Ik zal me even opnieuw voorstellen hier. Is namelijk alweer een dik jaar geleden dat ik mijn laatste post heb gedaan in mijn oude busverhaal.
Ik had 1,5 jaar geleden vol goede moet een t2a en een t2ab pickup gekocht om een nette t2a camper te gaan maken. Dit was echt een enorme klus die ik helaas moest stoppen toen ik mijn dagelijkse auto plat reed en het geld goed kon gebruiken. Het was toen of de bus of mijn kevertje uit '63.
Hier nog een linkje van mijn oude topic: http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?t=10732
Al die tijd ben ik een beetje verder gaan klussen aan mijn kever, maar de droom van een t2 campertje bleef altijd bestaan.
Altijd marktplaats kijken of er weer eens wat nieuws kwam te staan wat me aansprak. Een aantal maanden geleden was mijn kever dan helemaal zoals ik hem wilde hebben en weinig meer te klussen.
Beetje rondrijden met de kever was wel leuk maar wat als ik nou mijn kever ga verkopen en er dan een leuk busje met werk voor terug koop.........kon er niet veel meer mee dan een beetje rijden dus toen de grote knoop maar doorgehakt.

Toch wel redelijk jammer dat hij verkocht is nu, maar na 2 weken luchtkoeler loos geweest te zijn dit weekend een leuk busje opgehaald wat ook hier op het forum te koop heeft gestaan.
Het is een T2a uit 1971 die in 2011 vanuit Amerika naar Nederland is gekomen, verlaagde spindels heeft gekregen, achter een tandje verlaagd is en vorige jaar een fris laagje nieuwe lak.
Had hem al geruime tijd op MP te koop zien staan, twijfelde al die tijd over de bruine kleur maar toch maar gaan kijken dit weekend.
Het busje zag er netjes uit en reed opzich ook wel prima, overeengekomen naar een leuk prijsje en dus maar snel gekocht en op naar huis.
Dat was meteen wel een mooie test voor mij voor het busje, moest toch zo'n kleine 150 km tuffen over de snelweg. Maar mooi probleemloos thuis gekomen en meteen maar gaan klussen. er zaten namelijk roestige velgen onder met roestige wieldoppen. Had nog een busje witte verf staan en een setje nieuwe bolle doppen die ik nog over had van de kever. Zag er meteen een stuk frisser uit.
De bus is van buiten mooi nieuw gespoten, maar de binnenkant is nog donker rood en het interieur heeft ook een opknap en uitbreiding nodig. De plannen zijn om deze winter het interieur er compleet uit te halen en aan te pakken. Ik heb van mijn oude project nog een mooi stalen dashboard over wat er ook in gaat komen. Er zit nu een Mijlenteller in die ik ook graag naar kilometers wil wisselen. En er moeten nog wat onderdelen her en der vervangen worden, wat klein laswerk, demping materiaal en zal vast nog wel wat meer tegenkomen.
Hoop dat ik een heel eind kom en er volgend jaar mooi mee weg kan!
Dat was me verhaaltje wel even nu wat impressie fotootjes.
Zo was hij bij aankoop:

Lekker onderweg....

thuis direct velgen schilderen, tijdelijk in de winter laat ik zo mooi coaten

En het bijna eind resultaat, komend weekend nog ff een laagje om goed dekkend wit te hebben.

De trotse eigenaar

Zo dit was dan voor vandaag, updates zullen volgen.