Eindelijk even voorstellen!
- maikelkocx
- Beginner
- Berichten: 51
- Lid geworden op: za feb 09, 2013 8:39 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Breda
Eindelijk even voorstellen!
Nu ik al een paar maanden in mijn busje rondtuf wordt het echt eens tijd mezelf voor te stellen dacht ik zo!
Ik ben Maikel, 28 jaartjes oud en woonachtig in Breda. Wilde zo'n beetje heel mijn leven al een oud Volkswagen busje en afgelopen December was het dan eindelijk zover! Via via gehoord dat er een busje met een kapot motorblok in Schiedam stond die nu eindelijk eens van de parkeerplaats af moest.
Dus gelijk afspraken gemaakt en direct na mijn skivakantie op gaan halen met de aanhanger!
De bus was behalve de slechte lak en wat deuken helemaal niet slecht! Vooral aan de onderzijde waar ik uiteindelijk niks aan heb hoeven lassen. Eenmaal thuis gelijk begonnen met leeghalen en strippen.
Dit is ongeveer 1/4 van wat er allemaal uitkwam:
En zo zag het er na een paar uurtjes al uit. Op de hele vloer was een dunne laag tempex gelijmd wat het allemaal erg moelijk maakte.
De volgende dag gelijk doorgegegaan en alle deuren/ramen/lampen en rubbers verwijderd. Alle raamrubbers en deurrubbers gesloopt met de gedachte dat ik dat toch allemaal nieuw wilde hebben.... helaas wist ik toen nog niet dat dat een duur geintje zou worden
Wel nette raamrandjes ronddom!
Na het strippen kwam het schuurwerk, laswerk, en nog meer schuurwerk, en plamuurwerk..en nog meer schuurwerk. Hier heb ik bijzonder weinig foto's van waarschijnlijk omdat ik deze weken heel druk was met schuren
Omdat ik hierna even een break wilde van plaatwerk en schilderwerk maar eens begonnen aan de binnenzijde. Achter in de bus zat niks behalve een bank. Alle zijpanelen dus gemaakt en bekleed met skai.
En uiteraard meteen denken aan de sound die erin gaat komen!
Grondlaag tijd! (enigste foto die ik kon vinden)
En dan de laklaag, ik heb na lang twijfelen toch gekozen voor two tone. De onderzijde moest muisgrijs mat worden met een wit hoogglans dakje.
Eerst het dakje:
Plaat boven de bestuurder is waarschijnlijk ooit voor de montage van een zoeklamp geweest heb ik me laten vertellen!
Daarna de rest:
Het viel me helemaal niet tegen! Ik heb er bewust voor gekozen de bus niet strak te maken. Ten eerste omdat ik een hekel aan plamuren en schuren heb en ten tweede omdat het mijn daily driver word en ik wel hou van een deukje en een butsje!
Hierna de binnenzijde ontdreunt en bekleed met demping en de vloer gelegd:
Nu nog een beetje een rare kleurencombo maar er komt een andere kleur bank in:
De motor ruimte opgekuist , geisoleerd en een nieuwe vlotter geplaatst:
Nu kwam het verhaal van de motor. Ik was al een tijd op zoek naar een nette 1600 op allerlei forums en marktplaats maar ik kwam er niet aan uit. Alle motoren op marktplaats zijn gereviseerd volgens de advertentie ook al hadden ze bij bezichtiging een cm axiale speling op de krukas
Misschien toch maar een 1300 erin? Ondanks dat overal wordt gezegd dat die te weinig power heeft...
Uiteindelijk via keversite een (echte) gereviseerde 1300AB kunnen kopen voor een zeer nette prijs.
Hoewel er vast mensen zijn op het forum die dit te weinig vermogen voor een busje vinden ben ik er erg blij mee en ik rijd lekker 110 op de snelweg zonder problemen! Inmiddels heeft hij 2200 km gelopen.
Uiteraard is een 1300AB ook makkelijk om te bouwen naar een 1600 zou ik dat willen.
Gelijk maar een olietempmeter en toerenteller ingebouwd om mijn blokje een beetje in de gaten te kunnen houden. Helaas nog ff geen foto's van.
Nu het interieur, de bruine stoel en bankjes waren in nette staat maar pasten uiteraard ook niet bij de kleur van de bus. Dus wat te doen... opnieuw laten bekleden of iets anders erin? Uiteindelijk een mooi interieur gevonden van een oude ford transit die maar heel weinig km's had gedraaid. Een hoop werk om het pas te krijgen maar het zit me toch lekker!
Ik heb ervoor gekozen om er een extra bankje in te plaatsen waardoor er nu met 9 man gereden kan worden. En ja, dit gaat zelfs met een 1300 motor Op de plaats waar de originele bank staat wil ik tzt een rock & roll bank maken.
Na een paar proefritjes en het afstellen van de motor kon eindelijk het echte leuke werk beginnen! Het opbouwen. Helaas ben ik blijkbaar toen gestopt met foto's maken dus dan maar ineens met alles erop!
Alle raamrubbers/deurrubbers en chroomwerk had ik in de tussentijd al nieuw besteld en lag al klaar.
Zonder ramen:
En helemaal klaar:
Sinds ik er eindelijk mee rij heb ik nog een aantal dingen gedaan zoals:
*Luifelrails geplaatst en luifel gekocht
*dakrekje geplaatst
*uiteraard blauwe platen geplaatst
*trekhaakje geplaatst
Nu staat hij er zo bij:
Zo... een heel verhaal....en ik zal vast nog een hoop vergeten zijn.
Ik ben Maikel, 28 jaartjes oud en woonachtig in Breda. Wilde zo'n beetje heel mijn leven al een oud Volkswagen busje en afgelopen December was het dan eindelijk zover! Via via gehoord dat er een busje met een kapot motorblok in Schiedam stond die nu eindelijk eens van de parkeerplaats af moest.
Dus gelijk afspraken gemaakt en direct na mijn skivakantie op gaan halen met de aanhanger!
De bus was behalve de slechte lak en wat deuken helemaal niet slecht! Vooral aan de onderzijde waar ik uiteindelijk niks aan heb hoeven lassen. Eenmaal thuis gelijk begonnen met leeghalen en strippen.
Dit is ongeveer 1/4 van wat er allemaal uitkwam:
En zo zag het er na een paar uurtjes al uit. Op de hele vloer was een dunne laag tempex gelijmd wat het allemaal erg moelijk maakte.
De volgende dag gelijk doorgegegaan en alle deuren/ramen/lampen en rubbers verwijderd. Alle raamrubbers en deurrubbers gesloopt met de gedachte dat ik dat toch allemaal nieuw wilde hebben.... helaas wist ik toen nog niet dat dat een duur geintje zou worden
Wel nette raamrandjes ronddom!
Na het strippen kwam het schuurwerk, laswerk, en nog meer schuurwerk, en plamuurwerk..en nog meer schuurwerk. Hier heb ik bijzonder weinig foto's van waarschijnlijk omdat ik deze weken heel druk was met schuren
Omdat ik hierna even een break wilde van plaatwerk en schilderwerk maar eens begonnen aan de binnenzijde. Achter in de bus zat niks behalve een bank. Alle zijpanelen dus gemaakt en bekleed met skai.
En uiteraard meteen denken aan de sound die erin gaat komen!
Grondlaag tijd! (enigste foto die ik kon vinden)
En dan de laklaag, ik heb na lang twijfelen toch gekozen voor two tone. De onderzijde moest muisgrijs mat worden met een wit hoogglans dakje.
Eerst het dakje:
Plaat boven de bestuurder is waarschijnlijk ooit voor de montage van een zoeklamp geweest heb ik me laten vertellen!
Daarna de rest:
Het viel me helemaal niet tegen! Ik heb er bewust voor gekozen de bus niet strak te maken. Ten eerste omdat ik een hekel aan plamuren en schuren heb en ten tweede omdat het mijn daily driver word en ik wel hou van een deukje en een butsje!
Hierna de binnenzijde ontdreunt en bekleed met demping en de vloer gelegd:
Nu nog een beetje een rare kleurencombo maar er komt een andere kleur bank in:
De motor ruimte opgekuist , geisoleerd en een nieuwe vlotter geplaatst:
Nu kwam het verhaal van de motor. Ik was al een tijd op zoek naar een nette 1600 op allerlei forums en marktplaats maar ik kwam er niet aan uit. Alle motoren op marktplaats zijn gereviseerd volgens de advertentie ook al hadden ze bij bezichtiging een cm axiale speling op de krukas
Misschien toch maar een 1300 erin? Ondanks dat overal wordt gezegd dat die te weinig power heeft...
Uiteindelijk via keversite een (echte) gereviseerde 1300AB kunnen kopen voor een zeer nette prijs.
Hoewel er vast mensen zijn op het forum die dit te weinig vermogen voor een busje vinden ben ik er erg blij mee en ik rijd lekker 110 op de snelweg zonder problemen! Inmiddels heeft hij 2200 km gelopen.
Uiteraard is een 1300AB ook makkelijk om te bouwen naar een 1600 zou ik dat willen.
Gelijk maar een olietempmeter en toerenteller ingebouwd om mijn blokje een beetje in de gaten te kunnen houden. Helaas nog ff geen foto's van.
Nu het interieur, de bruine stoel en bankjes waren in nette staat maar pasten uiteraard ook niet bij de kleur van de bus. Dus wat te doen... opnieuw laten bekleden of iets anders erin? Uiteindelijk een mooi interieur gevonden van een oude ford transit die maar heel weinig km's had gedraaid. Een hoop werk om het pas te krijgen maar het zit me toch lekker!
Ik heb ervoor gekozen om er een extra bankje in te plaatsen waardoor er nu met 9 man gereden kan worden. En ja, dit gaat zelfs met een 1300 motor Op de plaats waar de originele bank staat wil ik tzt een rock & roll bank maken.
Na een paar proefritjes en het afstellen van de motor kon eindelijk het echte leuke werk beginnen! Het opbouwen. Helaas ben ik blijkbaar toen gestopt met foto's maken dus dan maar ineens met alles erop!
Alle raamrubbers/deurrubbers en chroomwerk had ik in de tussentijd al nieuw besteld en lag al klaar.
Zonder ramen:
En helemaal klaar:
Sinds ik er eindelijk mee rij heb ik nog een aantal dingen gedaan zoals:
*Luifelrails geplaatst en luifel gekocht
*dakrekje geplaatst
*uiteraard blauwe platen geplaatst
*trekhaakje geplaatst
Nu staat hij er zo bij:
Zo... een heel verhaal....en ik zal vast nog een hoop vergeten zijn.
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: Eindelijk even voorstellen!
Welkom, dat is een goede uitgebreide 1ste post in je topic.
Ziet erg leuk zo...
Ziet erg leuk zo...
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
- maikelkocx
- Beginner
- Berichten: 51
- Lid geworden op: za feb 09, 2013 8:39 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Breda
Re: Eindelijk even voorstellen!
thx!
Ja ik had het al zo lang uitgesteld dat ik nu dacht. Laat ik het eens in 1 post proppen
Ja ik had het al zo lang uitgesteld dat ik nu dacht. Laat ik het eens in 1 post proppen
- MACHINE
- Gevorderde
- Berichten: 821
- Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Eindelijk even voorstellen!
welkom! mooi Leuke nette bus geworden! Mooi met alle foto's erbij
vwt2a/b 72 Westy | https://www.facebook.com/vriendenclubT2
Re: Eindelijk even voorstellen!
Tijdens het naar beneden browsen dacht ik, jammer van die gele platen.
- maikelkocx
- Beginner
- Berichten: 51
- Lid geworden op: za feb 09, 2013 8:39 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Breda
Re: Eindelijk even voorstellen!
Ja daar irriteerde ik me ook mateloos aan
Wereld van verschil. Nu hopen dat de mannen in het blauw het daarmee eens zijn. Heb de originele platen wel erin liggen dus zal wel los lopen.
Wereld van verschil. Nu hopen dat de mannen in het blauw het daarmee eens zijn. Heb de originele platen wel erin liggen dus zal wel los lopen.
Re: Eindelijk even voorstellen!
pssst. je avatar
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: Eindelijk even voorstellen!
Welkom op het vct2 forum.
Je hebt de bus al flink aangepakt.
Wat ik wel zonde vind, is die plaat op het dak.
Persoonlijk had ik dat aangepakt met de bus zover uitelkaar en toch moeten schuren en spuiten/rollen.
Verder goed bezig en veel plezier met de bus.
Groet Patrick
Je hebt de bus al flink aangepakt.
Wat ik wel zonde vind, is die plaat op het dak.
Persoonlijk had ik dat aangepakt met de bus zover uitelkaar en toch moeten schuren en spuiten/rollen.
Verder goed bezig en veel plezier met de bus.
Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
- Guytje
- Actief Lid
- Berichten: 295
- Lid geworden op: di jul 17, 2012 10:56 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Delft
Re: Eindelijk even voorstellen!
ziet er leuk uit hoor...wel een onopvallend kleurtje hoor
- maikelkocx
- Beginner
- Berichten: 51
- Lid geworden op: za feb 09, 2013 8:39 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Breda
Re: Eindelijk even voorstellen!
Hoi Patrick.
Ik begrijp dat de meningen daar verdeeld over zijn. Zelf vond ik het wel bij de bus passen en heb er dus geen last van.
Owja mijn avatar nog aanpassen! Dat moet ik vandaag nog ff doen!
Ik begrijp dat de meningen daar verdeeld over zijn. Zelf vond ik het wel bij de bus passen en heb er dus geen last van.
Owja mijn avatar nog aanpassen! Dat moet ik vandaag nog ff doen!
- MACHINE
- Gevorderde
- Berichten: 821
- Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Eindelijk even voorstellen!
welke plaat op het dak ?
vwt2a/b 72 Westy | https://www.facebook.com/vriendenclubT2
- Guytje
- Actief Lid
- Berichten: 295
- Lid geworden op: di jul 17, 2012 10:56 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Delft
Re: Eindelijk even voorstellen!
van het zoeklicht
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Eindelijk even voorstellen!
Wees welkom hier
Echt een mooie bus.
Fred
Echt een mooie bus.
Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Eindelijk even voorstellen!
Welkom op het forum, leuke bus heb je er van gemaakt!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/