'69er panel

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
AWOL
Actief Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: za okt 11, 2008 15:31 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Noord-Holland

Re: '69er panel

Bericht door AWOL » ma dec 30, 2013 14:58 pm

Nog even op de valreep van 2013 een kleine update. Het is al een tijdje stil, maar dat betekent niet dat er niks gedaan wordt. Ben onderdelen aan het verzamelen en met de motor bezig.

Sommige remleidingen zijn niet meer geweldig, dus vervang de hele boel om dingen goed aan te pakken. Geen half werk, want dan heb ik er straks alleen maar ellende van.

Ook wat motor betreft is de kogel door de kerk. Ik blijf, sorry voor sommige, gewoon luchtgekoeld rijden. Zelfde blok, maar helemaal gereviseerd. Loodvrije koppen en carter vergroting erop. Dan loopt hij ook iets koeler en andere nokkenas zodat de twee Webers erop wat meer tot hun recht komen. Punt met deze Webers is wel dat ze goed afgesteld moeten staan. Iemand die dit goed kan of iemand weet die dit goed kan? Ik hoor het graag.

Verder gaat de motor beplating naar de poedercoater, alleen weet ik nog niet 100% wat voor kleur ik dit laat doen. Kan L282, Lotuswit, van de bus nemen, maar die kleur kan hij niet coaten. Moet een RAL kleur zijn en tsja, welke RALcode is dat precies. Misschien maar 9010 nemen. Of heel andere kleur, zwart? Als iemand een goed idee heeft, zeg het maar, want het is nog niet beslist.

Verder nog op zoek naar een dropped spindel setje voor de voorwielen. Iemand die nog een goede set heeft liggen hoor ik ook graag van.

Stoelen, of meer bekleding, is zelfs met de agressieve cleaner van Cartec met moeite schoon te krijgen. Wat een boel smerigheid zit daarop zeg. Vuil van 44 jaar lang is er natuurlijk ook niet zomaar af. ;)

Verder ook nog wat plamuur plekjes gevonden, dus laswerk zit er ook nog aan te komen. Maar eerst maar 's de motor erin zodat hij van de zomer als ratlook kan rijden.

Even geen foto's, maar zodra de motor er is en er in zit volgen deze weer.

Goed 2014 voor iedereen en dat het een mooi VW bus-jaar mag worden!
T2b '77 Westy
T2a '69 panel

AWOL
Actief Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: za okt 11, 2008 15:31 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Noord-Holland

Re: '69er panel

Bericht door AWOL » di dec 02, 2014 22:52 pm

Druk jaar achter de rug en weinig tijd voor de bus gehad. Maar er staat een volledig gereviseerde 1600 motor klaar met o.a. loodvrije koppen, Dellorto carburateurs en vergroot oliecarter. En er komt een Ahnendorp uitlaat onder.

Remleidingen zijn vervangen en ben nu bezig met de voorstoelen schoon te maken, maar ze blijven donkerder van kleur dan ik ze eigenlijk wil hebben. Maar ga het nog proberen met Diadeem schoonmaakmiddel en een stoomreiniger.

Nieuwe (gereviseerde) remankerplaten, die zeker niet makkelijk te vinden waren en ik uiteindelijk in de VS op de kop heb getikt. Benzinetank is van zijn roest ontdaan en nieuw gelakt. Net als het brandschot.

Ben nu bezig met het schoonmaken van de motorruimte. Daar zit dus voor 45 jaar smeer en vuil in zo lijkt het. Niet normaal. Maar gewapend met Dasty en Bionet wordt het zowaar weer schoon na uren poetsen. Na alles schoon te hebben gemaakt de roestplekjes schoongehaald en behandeld met antiroest middel en dan aflakken met primer en de originele lakkleur van de bus; lotuswit. Even een kleine impressie van vanmiddag, laat in het midden welke kant er helemaal behandeld is en in de eerste laklaag lotuswit staat;

Afbeelding

Zodra de motor ruimte schoon is kan de motor erin en dan kan de bus klaar gemaakt worden voor de RDW keuring. En dan eerst lekker rondrijden als Rat-look.
T2b '77 Westy
T2a '69 panel

AWOL
Actief Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: za okt 11, 2008 15:31 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Noord-Holland

Re: '69er panel

Bericht door AWOL » wo jan 07, 2015 13:32 pm

Na met het motorruim te zijn begonnen en schoon te maken, wat ongelofelijk vet en smerig was, en dit al netjes opknapt ben ik ook begonnen met de cabine en de voorstoelen schoon te maken.

De stoel en bank zijn origineel en gaaf en zonder beschadigingen en scheuren, want er zaten hoezen over. Maar ze waren smerig! En dit was er niet af te krijgen! Met de beste en dure schoonmaakmiddelen nog niet eens. Maar wat bleek de oplossing te zijn, een stoomreiniger. Zie het resultaat;

Afbeelding

Al het vuil komt er af en de originele kleur is weer geheel terug. Met zo een resultaat is het leuk werken :) Doe ook het plafond en deurpanelen met de stoomreiniger. Maak daar nog wel foto's van.
T2b '77 Westy
T2a '69 panel

Yannvanh
Actief Lid
Berichten: 165
Lid geworden op: do apr 24, 2014 20:02 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: '69er panel

Bericht door Yannvanh » wo jan 07, 2015 16:20 pm

Mooie panel! Komt nogal wat vuil van die zetels af :D
goed bezig!

Plaats reactie