Project Panelbus T2B

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
besiland
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: vr jan 25, 2013 23:28 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Urmond

Re: Project Panelbus T2B

Bericht door besiland » za aug 17, 2013 17:53 pm

Ha Hoi Carlijn,
ja dat kun je wel zeggen! Eigenlijk gek hè hoe wij mekaar kennen, alleen via mail en vooral van de T2 bus!! hahahaha.
Op dit moment ben ik ff op pauze van het Aircooled Drive-in. ( is om de hoek bij mij) Helaas be ik er zonder bus. Door problemen bij TNT is het pakket
van de sloten nog niet binnen.
Het was bij de drive-in nog niet zo druk begin deze middag maar je zag dat het goed vol begon te lopen. ik ga zo even terug. gewoon ff gezellig spieken en vooral veel vragen over hoe en wat.
Gr. Frenk

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Project Panelbus T2B

Bericht door Max » ma aug 19, 2013 14:00 pm

nu maar duimen dan ;)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
besiland
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: vr jan 25, 2013 23:28 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Urmond

Re: Project Panelbus T2B

Bericht door besiland » zo aug 25, 2013 9:39 am

Hoi Max, zoals ik je al heb laten weten, is de set binnen tot nu toe is goed werkend. Ik heb nog niet alles ingebouwd. (tijdgebrek). Gelukkig heb ik wel een oplosing voor het stuur. Het stuur was erg beschadigt en ik kon maar geen passend vinden. Maar goed ook weer opgelost!
Nu ik hem weer lopend kan maken, gaat hij deze week met de pootjes de lucht in en spuit ik hem helemaal af met de stoomcleaner. Even de rommel van 40 jaar gebruik eronderuit halen! Dan kan ik goed inschatten wat er moet gebeuren.
gr. Frenk

Tante Leen
Gevorderde
Berichten: 830
Lid geworden op: di apr 21, 2009 9:01 am
Locatie: Haarlem

Re: Project Panelbus T2B

Bericht door Tante Leen » zo aug 25, 2013 10:10 am

"Nu ik hem weer lopend kan maken, gaat hij deze week met de pootjes de lucht in en spuit ik hem helemaal af met de stoomcleaner."

(want die had je toevallig staan...) Handig hoor!! Klinkt alsof hij 6 september wel weer rijdt! ;)
de groetjes van Tante Leen!

Gebruikersavatar
besiland
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: vr jan 25, 2013 23:28 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Urmond

Re: Project Panelbus T2B

Bericht door besiland » zo aug 25, 2013 20:06 pm

"Jip" dat is heel handig.
De bus is ooit getectyleerd van onder, en dat hangt er nu bij als een opgedroogde modderpoel. Oftewel de bladeren hangen eraan. Ik kan je wel al zeggen dat ik een rit naar het evenement nog even niet durf te rijden met deze motor, zonder dat hij is gecontroleerd. Ik zou het veel te jammer vinden als ik hem daar mee zum jaffa rijdt.
Maar is niet ook Budel in het zelfde weekend? Word dan weer een druk weekend.
Gr. Frenk

Gebruikersavatar
besiland
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: vr jan 25, 2013 23:28 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Urmond

Re: Project Panelbus T2B

Bericht door besiland » za aug 31, 2013 21:43 pm

HeHe, na een tijdje met de pootjes omhoog te hebben gestaan loopt ie weer!!!
Afbeelding
Het volgende is om hem helemaal af te spuiten van onder. Ik heb het stiekem ff geprobeerd!
Afbeelding
ik moet eelijk zeggen dat het wel erg raar voelt zo op de heftruck. Eeven maar eens ff wennen aan een metertje hoog!
Afbeelding
toch goede teer geweest, 40 jaar geleden "niet"!
De sloten zijn in iedergeval goed, alleen eens even naar de schuifdeur kijken daar klopt iets niet mee. Die kan ik sluiten hoe ik wil maar deie blijft gewoon opengaan. Dit moet ik maar eens volgende week op een evenement navragen. Er zijn er toch 3 had ik begrepen.
gr. Frenk

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Project Panelbus T2B

Bericht door Gliset » zo sep 01, 2013 11:58 am

besiland schreef:Het volgende is om hem helemaal af te spuiten van onder. Ik heb het stiekem ff geprobeerd!
Afbeelding
ik moet eelijk zeggen dat het wel erg raar voelt zo op de heftruck. Eeven maar eens ff wennen aan een metertje hoog!

:shock: Het bewijs dat een (lege?) panel veeeeeel lichter is dan een camper... Volgens mij was de heftruck waarmee onze Pretty Lady in Australië van de trailer werd gehaald niet kleiner. Dat was alleen bijna einde bus... Stapel pallets oid eronder wel zo veilig?
'79 VW T2 Berlin

Tante Leen
Gevorderde
Berichten: 830
Lid geworden op: di apr 21, 2009 9:01 am
Locatie: Haarlem

Re: Project Panelbus T2B

Bericht door Tante Leen » zo sep 01, 2013 12:12 pm

Toch wel fijn als je goede spullen hebt! Hahaha, hij ziet er geweldig uit zo op de heftruck, bijna speelgoed!

(stiekem vind ik de kleur echt ontzettend mooi zo...)
de groetjes van Tante Leen!

Gebruikersavatar
besiland
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: vr jan 25, 2013 23:28 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Urmond

Re: Project Panelbus T2B

Bericht door besiland » zo sep 01, 2013 14:09 pm

Het is een oude heftruck van 2.5 ton en niet de lichtste, maar ik denk zon 1 stapje hoger. Ik heb hem nu gewoon met verlengde lepels op gepakt en doe niet aan de bus zelf iets maar alleen het afspuiten. als je aan de bus zefl beweegt gaat hij akelig op en neer kan ik je zeggen. Een pallet schiet zijn doel voorbij want ik wil hem afspuiten en dan kom ik er niet meer bij.
Gliset schreef:
besiland schreef:Het volgende is om hem helemaal af te spuiten van onder. Ik heb het stiekem ff geprobeerd!
Afbeelding
ik moet eelijk zeggen dat het wel erg raar voelt zo op de heftruck. Eeven maar eens ff wennen aan een metertje hoog!

:shock: Het bewijs dat een (lege?) panel veeeeeel lichter is dan een camper... Volgens mij was de heftruck waarmee onze Pretty Lady in Australië van de trailer werd gehaald niet kleiner. Dat was alleen bijna einde bus... Stapel pallets oid eronder wel zo veilig?

Gebruikersavatar
besiland
Nieuweling
Berichten: 14
Lid geworden op: vr jan 25, 2013 23:28 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Urmond

Re: Project Panelbus T2B

Bericht door besiland » zo sep 01, 2013 14:14 pm

Maar het gaat ook niet erom wat je kent maar "wie"je kent en wat die kennen of hebben natuurlijk.
Ja, de kleur, hij word toch beige. ik vind hem ook wel goed maar ik wil hem toch echt beige maken.
gr. Frenk

Tante Leen schreef:Toch wel fijn als je goede spullen hebt! Hahaha, hij ziet er geweldig uit zo op de heftruck, bijna speelgoed!

(stiekem vind ik de kleur echt ontzettend mooi zo...)

Plaats reactie