Subaru bay

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
nelis
Actief Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 16:11 pm
Bouwjaar Bus: 1969

Re: Subaru bay

Bericht door nelis » do nov 05, 2015 10:47 am

Ja dat is een mooie optie. Echt belachelijk hoe snel die slang uitdroogt. Ik heb die leidingen niet bewaard. Ga het met harde leiding proberen.

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 760
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Subaru bay

Bericht door ardeko » vr nov 06, 2015 19:21 pm

Ik had in mijn kever (met subaru motor) koperen gasleiding van 7mm liggen.

Gebruikersavatar
nelis
Actief Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 16:11 pm
Bouwjaar Bus: 1969

Re: Subaru bay

Bericht door nelis » za nov 14, 2015 20:02 pm

ardeko schreef:Ik had in mijn kever (met subaru motor) koperen gasleiding van 7mm liggen.


Dat is ook nog een goed idee. Ben nog even aan het zoeken hoe ik het beste die leiding of slang kan koppelen.

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 760
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Subaru bay

Bericht door ardeko » zo nov 15, 2015 10:54 am

Ik had er gewoon brandstof slang opzitten met een slangklem (koper wel even afbramen en afronden na doorslijpen en laatste paar cm met schuurpapier opruwen). ik had dezelfde maat koper gekozen zodat je ook strak passende slang kan kiezen.

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 2329
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Subaru bay

Bericht door mobiel70 » ma nov 16, 2015 22:02 pm

er bestaat gereedschap waarmee je een "kraagje" aan het eind van een buis kunt maken, zodat een slang met behulp van een slangklem achter die "bubbel" blijft zitten. Ik heb dat ooit eens gebruikt voor het maken van een nieuwe benzineleiding, maar dat is al weer erg lang geleden. Het setje had ik van iemand te leen gekregen.
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 760
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Subaru bay

Bericht door ardeko » di nov 17, 2015 21:08 pm

Volgens mij heeft Obonobo dit gebruikt bij zijn Urabus ombouw.

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 2795
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Subaru bay

Bericht door Wilfred » wo nov 18, 2015 12:49 pm

Voor koelvloeistof leiding was dat. Veel grotere diameter.

neemt niet weg dat het wel bestaat voor smalle koperleiding.
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
nelis
Actief Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 16:11 pm
Bouwjaar Bus: 1969

Re: Subaru bay

Bericht door nelis » za feb 06, 2016 14:27 pm

Tussen alle drukte door nog wat aan de bus gewerkt. De brandstofleidingen vervangen door harde kunstof exemplaren. Merk wel dat als de bus gedraaid heeft er best wat benzine lucht uit de tankontluchting komt. Dit gebeurt ook als ik de bus heen en weer schud. Weet niet of dit normaal is. Heb wel besloten er een koolstoffilter tussen te monteren.

Ik heb een filter liggen aangezien voor de 2e keer in een half jaar mijn daily plat is gereden door een vrachtwagen.

Afbeelding

Ben hem compleet aan het demonteren. Kan nog een aantal dingen voor de bus gebruiken.

Aircopomp is ook gemonteerd.
Afbeelding

Ik wil met de airco unit ook de bus verwarmen. Nu druk een constructie aan het bedenken om een kachelradiateur in de airco unit te plaatsen om ook warme lucht te krijgen.

Had eerst gedacht om met heetgas te gaan verwarmen, maar dat kost toch motorvermogen en dus ook brandstof.
Denk ook dat met koelvloeistof verwarmen meer capaciteit heeft.

Verder ook aan het wachten op warmer weer. Wil ook beginnen om de bus strak te maken.

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 2795
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Subaru bay

Bericht door Wilfred » ma feb 08, 2016 9:30 am

Hoe heb je de retour van je brandstof gedaan?
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
nelis
Actief Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 16:11 pm
Bouwjaar Bus: 1969

Re: Subaru bay

Bericht door nelis » wo feb 10, 2016 10:09 am

Die zit gewoon op de pomp. En die gaat rechtstreeks de tank in.

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 2795
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Subaru bay

Bericht door Wilfred » wo feb 10, 2016 10:20 am

Ja, maar ik bedoel zit die gewoon bovenop de tank of loopt de retourslang de tank in tot op de bodem?

Eigenlijk moet je retourslang namelijk onder je vloeitstofpeil in je tank eindigen, sowieso loop je anders groter risico op lucht in je slang maar het spettert en dampt minder.
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
nelis
Actief Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 16:11 pm
Bouwjaar Bus: 1969

Re: Subaru bay

Bericht door nelis » zo feb 14, 2016 22:03 pm

Er zit een Subaru pomp in de tank en daar zit ook een retouraansluiting op. Die zit idd tot onder vloeistof niveau.

Gebruikersavatar
nelis
Actief Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 16:11 pm
Bouwjaar Bus: 1969

Subaru bay

Bericht door nelis » do mar 31, 2016 21:26 pm

Vorige week een dag vrij genomen om weer eens lekker aan de bus te werken. Na een lange tijd het laswerk van de schuifdeur vooruit te hebben geschoven moest ik er nu echt mee starten. Ok plaatwerk en rubbers besteld en de slijptol ter hand genomen. Onderste 30 cm vervangen. Ook de binnenkant. Had het idee om er een verzet aan te maken en te puntlassen en als laatst te vertinnen. Dat vertinnen is niet gelukt omdat er zoveel warmte in gestopt moest worden dat het plaatwerk ging trekken. Uiteindelijk maar een paar extra puntlassen gezet. Ook de dorpel en de rails aangepakt. Deze was helemaal doorgezakt. Na flink kloppen sluit hij weer netjes.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Nu lekker aan het schuren en plamuren.

Vertinnen werkt best goed op kleiner oppervlakken.
Is wel een vak appart.
Laatst gewijzigd door nelis op vr apr 01, 2016 21:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nelis
Actief Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 16:11 pm
Bouwjaar Bus: 1969

Subaru bay

Bericht door nelis » do mar 31, 2016 21:27 pm

Eerst krijg ik steeds een foutmelding met het plaatsen van een bericht. En zo staat het er 4x.

Computers
Laatst gewijzigd door nelis op vr apr 01, 2016 21:06 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nelis
Actief Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 16:11 pm
Bouwjaar Bus: 1969

Subaru bay

Bericht door nelis » do mar 31, 2016 21:28 pm

Laatst gewijzigd door nelis op vr apr 01, 2016 21:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie