Niet gehinderd door enige kennis.
Niet gehinderd door enige kennis.
Goedemiddag,
Ik zie dat ik al zo'n 6 mnd geen updates heb gepost. Dus hierbij:
Aangezien ik een hernia had waar ik eind okt aan geopereerd ben kwam er niet veel meer van klussen terecht.
Toch willen we deze zomer weer met de bus bus pad. En het liefst met een veilige bus wel te verstaan. Het laswerk
heb ik dus uitbesteedt. Er bleek heel wat te lassen (dorpels, wielranden, wielkasten, gordelpunten, accuplaat etc.
De rekening zal uiteindelijk rond de 6000 uitkomen. Dan kan de bus naar de spuiter. Enig idee of 6000 euro laswerk (65 per uur) een normale prijs is voor zo'n klus?
De spuiter vraagt 3K incl schuren en strak maken. Hoe klinkt dat?
Ik zie dat ik al zo'n 6 mnd geen updates heb gepost. Dus hierbij:
Aangezien ik een hernia had waar ik eind okt aan geopereerd ben kwam er niet veel meer van klussen terecht.
Toch willen we deze zomer weer met de bus bus pad. En het liefst met een veilige bus wel te verstaan. Het laswerk
heb ik dus uitbesteedt. Er bleek heel wat te lassen (dorpels, wielranden, wielkasten, gordelpunten, accuplaat etc.
De rekening zal uiteindelijk rond de 6000 uitkomen. Dan kan de bus naar de spuiter. Enig idee of 6000 euro laswerk (65 per uur) een normale prijs is voor zo'n klus?
De spuiter vraagt 3K incl schuren en strak maken. Hoe klinkt dat?
Re: Niet gehinderd door enige kennis.
65€ per uur lijkt mij aan de hoge kant, aan de andere kant liet ik altijd een 'beun' het werk doen voor 17,50€ per uur en ben misschien verwend
Niet eens een LEGO® bus..
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Niet gehinderd door enige kennis.
pff. 65 per uur vind ik aan de hoge kant. Inclusief materiaal?
Take the planet and make it spin your way
Re: Niet gehinderd door enige kennis.
Hoi, grotendeels incl materiaal. Omdat de restaurateur de 1e te vervangen kriksteun zelf had gemaakt heb ik gezegd dat hij die beter kan bestellen. de bestelde onderdelen/plaatwerk worden nu apart in rekening gebracht.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Niet gehinderd door enige kennis.
€65,- is gewoon het garage uur tarief.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Type3 Tommy
- Actief Lid
- Berichten: 147
- Lid geworden op: vr nov 16, 2012 12:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Houten
Re: Niet gehinderd door enige kennis.
Mooi kl*te van je rug...en dat je daardoor niet kan klussen. Hopelijk heeft de operatie het gewenste resultaat.
€ 65 per uur en dus € 6.000,- totaal is wel veel geld, maar zeker niet duur voor iemand die ook netjes zijn belasting moet betalen. Als het dan maar wel netjes gebeurd, anders is het spuiten daarna ook een beetje zonde.
Maar ga er vanuit dat je niet de eerste de beste hebt gekozen om je 6000 naartoe te brengen.
3000 voor strak maken en spuiten (binnen en buiten, 2 kleuren?) is redelijk, als het maar netjes gebeurt. Als er veel laswerk is zal er ook veel strak gemaakt moeten worden.
Succes en ben benieuwd naar het eindresultaat.
Groet Tom
€ 65 per uur en dus € 6.000,- totaal is wel veel geld, maar zeker niet duur voor iemand die ook netjes zijn belasting moet betalen. Als het dan maar wel netjes gebeurd, anders is het spuiten daarna ook een beetje zonde.
Maar ga er vanuit dat je niet de eerste de beste hebt gekozen om je 6000 naartoe te brengen.
3000 voor strak maken en spuiten (binnen en buiten, 2 kleuren?) is redelijk, als het maar netjes gebeurt. Als er veel laswerk is zal er ook veel strak gemaakt moeten worden.
Succes en ben benieuwd naar het eindresultaat.
Groet Tom
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Niet gehinderd door enige kennis.
€ 60,= is een goede maar vooral niet te lage prijs maar daarvoor had ik wel een passend dak verwacht en niet zoals nu dat je er weer aan moet en dan ook nog weer bijspuiten want dat zal er wel van komen ben ik bang.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: Niet gehinderd door enige kennis.
Dank je Tom. Ja er zit veel laswerk aan en ik moet zeggen dat ze het goed aanpakken. prima laswerk ook.
Prijs spuiten van 3000 is alleen buitenkant 2 kleuren. Inclusief strak maken maar exclusief demonteren en opbouwen. Daar rekent de garage nog 2.5 dag extra voor.
Ik heb nu besloten dat ik de lasklus laat afmaken en de bus dan zelf ga schuren. Alleen de onderkant. Boven komt later wel. De spuiter hoeft dan dus alleen maar de onderkant strak te maken en te spuiten. Dat moet toch voor minder dan 1000 kunnen lijkt me.
gr Frank
- Type3 Tommy
- Actief Lid
- Berichten: 147
- Lid geworden op: vr nov 16, 2012 12:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Houten
Re: Niet gehinderd door enige kennis.
Zo, daar zitten beste gaten in...maar aan je eerdere foto's te zien was dat ook wel te verwachten.
In- en uitbouwen is zelf te doen om de kosten te drukken. Zoals jij het schetst kost dit 2,5 dag x 8 uur x € 65,- = € 1300,00. Je zal er zelf misschien langer mee bezig zijn, maar het is wel een behoorlijk bedrag.
Pas wel op dat je achteraf niet in discussie met de spuiter moet als het spuitwerk niet 100% is, en hij dit wijt aan slecht schuurwerk...Persoonlijk zou ik dit hele proces bij de spuiter neerleggen aangezien dit specialistisch werk is. Zoals gezegd kan je deze winst makkelijker halen met in- en uitbouwen, maar dat is mijn mening.
Vriend van mij heeft zijn bus zelf geschuurd en door een professionele spuiter laten spuiten. Resultaat zijn hele lichte schuurkrassen onder/door de lak. Hij weet dat dit zijn schuld is, maar het is wel eeuwig zonde.
Succes met het maken van alle keuzes.
Groet Tom
In- en uitbouwen is zelf te doen om de kosten te drukken. Zoals jij het schetst kost dit 2,5 dag x 8 uur x € 65,- = € 1300,00. Je zal er zelf misschien langer mee bezig zijn, maar het is wel een behoorlijk bedrag.
Pas wel op dat je achteraf niet in discussie met de spuiter moet als het spuitwerk niet 100% is, en hij dit wijt aan slecht schuurwerk...Persoonlijk zou ik dit hele proces bij de spuiter neerleggen aangezien dit specialistisch werk is. Zoals gezegd kan je deze winst makkelijker halen met in- en uitbouwen, maar dat is mijn mening.
Vriend van mij heeft zijn bus zelf geschuurd en door een professionele spuiter laten spuiten. Resultaat zijn hele lichte schuurkrassen onder/door de lak. Hij weet dat dit zijn schuld is, maar het is wel eeuwig zonde.
Succes met het maken van alle keuzes.
Groet Tom
Re: Niet gehinderd door enige kennis.
Wederom bedankt Tom! Ik zal het schuren dan inderdaad maar aan de professional overlaten.
Groet Frank
Groet Frank
Re: Niet gehinderd door enige kennis.
FrankT2 schreef:En nu na schuren, plamuren, schuren, ontvetten, roestomvormer/primer;
tip voor de volgende keer:
andere volgorde, namelijk:
En nu na schuren, ontvetten, roestomvormer, plamuren, schuren, ontvetten, roestomvormer, primer
- ardeko
- Gevorderde
- Berichten: 962
- Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Amsterdam
Re: Niet gehinderd door enige kennis.
uuhhh ... ik heb geleerd: eerst ontvetten en dan schuren, enz enz
Re: Niet gehinderd door enige kennis.
Heren,
Ik heb inmiddels 240 foto's van de garage. Ze laten dus goed zien wat ze doen.
Ik zal morgen nog een paar foto's uploaden maar zodra de klus klaar is post ik de link naar het album. De reden dat ik dat nu nog niet doe is omdat ik het niet netjes vind naar de garage om "iedereen" mee te laten kijken. Of maak ik hier een denkfout? Kan ik dat gewoon doen?
gr Frank
Ik heb inmiddels 240 foto's van de garage. Ze laten dus goed zien wat ze doen.
Ik zal morgen nog een paar foto's uploaden maar zodra de klus klaar is post ik de link naar het album. De reden dat ik dat nu nog niet doe is omdat ik het niet netjes vind naar de garage om "iedereen" mee te laten kijken. Of maak ik hier een denkfout? Kan ik dat gewoon doen?
gr Frank
Re: Niet gehinderd door enige kennis.
de andere kant....
wordt u al vrolijker?
gr Frank
wordt u al vrolijker?
gr Frank