Zo het is even geleden maar inmiddels wel nog een en ander gedaan.
Eigenlijk na de vakantie mijn bus geparkeerd en weinig meer aan gedaan.
Tot december toen ik voor de apk ging.
Afkeur op remmen achter, 66% verschil.
Kentekenverlichting los en alarmlicht werkte niet.
Alarmlicht was zekering los en kentekenverlichting maar een nieuwe gekocht aangezien de bevestigingen al gebroken waren.
Met de remmen wel even bezig geweest. Uiteindelijk bleek een remcilinder te lekken. Dus nieuw cilinders schoenen en ook maar trommels.
Alles nieuw en weer frisse APK.
Ook had ik al een lange tijd een petronix ignitor liggen.
Deze ook maar eens gemonteerd. Heb nog niet echt gereden maar lijkt veel makkelijker te starten en mooier stationair te lopen ook!
En vervolgens een nieuw projectje gestart.
Ik wil eigenlijk van de Porsche stoelen af. Ze zitten heerlijk maar ogen niet super mooi in de bus met die hoofdsteunen. En de hangmat past niet boven de stoelen zonder de aanpassing. Gaat niks boven de originele stoelen eigenlijk. Dus knoop doorgehakt en de originele geleidingen gaan er weer in. Mijn stoelen had ik ooit al verkocht dus op zoek gegaan naar 2 frames van de T2a stoelen. Deze inmiddels gevonden. Posities voor de geleiders heb ik opgemeten en ga ik weer netjes in de bus monteren en de stoelen worden weer bekleed. Weet nog niet of ze de zelfde kleur worden dus wellicht dan ook weer nieuwe deurpanelen.
Houd me lekker bezig.
Overige plannen zijn nog een scheidingsrelais plaatsen, relais om knipper-en remlicht te scheiden plaatsen voor de aanhanger en olietemperatuurmeter verbeteren. Deze komt nauwelijks boven de 60 graden uit bij de Carterplug gemeten. Dat lijkt me niet goed te gaan. Misschien toch een oliepijlstokmeter.
Vandaag alvast de bijrijdersstoel steunen gemonteerd, volgende week geleidingen voor bestuurder erin.