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren

Bericht door Rich1986 » zo mar 19, 2023 20:21 pm

Goed bezig. Wat voor schuur apparaat gebruik je

Gebruikersavatar
KeesAA
Actief Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: di aug 27, 2019 23:20 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Contacteer:

Re: Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren

Bericht door KeesAA » zo mar 19, 2023 20:22 pm

Respect!! Succes!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie