Project Rusty; schuren, schuren en ....schuren
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 962
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"
hmmm ...vraag me nou toch af wie de held in dit verhaal is.
....ik denk eigenlijk Leo omdat ik zijn auto mocht lenen.
....ik denk eigenlijk Leo omdat ik zijn auto mocht lenen.
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 962
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"
de eerste 2 klus uurtjes zijn een feit !!
brandstof leidingen vervangen en dus ook de tank afgetapt....... er kwam een donkergeel goedje uit wat naar olie / benzine rook.
olie afgetapt en screen schoon gemaakt, er lag een laag derrie op het deksel van circa 5 mm dik .....goed bezonken olie dus !! gelukkig geen metaal resten/ stukjes.
volgende keer olie vullen en hopen dat het deksel goed dicht is, kleppen stellen, tanken, accu aankoppelen en voorzichtig proberen te starten !
brandstof leidingen vervangen en dus ook de tank afgetapt....... er kwam een donkergeel goedje uit wat naar olie / benzine rook.
olie afgetapt en screen schoon gemaakt, er lag een laag derrie op het deksel van circa 5 mm dik .....goed bezonken olie dus !! gelukkig geen metaal resten/ stukjes.
volgende keer olie vullen en hopen dat het deksel goed dicht is, kleppen stellen, tanken, accu aankoppelen en voorzichtig proberen te starten !
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"
Eerst zonder vonk laten draaien voor de smering
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"
Ik zou ook een beetje olie in ieder bougie gat doen. paar keer rond draaien met de hand, zonder bougie zodat je niet de compressie hebt waardoor draaien zwaar gaat.daarna starten zonder vonk, dan met vonk. Beetje over de top, maar better safe than sorry
Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
Take the planet and make it spin your way
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"
Goede adviezen, mannen.
Misschien ook handig om vooraf de lage en hoge druk veer eventjes eruit te halen en te spoelen.
Misschien ook handig om vooraf de lage en hoge druk veer eventjes eruit te halen en te spoelen.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 962
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"
gezien de slijk in het blok is dat misschien best slim ja!
zonder vonk draaien was ik al van plan .....ik moet de kleppen nog stellen en bougies nog vervangen. d
mijn volgorde is altijd eerst bougies eruit, kleppen stellen dan op druk starten zonder de bougies erin.
maar de extra smering van de zuigers had ik nog niet bedacht....goed plan! dan krijg ik tenminste de klassieke rookwolk bij de eerste start !!
zonder vonk draaien was ik al van plan .....ik moet de kleppen nog stellen en bougies nog vervangen. d
mijn volgorde is altijd eerst bougies eruit, kleppen stellen dan op druk starten zonder de bougies erin.
maar de extra smering van de zuigers had ik nog niet bedacht....goed plan! dan krijg ik tenminste de klassieke rookwolk bij de eerste start !!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"
of vette bougies;) en wil die niet starten:P
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"
Alles met beleid hè...
Maar ik ben en benieuwd hoe die Hey gaat doen!
Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
Maar ik ben en benieuwd hoe die Hey gaat doen!
Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
Take the planet and make it spin your way
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 962
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"
klein beetje Wd40 kunnen de bougies wel hebben lijkt me.
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 962
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"
it's alive !!!!
gisteren eerste starts gemaakt, carburateur nog verontreinigd in stationair gebied dus liep alleen in middengebied en op acceleratie pomp.
1 achterrem zit vast ....desondanks 3 meter naar achteren en weer naar voren gereden.
wie weet welk type achterrem cilinder er in de a/b zit ? ....de "b" versie ??
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y300-0100 met Tapatalk
gisteren eerste starts gemaakt, carburateur nog verontreinigd in stationair gebied dus liep alleen in middengebied en op acceleratie pomp.
1 achterrem zit vast ....desondanks 3 meter naar achteren en weer naar voren gereden.
wie weet welk type achterrem cilinder er in de a/b zit ? ....de "b" versie ??
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y300-0100 met Tapatalk
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"
Goed bezig!!!
Altijd gaaf de eerste meters.
als je b wielen hebt dan hen je volgens mij ook b cilinders.
Groet eelke
Altijd gaaf de eerste meters.
als je b wielen hebt dan hen je volgens mij ook b cilinders.
Groet eelke
hoe???
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 962
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"
ehhh newbie vraag : hoe herken ik b wielen ?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y300-0100 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y300-0100 met Tapatalk
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"
Klein gat bij de wielbouten
5x112 dus dw wielbouten zitten in een cirkel met een diameter van 112
A wielen hebben 5x205 dus een groot gat.
5x112 dus dw wielbouten zitten in een cirkel met een diameter van 112
A wielen hebben 5x205 dus een groot gat.
hoe???
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: Project Rusty / "the bus formerly known as Mac van Max"
Je hebt b wielen, wat je kan zien aan de steek (5x112) die zitten dus meer naar binnen dan bij een a
En idd b remcylinders
Een a/beetje blijft lastig met onderdelen (weet er alles van)
En idd b remcylinders
Een a/beetje blijft lastig met onderdelen (weet er alles van)
Lucht bevriest en kookt nooit