Pagina 5 van 8

Re: Subaru bay

Geplaatst: do nov 05, 2015 10:47 am
door nelis
Ja dat is een mooie optie. Echt belachelijk hoe snel die slang uitdroogt. Ik heb die leidingen niet bewaard. Ga het met harde leiding proberen.

Re: Subaru bay

Geplaatst: vr nov 06, 2015 19:21 pm
door ardeko
Ik had in mijn kever (met subaru motor) koperen gasleiding van 7mm liggen.

Re: Subaru bay

Geplaatst: za nov 14, 2015 20:02 pm
door nelis
ardeko schreef:Ik had in mijn kever (met subaru motor) koperen gasleiding van 7mm liggen.


Dat is ook nog een goed idee. Ben nog even aan het zoeken hoe ik het beste die leiding of slang kan koppelen.

Re: Subaru bay

Geplaatst: zo nov 15, 2015 10:54 am
door ardeko
Ik had er gewoon brandstof slang opzitten met een slangklem (koper wel even afbramen en afronden na doorslijpen en laatste paar cm met schuurpapier opruwen). ik had dezelfde maat koper gekozen zodat je ook strak passende slang kan kiezen.

Re: Subaru bay

Geplaatst: ma nov 16, 2015 22:02 pm
door mobiel70
er bestaat gereedschap waarmee je een "kraagje" aan het eind van een buis kunt maken, zodat een slang met behulp van een slangklem achter die "bubbel" blijft zitten. Ik heb dat ooit eens gebruikt voor het maken van een nieuwe benzineleiding, maar dat is al weer erg lang geleden. Het setje had ik van iemand te leen gekregen.

Re: Subaru bay

Geplaatst: di nov 17, 2015 21:08 pm
door ardeko
Volgens mij heeft Obonobo dit gebruikt bij zijn Urabus ombouw.

Re: Subaru bay

Geplaatst: wo nov 18, 2015 12:49 pm
door Wilfred
Voor koelvloeistof leiding was dat. Veel grotere diameter.

neemt niet weg dat het wel bestaat voor smalle koperleiding.

Re: Subaru bay

Geplaatst: za feb 06, 2016 14:27 pm
door nelis
Tussen alle drukte door nog wat aan de bus gewerkt. De brandstofleidingen vervangen door harde kunstof exemplaren. Merk wel dat als de bus gedraaid heeft er best wat benzine lucht uit de tankontluchting komt. Dit gebeurt ook als ik de bus heen en weer schud. Weet niet of dit normaal is. Heb wel besloten er een koolstoffilter tussen te monteren.

Ik heb een filter liggen aangezien voor de 2e keer in een half jaar mijn daily plat is gereden door een vrachtwagen.

Afbeelding

Ben hem compleet aan het demonteren. Kan nog een aantal dingen voor de bus gebruiken.

Aircopomp is ook gemonteerd.
Afbeelding

Ik wil met de airco unit ook de bus verwarmen. Nu druk een constructie aan het bedenken om een kachelradiateur in de airco unit te plaatsen om ook warme lucht te krijgen.

Had eerst gedacht om met heetgas te gaan verwarmen, maar dat kost toch motorvermogen en dus ook brandstof.
Denk ook dat met koelvloeistof verwarmen meer capaciteit heeft.

Verder ook aan het wachten op warmer weer. Wil ook beginnen om de bus strak te maken.

Re: Subaru bay

Geplaatst: ma feb 08, 2016 9:30 am
door Wilfred
Hoe heb je de retour van je brandstof gedaan?

Re: Subaru bay

Geplaatst: wo feb 10, 2016 10:09 am
door nelis
Die zit gewoon op de pomp. En die gaat rechtstreeks de tank in.

Re: Subaru bay

Geplaatst: wo feb 10, 2016 10:20 am
door Wilfred
Ja, maar ik bedoel zit die gewoon bovenop de tank of loopt de retourslang de tank in tot op de bodem?

Eigenlijk moet je retourslang namelijk onder je vloeitstofpeil in je tank eindigen, sowieso loop je anders groter risico op lucht in je slang maar het spettert en dampt minder.

Re: Subaru bay

Geplaatst: zo feb 14, 2016 22:03 pm
door nelis
Er zit een Subaru pomp in de tank en daar zit ook een retouraansluiting op. Die zit idd tot onder vloeistof niveau.

Subaru bay

Geplaatst: do mar 31, 2016 21:26 pm
door nelis
Vorige week een dag vrij genomen om weer eens lekker aan de bus te werken. Na een lange tijd het laswerk van de schuifdeur vooruit te hebben geschoven moest ik er nu echt mee starten. Ok plaatwerk en rubbers besteld en de slijptol ter hand genomen. Onderste 30 cm vervangen. Ook de binnenkant. Had het idee om er een verzet aan te maken en te puntlassen en als laatst te vertinnen. Dat vertinnen is niet gelukt omdat er zoveel warmte in gestopt moest worden dat het plaatwerk ging trekken. Uiteindelijk maar een paar extra puntlassen gezet. Ook de dorpel en de rails aangepakt. Deze was helemaal doorgezakt. Na flink kloppen sluit hij weer netjes.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Nu lekker aan het schuren en plamuren.

Vertinnen werkt best goed op kleiner oppervlakken.
Is wel een vak appart.

Subaru bay

Geplaatst: do mar 31, 2016 21:27 pm
door nelis
Eerst krijg ik steeds een foutmelding met het plaatsen van een bericht. En zo staat het er 4x.

Computers

Subaru bay

Geplaatst: do mar 31, 2016 21:28 pm
door nelis