T2B Highroof 1979

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
jaxxer
Nieuweling
Berichten: 49
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 15:20 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Gouda

T2B Highroof 1979

Bericht door jaxxer » zo nov 03, 2013 16:12 pm

Na een lange tijd inactief geweest te zijn heb ik VCT2 weer opgezocht. 4 jaar geleden heb ik een 1979er T2 gekocht en weggezet. Het was een behoorlijk slechte bus en dat kost tijd. Maar tussentijds ook nog een klein mannetje op de wereld gezet en mijn Kever (en een classic Range Rover) aan het rijden gehouden, voor de bus bleef weinig tijd over. Nu was ik het zat tegen dat Marinogele stuk roest aan te kijken en ben ik langzamerhand begonnen met de bus APK waardig te maken. Er hoeft niet heel veel te gebeuren, alleen de onderste rand rondom, instap, complete front met binnen plaat, de deuren inc schuifdeur, kriksteunen, achterbalk onder de klep en wat gaten in de bodemplaat. Het gewone werk dus.

Oh ja, het is een hoogdak, een aftermarket dak weliswaar. Ik vraag me af wie dat indertijd bouwde. Er zit een standaard open dak onder met zelfs de aansluitingen voor een kanteldak. Mijn eerste planning was om dat hoogdak er zsm vanaf te halen en te vervangen voor een wit kanteldak maar ondertussen ben ik de look wel gaan waarderen. Het blijft dus een echte Skyscraper.

kent iemand deze bus of weet iemand wat over dit soort Highroofs, ik wil het graag horen. Voorlopig heb ik alles wat ik nodig heb alleen viel met de aftermarket bodemplaat erg tegen. Ik moet nog op zoek naar een stuk origineel golfplaat om wat gaten dicht te lassen in de bodem. Goede foto's heb ik niet echt want ik ben gelijk begonnen met strippen.

Motor was het eerste dak ik aangepakt heb. Hij was behoorlijk versleten en liep nog maar op 3 cylinders. Inmiddels loopt hij netjes maar omdat het mijn eerste motor was die ik helemaal uit elkaar heb gehad zal ik er niet heel snel mee naar Zuid Frankrijk rijden. eerst even was test km!

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Laatst gewijzigd door jaxxer op za sep 19, 2015 19:21 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kebdorst
Moderator
Berichten: 1656
Lid geworden op: vr okt 22, 2010 13:06 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: rijk van nijmegen :)

Re: Hallo.

Bericht door Kebdorst » zo nov 03, 2013 17:30 pm

Welkom.

Mooi Nog een highroof.

Maak weet een mooi busverhaal van met veul foto's ;). Dan zet ik hem vast op de goede plek bij de bus verhalen.

Groet Rob.



If you take a lowroof I take a highroof! ohnee dat liedje ging anders

Gebruikersavatar
Type3 Tommy
Actief Lid
Berichten: 147
Lid geworden op: vr nov 16, 2012 12:54 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Houten

Re: T2B Highroof 79

Bericht door Type3 Tommy » ma nov 04, 2013 12:36 pm

Er hoeft niet heel veel te gebeuren, alleen de onderste rand rondom, instap, complete front met binnen plaat, de deuren inc schuifdeur, kriksteunen, achterbalk onder de klep en wat gaten in de bodemplaat. Het gewone werk dus.


:shock: ik mag toch hopen dat hier een heleboel sarcasme aan te pas komt...

Succes met het project, laat die foto's maar doorkomen ;)

Groet Tom

68Deluxe
Nieuweling
Berichten: 44
Lid geworden op: wo okt 09, 2013 15:55 pm
Bouwjaar Bus: 1968
Locatie: Valkenburg

Re: T2B Highroof 79

Bericht door 68Deluxe » ma nov 04, 2013 16:53 pm

Ik ben niet zo'n fan van highroofs, maar deze ziet er toch netjes uit zo met dat vloeiende dak.
Het complete front en die andere delen vervangen is inderdaad niet zo veel werk. Hahaha. Maar het laswerk ziet er netjes uit, dus je bent misschien sneller als sommige anderen hier die zoals ik maar een beetje aanprutsen.
Without pics it didn't happen

jaxxer
Nieuweling
Berichten: 49
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 15:20 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Gouda

Re: T2B Highroof 79

Bericht door jaxxer » wo nov 06, 2013 18:56 pm

Vandaag was er weer wat tijd, vanmorgen om een uur of 11:00 begonnen en rond 1700 weer naar huis. De rechterwielkast was aan de beurt. Stukjes pas gemaakt en ingelast. Wat kit gesmeerd hier en daar en morgen nog wat afwerking.

Afbeelding

Afbeelding

Om een indicate te geven: zo zag het er eerst uit. Dit is de andere kant.... :-)

Afbeelding

Gebruikersavatar
JORO
Actief Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: di jan 03, 2012 21:31 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: T2B Highroof 79

Bericht door JORO » za nov 09, 2013 17:50 pm

Hey Goed bezig en lekker herkenbaar zo'n open neus.
En mooi die klus foto's.
Deze high roof heb ik nog niet zo vaak gezien. Succes ermee.

jaxxer
Nieuweling
Berichten: 49
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 15:20 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Gouda

Re: T2B Highroof 79

Bericht door jaxxer » za nov 09, 2013 19:43 pm

Hi Joro, heb je zelf ook wel eens een neus vervangen? Dan heb ik nog wel een vraag of 2 voor je!

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: T2B Highroof 79

Bericht door Wilfred » zo nov 10, 2013 14:23 pm

Ik had dit topic even gemist, maar je bent lekker bezig :-)

Zie ik nou een deur zitten, tussen de voorstoelen naar achteren toe?
Take the planet and make it spin your way

jaxxer
Nieuweling
Berichten: 49
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 15:20 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Gouda

Re: T2B Highroof 79

Bericht door jaxxer » zo nov 10, 2013 22:44 pm

Niet meer. Dat stukje huisvlijt beperkte de ruimte best veel, zoals de draaistoel. Ondertussen is de hele bus leeg, omdat er ook flink aan de vloer en dwarsbalken gelast moest worden.

Gebruikersavatar
JORO
Actief Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: di jan 03, 2012 21:31 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: T2B Highroof 79

Bericht door JORO » ma nov 11, 2013 16:15 pm

jaxxer schreef:Hi Joro, heb je zelf ook wel eens een neus vervangen? Dan heb ik nog wel een vraag of 2 voor je!

Hey Jaxxer, Dat is bij ons wel gebeurd maar niet zelf gedaan. Check ons busverhaal maar daar zie je het. Er is ook de plaat achter de neus vervangen omdat het toch meer rot was. Gelukkig had de voorzitter er een op voorraad. pb maar even als je vragen hebt.

jaxxer
Nieuweling
Berichten: 49
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 15:20 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Gouda

Re: T2B Highroof 79

Bericht door jaxxer » vr nov 15, 2013 18:59 pm

Vandaag druk bezig geweest met de voorbereidingen voor de frontvervanging. Het achterste plaatwerk vastgezet, alles rondom nagelopen en eventueel dichtgelast. Grondverf, kit en lak hier en daar. verder heel veel gaatjes geboord voor de proplasjes.

Afbeelding

Als de voorkant erin zit kan ik er een deur in hangen om de instap recht in te lassen. Dan zijn we weer een stukje verder.

Afbeelding

En weer een avondje achter de rug en het front zit er in. behoorlijk schuiven, duwen, wrikken, hameren en buigen, maar uiteindelijk zit hij er toch in.

jaxxer
Nieuweling
Berichten: 49
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 15:20 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Gouda

Re: T2B Highroof 79 hondepoot

Bericht door jaxxer » wo nov 20, 2013 23:39 pm

Front vastgezet, nog een paar lasjes rond het ventilatiegat en dan de raamrand in orde maken. Ondertussen ook begonnen met het passen, buigen, slijpen, hameren, vijlen en boren van de goedkopere imitatie doglegs.

Afbeelding

Iemand zij ooit: goedkoop is duurkoop, maar toen ik twee van deze doglegs kon kopen voor 35 euro dacht ik mooi! We gaan het in ieder geval proberen. En ja, het is behoorlijk wat extra werk.

En ja, ik zie dat ik een foutje heb gemaakt met het doorlopen van de rand onderlangs de deur. Daar gaan we nog een Cm aan vast lassen.

Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: T2B Highroof 79 doglegs

Bericht door erik_moust » do nov 21, 2013 22:01 pm

Goed bezig, ook ooit zon project gehad maar schoot bij mij niet zo op!
Ziet er goed uit!!

jaxxer
Nieuweling
Berichten: 49
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 15:20 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Gouda

Re: T2B Highroof 79 doglegs

Bericht door jaxxer » do jul 09, 2015 23:27 pm

Opschieten? Wie heeft het over opschieten? :-)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: T2B Highroof 79 doglegs

Bericht door Tuinkabouter90 » do jul 09, 2015 23:44 pm

op voor de najaarsmeeting :mrgreen:

Plaats reactie