Niet gehinderd door enige kennis.

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Robert Panobus
Gevorderde
Berichten: 506
Lid geworden op: do mei 03, 2007 10:59 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Breda

Re: Niet gehinderd door enige kennis.

Bericht door Robert Panobus » do mei 22, 2014 16:10 pm

Tip: tentdoek vastzetten met nietjes door een witte kunstof band/strip. Dan hangt je doek niet direct aan de nietjes (met grote kans op scheuren). Op de foto's lijkt het of je dit band niet gebruikt. Zie een sponsor die ok is voor dit artikel.

Succes! By the way: bij mijn doek (jaren geleden vervangen) kwam het ook niet volledig in de hoekjes.
Er zijn twee soorten mensen op de wereld, mensen die hun zinnen afmaken en mensen di......

Gebruikersavatar
FrankT2
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 12:22 pm

Re: Niet gehinderd door enige kennis.

Bericht door FrankT2 » do mei 22, 2014 16:42 pm

Ik heb eerste de "hoge-" korte kant vast gemaakt. Dit was ook al een uitdaging. Ik denk dat ik aan beide kanten o.5 tot 1 cm te kort kom. Vervolgens heb ik geprobeerd om het doek langs de lange kant zo strak te trekken dat ik hem in de hoek vast kon zetten. Dit lukte niet. Toen heb hem eerst in het midden vast gezet. Strak getrokken vanuit de "hoge-" hoek. Vervolgens getracht alsnog de hoek aan de lage kant te halen maar zonder succes. Helpt het om het doek nat te maken? Hoe hard kun je aan het doek trekken zonder dat het scheurt?

Gebruikersavatar
Robert Panobus
Gevorderde
Berichten: 506
Lid geworden op: do mei 03, 2007 10:59 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Breda

Re: Niet gehinderd door enige kennis.

Bericht door Robert Panobus » do mei 22, 2014 17:00 pm

Als je het doek natmaakt wordt het alleen maar erger! Dat merk ik als het regent, dan staat ons doek aanmerkelijk strakker!
Er zijn twee soorten mensen op de wereld, mensen die hun zinnen afmaken en mensen di......

Gebruikersavatar
Robert Panobus
Gevorderde
Berichten: 506
Lid geworden op: do mei 03, 2007 10:59 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Breda

Re: Niet gehinderd door enige kennis.

Bericht door Robert Panobus » do mei 22, 2014 17:03 pm

In het ergste geval niet je eerst een dunne lat rondom aan de binnenkant en dan pas je doek (met witte strip). Door die lat wordt de binnendoorsnee kleiner (2 mm dikte geeft je per hoek al 4 mm winst). Kun je iig hetzelfde doek gebruiken.
Er zijn twee soorten mensen op de wereld, mensen die hun zinnen afmaken en mensen di......

FrankVW
Actief Lid
Berichten: 149
Lid geworden op: ma mar 04, 2013 20:26 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Niet gehinderd door enige kennis.

Bericht door FrankVW » di mei 27, 2014 9:26 am

Hoi, wij hebben dit ook vervangen (staat een klein stukje over in bij Busverhalen van onze bus).
Maak het tentdoek niet nat ! Gebruik in elk geval de kunststof strip, dat zijn de kosten ook niet meer als je al geld aan het uitgeven bent aan doek etc.
Wij hebben RVS nietjes gebruikt ipv de normale nietjes.
Meten, Meten, Meten......tja....... en dan pas helemaal vastzetten. de maatvoering van je oude doek zegt wel wat, maar niet alles, want dat doek is ook op/uit-gerekt in de loop der tijd. Dat gaat je nieuwe doek ook nog doen. Ik heb het tentdoek samen met mijn vrouw gedaan, je weet wat er gebeurd als je samen een Ikea-kast in elkaar zet, dus dat is een kleine beproeving van je relatie :-)
Succes !
Als je een T2b dak hebt, let erop dat het dak aan de achterzijde nog extra omhoog komt als je het dak opent.

Gebruikersavatar
FrankT2
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 12:22 pm

Re: Niet gehinderd door enige kennis.

Bericht door FrankT2 » di mei 27, 2014 10:29 am

Dank je! gisteravond het doek vastgezet met de plastic strip. In de hoeken een beetje de binnenbocht genomen maar ben niet ontevreden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
FrankT2
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 12:22 pm

Re: Niet gehinderd door enige kennis.

Bericht door FrankT2 » za jun 07, 2014 10:26 am

Hoe weet ik of mijn motor wel op 4 cilinders loopt? Volgens mijn oom loopt ie op 3 cilinders. Dat zou mooi zijn want heb ik nog 25% pk's te goed. Kan ik hier een filmpje opladen zodat jullie het kunnen beoordelen?

Gebruikersavatar
FrankT2
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 12:22 pm

Re: Niet gehinderd door enige kennis.

Bericht door FrankT2 » za jun 07, 2014 10:31 am


Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Niet gehinderd door enige kennis.

Bericht door old brumax » za jun 07, 2014 10:39 am

Pluk bij een draaiende motor de bougiekabels er stak voor stuk af, als de motor niet reageert doet betreffende cilinder niet mee, is er wel reactie dan dop terug plaatsen en de volgende.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
FrankT2
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 12:22 pm

Re: Niet gehinderd door enige kennis.

Bericht door FrankT2 » di jun 10, 2014 10:08 am

Dank je! links achter doet niet mee. Nu eerst maar een de bougie vervangen. Als dat niet helpt kabel vervangen. Als dat niet helpt...... schatkamer en youtube!

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Niet gehinderd door enige kennis.

Bericht door old brumax » di jun 10, 2014 11:26 am

Bedoel je echt links achter of als je in de motorruimte kijkt en dan links achter, in het eerste geval is het cil 2 en in het laatste geval cil 3.
Idd bougie vervangen kleppen stellen,ontsteking afstellen. dat is zo de eerste rij om na te kijken.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Niet gehinderd door enige kennis.

Bericht door Wilfred » wo jun 11, 2014 15:17 pm

Zorg wel voor 4 gelijke bougies. Misschien kan het geen kwaad om gewoon 4 nieuwe te steken? tenzij ze natuurlijk net nieuw zijn.

Verdelerkap kan ook nog problemen geven. Ik heb 1 keer gehad dat een pootje voor waar je de bougiekabel opdruk afgebroken was. Je zag het niet, totdat ik eraan ging zitten. Ik zeg niet dat dit bij jou zo is, maar controleer de kap gewoon even :-)
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
FrankT2
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 12:22 pm

Re: Niet gehinderd door enige kennis.

Bericht door FrankT2 » ma jun 16, 2014 12:11 pm

dank u! Links achter, dus 3 doet niet mee. Links voor (2) doet amper mee. Vorige week bougie van 3 losgehaald, schoongemaakt en terugeplaatst. toen deed 3 weer mee. Maar nu weer niet. Motor maakt ook plof geluidjes alsof er een gaatje in de uitlaat zit maar er zit een gloednieuwe uitlaat onder.

Weet iemand een goede garage in de buurt van Amstelveen?

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 958
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Niet gehinderd door enige kennis.

Bericht door ardeko » ma jun 16, 2014 12:53 pm

Kever centrum midden Nederland ? Zit in Nederhorst Den Berg.

...tapatalked

Gebruikersavatar
FrankT2
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 12:22 pm

Re: Niet gehinderd door enige kennis.

Bericht door FrankT2 » ma jun 16, 2014 12:55 pm

dank! net afspraak gemaakt bij Ruska Amsterdam.

Plaats reactie