Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door ardeko » di apr 15, 2014 17:01 pm

hmmm ...vraag me nou toch af wie de held in dit verhaal is. :? :? :? :?

....ik denk eigenlijk Leo omdat ik zijn auto mocht lenen.

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door ardeko » zo apr 27, 2014 18:08 pm

de eerste 2 klus uurtjes zijn een feit !!
brandstof leidingen vervangen en dus ook de tank afgetapt....... er kwam een donkergeel goedje uit wat naar olie / benzine rook.
olie afgetapt en screen schoon gemaakt, er lag een laag derrie op het deksel van circa 5 mm dik .....goed bezonken olie dus !! gelukkig geen metaal resten/ stukjes.
volgende keer olie vullen en hopen dat het deksel goed dicht is, kleppen stellen, tanken, accu aankoppelen en voorzichtig proberen te starten !

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door fahtal » zo apr 27, 2014 18:23 pm

Eerst zonder vonk laten draaien voor de smering
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3154
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door Wilfred » zo apr 27, 2014 18:58 pm

Ik zou ook een beetje olie in ieder bougie gat doen. paar keer rond draaien met de hand, zonder bougie zodat je niet de compressie hebt waardoor draaien zwaar gaat.daarna starten zonder vonk, dan met vonk. Beetje over de top, maar better safe than sorry



Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door jerupke » zo apr 27, 2014 20:00 pm

Goede adviezen, mannen.
Misschien ook handig om vooraf de lage en hoge druk veer eventjes eruit te halen en te spoelen.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door ardeko » zo apr 27, 2014 20:36 pm

gezien de slijk in het blok is dat misschien best slim ja!

zonder vonk draaien was ik al van plan .....ik moet de kleppen nog stellen en bougies nog vervangen. d
mijn volgorde is altijd eerst bougies eruit, kleppen stellen dan op druk starten zonder de bougies erin.

maar de extra smering van de zuigers had ik nog niet bedacht....goed plan! dan krijg ik tenminste de klassieke rookwolk bij de eerste start !!

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door fahtal » zo apr 27, 2014 20:45 pm

of vette bougies;) en wil die niet starten:P
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3154
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door Wilfred » zo apr 27, 2014 21:17 pm

Alles met beleid hè... :-)

Maar ik ben en benieuwd hoe die Hey gaat doen!

Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door ardeko » zo apr 27, 2014 21:32 pm

klein beetje Wd40 kunnen de bougies wel hebben lijkt me.

Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2058
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door eelke » zo apr 27, 2014 21:33 pm

En filmen!!!
hoe???

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door ardeko » zo mei 04, 2014 9:40 am

it's alive !!!!
gisteren eerste starts gemaakt, carburateur nog verontreinigd in stationair gebied dus liep alleen in middengebied en op acceleratie pomp.

1 achterrem zit vast ....desondanks 3 meter naar achteren en weer naar voren gereden.

wie weet welk type achterrem cilinder er in de a/b zit ? ....de "b" versie ??

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y300-0100 met Tapatalk

Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2058
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door eelke » zo mei 04, 2014 10:46 am

Goed bezig!!!

Altijd gaaf de eerste meters.

als je b wielen hebt dan hen je volgens mij ook b cilinders.

Groet eelke
hoe???

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 962
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door ardeko » zo mei 04, 2014 11:57 am

ehhh newbie vraag : hoe herken ik b wielen ?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y300-0100 met Tapatalk

Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2058
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door eelke » zo mei 04, 2014 11:59 am

Klein gat bij de wielbouten
5x112 dus dw wielbouten zitten in een cirkel met een diameter van 112
A wielen hebben 5x205 dus een groot gat.
hoe???

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"

Bericht door Stuif » zo mei 04, 2014 12:00 pm

Je hebt b wielen, wat je kan zien aan de steek (5x112) die zitten dus meer naar binnen dan bij een a
En idd b remcylinders ;)
Een a/beetje blijft lastig met onderdelen (weet er alles van)
Lucht bevriest en kookt nooit

Plaats reactie