Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6364
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door old brumax » ma mei 05, 2014 14:25 pm

Als het goed is zit die al aan de versnellingsbak/chassis
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3154
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door Wilfred » ma mei 05, 2014 14:59 pm

Ik mag hopen dat je een grapje maakt want zoals het nu geaard is, is echt niet voldoende. Tijdelijk okay, maar niet voor langere termijn.

wat betreft de bougie bus: is het zo'n probleem als je hem er een keer mee uitdraait? zo heel vaak haal je de bougies er nu ook niet uit, en als ie dan meekomt, draai je hem toch met bougie en al zo weer terug?

we hadden laatst nog een bougie die uit de kop van de de daily geknald was. ook zo'n bus gebruikt. Prima fix, dus op zich geen reden tot ongerustheid :-)

Verder wel stoer dat je de bus zo vlot al aan het draaien hebt!
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10980
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door fahtal » ma mei 05, 2014 15:19 pm

Het liefst laat je de schroefdraad in de kop zoveel mogelijk met rust dus ja het mooist is als de bus blijft zitten.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door ko de fries » di mei 06, 2014 9:08 am

ardeko schreef:heb de bus gemonteerd met groene locktite en de bougie erin met kopervet.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y300-0100 met Tapatalk


meet wel even de weerstand tussen de bougie bus en de kop ,teveel loktide kan als isolatie werken en dan vonkt
je bougie slecht of helemaal niet meer
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door ardeko » di mei 06, 2014 10:11 am

goeie tip !
al zal de schroefdraad uiteraard altijd ergens contact maken met de kop ...anders zou hij erin gelijmd zijn. maar de weerstand kan wel verminderd zijn.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y300-0100 met Tapatalk

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door ardeko » vr mei 16, 2014 13:39 pm

Morgen klusdag!!!
Achterremcilinders liggen klaar net als: ligkar, brandvertragend overall, vetspuit en Golf 1 rembekrachtiger.
Stroboscoop en compressie meter zijn nog onderweg.

Allen straks nog even vet kopen voor ín de vetspuit.

Inactief Account

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door Inactief Account » vr mei 16, 2014 16:23 pm

Als er in je vetspuit patronen passen is dit een stuk handiger en schoner werken dan hem vullen met los vet uit een groot blik

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door ardeko » za mei 17, 2014 18:58 pm

ja er passen inderdaad patronen in !
maar helaas vandaag niet aan de bus toegekomen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y300-0100 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door Max » ma mei 19, 2014 13:37 pm

Lekker bezig. Ik dacht dat je eerst ......... ;)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door ardeko » ma mei 19, 2014 14:28 pm

ja ....maaar eerst .....
Eerst de bus rijdend krijgen en naar de RDW voor kenteken ...die dan schorsen en aan de slag met het laswerk

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door Max » di mei 20, 2014 10:34 am

:lol:

Ach dan blijf je lekker bezig toch ;)
Goed werk! [thumbs up]
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door ardeko » wo mei 21, 2014 16:04 pm

kreeg net te horen dat de bus toch wel wat meer ruimte in de garage in neemt dan waar op was gerekend ......weet er iemand een goede sleutel plek in de omgeving Amsterdam zuidoost / Diemen / Weesp ??

Tapatalked....

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door ardeko » wo mei 28, 2014 20:50 pm

oorverdovende stilte ..... maar denk dat ik toch in de garage mag blijven.
..alleen even herinrichten.

zondag rechts en vandaag links achter de remcilinder remcilinder vervangen. .....lastig om de rem trommel eraf te krijgen als er een versteller vast geroest zit. en de trommel ook aan de hub lijkt te zijn vastgeroest maar met de nodige overtuiging (schroeven draaiers en hamers) hebben beide trommels zich gewonnen moeten geven. alleen moet nog blijken of de ankerplaten weer terug on model komen.

volgende keer ontluchten en verstellers afstellen en dan kan ik hem naar buiten rollen voor de grote reorganisatie.
.....en kan afspraak met RDW gaan maken


Tapatalked....

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door ardeko » za mei 31, 2014 15:05 pm

8 juli RDW !!!!

Tapatalked....

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10980
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door fahtal » zo jun 01, 2014 15:31 pm

Ah een streef datum. Heel goed.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Plaats reactie