Restauratie VW T2 Doka 1978

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
T2doka78
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: zo mei 12, 2013 21:04 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Oisterwijk

Re: Restauratie VW T2 Doka 1978

Bericht door T2doka78 » zo aug 25, 2013 21:17 pm

Zo weer een update over de vorderingen. In de vakantie hebben we (tijdens wat hete dagen in Juli) ook gewerkt maar dit waren verschrikkelijke dagen dat echt niets goed ging. Heb toen ook niet de moed gehad om het forum aan te vullen. Aangezien mijn neefje voor een half jaar naar het buitenland gaat voor stage wilden we hem nog graag van zijn assen af hebben en op hondjes. Dat is dus mooi gelukt. Op de stuurkolom na, kregen een stuk niet los waardoor de stuurkolom niet verwijderd kon worden. Dit wordt een klusje voor de restaurateur met het juiste gereedschap.

Afbeelding

Zoals te zien zaten er enkele wielbouten muurvast!

Afbeelding

Het begin van het verwijderen van de assen.

Afbeelding

De achterkant is al gelukt.

Afbeelding

Het resultaat na een lange dag hard werken. Hij staat volledig op hondjes en kan nu weer verder in de volgende fase.
Binnenkort de oven in om te ontlakken, dan indien nodig stralen waarna het lassen op het programma staat, nu loop ik te ver vooruit.
Als er weer wat nieuws is meld ik het hier.
Laatst gewijzigd door T2doka78 op di apr 08, 2014 21:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

vervos
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: di feb 02, 2010 20:24 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: hoogeveen

Re: Restauratie VW T2 Doka 1978

Bericht door vervos » zo aug 25, 2013 21:26 pm

je bent lekker bezig, zoals hiervoor al een keer gezegd werd gooi de kleppen niet weg!!! De kleppen zijn behoorlijk kostbaar ben zelf bezig met een doka en heb uiteindelijk de kleppen opgeknapt want er werd voor doorgeroeste kleppen nog 700 euro gevraagd . :cry:

Gebruikersavatar
gerbenpool
Actief Lid
Berichten: 219
Lid geworden op: ma feb 28, 2011 8:17 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Restauratie VW T2 Doka 1978

Bericht door gerbenpool » vr sep 13, 2013 14:01 pm

Wellicht een domme vraag maar: wat is ontlakken in de oven? Ik bedoel, ik denk dat ik het concept begrijp maar als dit is wat de omschrijving doet vermoeden.. Hoe warm wordt de oven dan en waar kan je dat laten doen? Ik zag bij zo'n restauratieprogramma op Discovery eens dat de bus in een chemie-bad ging om zo te ontdoen van alle verf en plamuur is dit ook zoiets en wat is hiervan dan het voordeel boven de chemie? Ohja en wat kost het als je dat laat doen of kan je dat zelf ergens?

Alvast bedankt!
Eigenaar van twee schitterende t2b Westfalia's. Een expert ben ik nog niet maar leer stukje bij beetje.. Wacht maar af ;-).

Gebruikersavatar
kermie
Gevorderde
Berichten: 969
Lid geworden op: di nov 28, 2006 13:11 pm
Locatie: Gemert

Re: Restauratie VW T2 Doka 1978

Bericht door kermie » do jan 02, 2014 13:23 pm

Nog vorderingen Pieter? Bus al in de oven geweest?

Groet Martijn
Niet eens een LEGO® bus..

T2doka78
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: zo mei 12, 2013 21:04 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Oisterwijk

Re: Restauratie VW T2 Doka 1978

Bericht door T2doka78 » di apr 08, 2014 21:34 pm

Nou de bus is zover dat we de volgende fase in kunnen. Door voornamelijk tijdgebrek is er even niet zoveel gebeurt aan de bus. Hij staat klaar om naar de restaurateur te gaan.
Ondertussen zijn we wel bezig met de motor:

Afbeelding

Ik heb nog even op mijn gemak de ramen uit de protieren gehaald thuis en de achterassen liggen al klaar om aan te beginnen:

Afbeelding

Ik hoop snel weer een update te kunnen geven!

Plaats reactie