Erik's T2a 1971 Tintop campertje, Westfalia Hefdak Ombouw.
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 677
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Erik's T2a 1971 Tintop campertje, Westfalia Hefdak Ombouw.
Thnx voor de reacties.
Dat doek was wel ff dingetje. Zit er aardig strak in alleen achter bij de scharnieren te los.
Maar dan moet ik de nietjes en alles weer los halen nu ff geen optie en zie ze wel eens slechter.
Maargoed was een hoop werk die ombouw maar achteraf wel goed te doen en alles past perfect dus goed gemeten.
Dat doek was wel ff dingetje. Zit er aardig strak in alleen achter bij de scharnieren te los.
Maar dan moet ik de nietjes en alles weer los halen nu ff geen optie en zie ze wel eens slechter.
Maargoed was een hoop werk die ombouw maar achteraf wel goed te doen en alles past perfect dus goed gemeten.
Laatst gewijzigd door erik_moust op vr jun 17, 2016 12:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 677
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje, Westfalia Hefdak Ombou
Gordel achterin, check!
Kan de kleine veilig mee.
Ook maar ff een deryan tentje gekocht aangezien hij aardig begint te klimmen.


Kan de kleine veilig mee.
Ook maar ff een deryan tentje gekocht aangezien hij aardig begint te klimmen.


Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje, Westfalia Hefdak Ombou
Dat zelfde tentje hebben wij ook voorin op de hangmat staan als de kleine er slaapt. Werkt perfect!
T2 A/B 1972 Kever 1200 1970
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 677
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Erik's T2a 1971 Tintop campertje, Westfalia Hefdak Ombouw.
...
Laatst gewijzigd door erik_moust op vr jun 17, 2016 12:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 677
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje, Westfalia Hefdak Ombou
2 weken terug tegen een caravan aangelopen. Bleek wel te koop te zijn. Toch maar gekocht. Weet nog niet hoe en wat en of ik hem hou maar staat wel cool achter de Bus en weegt maar 380 kg.


- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2594
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje, Westfalia Hefdak Ombou
Mooie aanwinst!
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje, Westfalia Hefdak Ombou
hoop niet dat je er te hard tegen aangelopen bent. moet je hem ook nog uit deuken 
ziet er zo als combi leuk uit op de foto.

ziet er zo als combi leuk uit op de foto.
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 677
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Erik's T2a 1971 Tintop naar Westfalia campertje
Zo maar eens mijn hefdak echt uit proberen. Gelukkig is hij waterdicht, weer kan beter. Vandaag toch nog maar ff de bustent ernaast opgebouwd om rustig droog te kunnen zitten buiten als de kleine slaapt.


Laatst gewijzigd door erik_moust op wo jul 13, 2016 22:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 677
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Erik's T2a 1971 Tintop naar Westfalia campertje
Na in de vakantie erachter te zijn gekomen dat de schuifdeur toch wat onhandig is. Deze maar eens aangepakt.
Naar mijn idee geen hij zwaar, maakt hoop herrie en valt nooit gelijk in slot zonder hem hard dicht te gooien.
Alle glij delen maar eens gedemonteerd en nagekeken.
Bovenste roller was nog goed en diameter nog steeds 20 mm. Dus top.
Onderste rollers rolden minder. Deze losgehaald en schoongemaakt. Lagers waren nog aardig maken wel iets geluid maar geen speling. Zal ik nog gaan vervangen een keer.
Vervolgens via de samba een stuk gelezen over het deel wat in je schuifdeur zit en over je rail glijd. Deze volledig gedemonteerd en schoongemaakt. Nylon glijblokje vervangen. Deze was ingesleten en weer gemonteerd.
Deur rolt nu een stuk soepeler en valt 9 van 10 keer gelijk in het slot.
Vanwege het kastje in mijn bus kon je moeilijk bij de hendel om de deur van binnen te openen. Deze moet je namelijk van je af duwen maar dat gaat haast niet omdat je hand niet tussen het kruidenrek kan.
Na wat googlen kwam ik erachter dat er voor de Westfalia een speciale hendel was met nog een extra deel omhoog wat je dan juist moet trekken.
Vandaag maar even naar Renkum gereden om te shoppen.
Ideaal om ook even bij 20 bussen de schuifdeur te voelen. Nu moet ik zeggen dat mijne heel soepel gaat in vergelijking met hoop anderen. En nog een tip gekregen. Als de deur niet in slot valt maar wel in de eerste "klik" kun je doormiddel van de hendel omhoog te trekken hem in slot krijgen. En ik maar steeds de deur hard dicht gooien
.
Meteen dus een Westfalia hendel gekocht, het kapje voor over bovenste roller steun en een nieuwe schuifdeurrailkap.
Mijne was gedeukt, gebarsten en krom doordat de deur er paar keer tegenaan kwam.
Ik had gelezen op de samba dat de naad tussen de deur en kap een kwart tot een halve inch mocht zijn. Bij mij was dit 2 mm terwijl hij niet verder naar achter kon.
Met de nieuwe wel, dus die moet maar even in kleur gezet gaan worden.
Paar plaatjes bij het verhaaltje.



Naar mijn idee geen hij zwaar, maakt hoop herrie en valt nooit gelijk in slot zonder hem hard dicht te gooien.
Alle glij delen maar eens gedemonteerd en nagekeken.
Bovenste roller was nog goed en diameter nog steeds 20 mm. Dus top.
Onderste rollers rolden minder. Deze losgehaald en schoongemaakt. Lagers waren nog aardig maken wel iets geluid maar geen speling. Zal ik nog gaan vervangen een keer.
Vervolgens via de samba een stuk gelezen over het deel wat in je schuifdeur zit en over je rail glijd. Deze volledig gedemonteerd en schoongemaakt. Nylon glijblokje vervangen. Deze was ingesleten en weer gemonteerd.
Deur rolt nu een stuk soepeler en valt 9 van 10 keer gelijk in het slot.
Vanwege het kastje in mijn bus kon je moeilijk bij de hendel om de deur van binnen te openen. Deze moet je namelijk van je af duwen maar dat gaat haast niet omdat je hand niet tussen het kruidenrek kan.
Na wat googlen kwam ik erachter dat er voor de Westfalia een speciale hendel was met nog een extra deel omhoog wat je dan juist moet trekken.
Vandaag maar even naar Renkum gereden om te shoppen.
Ideaal om ook even bij 20 bussen de schuifdeur te voelen. Nu moet ik zeggen dat mijne heel soepel gaat in vergelijking met hoop anderen. En nog een tip gekregen. Als de deur niet in slot valt maar wel in de eerste "klik" kun je doormiddel van de hendel omhoog te trekken hem in slot krijgen. En ik maar steeds de deur hard dicht gooien

Meteen dus een Westfalia hendel gekocht, het kapje voor over bovenste roller steun en een nieuwe schuifdeurrailkap.
Mijne was gedeukt, gebarsten en krom doordat de deur er paar keer tegenaan kwam.
Ik had gelezen op de samba dat de naad tussen de deur en kap een kwart tot een halve inch mocht zijn. Bij mij was dit 2 mm terwijl hij niet verder naar achter kon.
Met de nieuwe wel, dus die moet maar even in kleur gezet gaan worden.
Paar plaatjes bij het verhaaltje.



Laatst gewijzigd door erik_moust op wo jul 13, 2016 22:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje, Westfalia Hefdak Ombou
ziet er goed uit en die lui van westfalie hadden aan een heeele boel dingen gedacht 

Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje, Westfalia Hefdak Ombou
heb je een linkje van de hendel en de werking (anders dan de normale hendel)?
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 677
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje, Westfalia Hefdak Ombou
Vandaag nog even naar de schuur geweest. Nieuwe schuifdeurrailcover gespoten en gemonteerd. De bumperguards achter gemonteerd en een olietemperatuursensor geplaatst in het Carter. Nu alleen nog metertje onder dashboard bouwen.
En geconstateerd dat mijn centrale stuurstang los zat. Stand draaide over draad van de kogel. Zal nu het zwabberen ook wat minder zijn vermoed ik.



En geconstateerd dat mijn centrale stuurstang los zat. Stand draaide over draad van de kogel. Zal nu het zwabberen ook wat minder zijn vermoed ik.



- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 677
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje, Westfalia Hefdak Ombou
Na volgende week vakantie. Aangezien de vorige vakantie de tent was overleden hebben we een nieuwe bustent gekocht.
Een Isola air tent. Lekker opblazen en staan

Een Isola air tent. Lekker opblazen en staan


- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 677
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje, Westfalia Hefdak Ombou
Nu 2 weken op vakantie alweer. Zijn gestopt in zeeland en niet meer weg gegaan. Weer blijft hier gelukkig heel mooi dus waarom verder.
Hier een impressie hoe we erbij staan met de nieuwe tent.




Hier een impressie hoe we erbij staan met de nieuwe tent.




- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10857
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje, Westfalia Hefdak Ombou
Wat een top weer hebben jullie
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige