Subaru bay
Subaru bay
Aangezien ik het erg leuk vind om andermans restauratie te volgen lijkt het mij leuk om zelf ook wat te plaatsen.
Sinds eind vorig jaar ben ik in het bezit van een (hoe kan het ook anders) roestig en incompleet exemplaar uit 69.
Mijn vorige bus heb ik helaas moeten slopen omdat deze te slecht was van onder. De body heb ik vakkundig uit elkaar geslepen.
Dit had als voordeel genoeg onderdelen en een donor body.
Na maanden lassen en slijpen en nog meer slijpen is de basis redelijk hard. De buren zullen blij zijn.
De bedoeling is om hem als camper op te bouwen. functioneel laag en mat.
Het chassis heb ik achter al genotcht en de veerstops verwijderd. Dit laatste was vrij simpel aangezien ze compleet verrot waren. Even hard blazen was genoeg.
De onderzijde heb ik hem vanmorgen in de rx10 gespoten. Wat een super spul zeg, echt een aanrader. Het vloeit zeer goed uit.
Zie hier het resultaat.
Ben er zeer tevreden over.
Tussen de bedrijven door ook gelijk de vooras aangepakt. Deze is verstelbaar gemaakt en 10cm versmald.
Inmiddels is de as voorzien van rembekrachtigersteun (leuk woord voor scrabble) en heb ik de aanslag van de pitmanarm verstelbaar gemaakt om eventueel aanlopen van de wielen bij sturen te voorkomen.
Misschien komen er nog dropped spindles onder maar weet niet of dit zin heeft aangezien ik de wielkuip voor liever niet verhoog.
Alles moet in de avonduren gebeuren dus het gaat wat minder snel dan ik zou willen, maar ach je kan niet alles hebben.
Sinds eind vorig jaar ben ik in het bezit van een (hoe kan het ook anders) roestig en incompleet exemplaar uit 69.
Mijn vorige bus heb ik helaas moeten slopen omdat deze te slecht was van onder. De body heb ik vakkundig uit elkaar geslepen.
Dit had als voordeel genoeg onderdelen en een donor body.
Na maanden lassen en slijpen en nog meer slijpen is de basis redelijk hard. De buren zullen blij zijn.
De bedoeling is om hem als camper op te bouwen. functioneel laag en mat.
Het chassis heb ik achter al genotcht en de veerstops verwijderd. Dit laatste was vrij simpel aangezien ze compleet verrot waren. Even hard blazen was genoeg.
De onderzijde heb ik hem vanmorgen in de rx10 gespoten. Wat een super spul zeg, echt een aanrader. Het vloeit zeer goed uit.
Zie hier het resultaat.
Ben er zeer tevreden over.
Tussen de bedrijven door ook gelijk de vooras aangepakt. Deze is verstelbaar gemaakt en 10cm versmald.
Inmiddels is de as voorzien van rembekrachtigersteun (leuk woord voor scrabble) en heb ik de aanslag van de pitmanarm verstelbaar gemaakt om eventueel aanlopen van de wielen bij sturen te voorkomen.
Misschien komen er nog dropped spindles onder maar weet niet of dit zin heeft aangezien ik de wielkuip voor liever niet verhoog.
Alles moet in de avonduren gebeuren dus het gaat wat minder snel dan ik zou willen, maar ach je kan niet alles hebben.
Laatst gewijzigd door nelis op za okt 04, 2014 19:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Guytje
- Actief Lid
- Berichten: 295
- Lid geworden op: di jul 17, 2012 10:56 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Delft
Re: Rusty bay
Hoe ziet de bovenkant van de bus er uit, foto's!!!!
Re: Rusty bay
Foto's volgen. Hij ligt momenteel op z'n zij ingepakt voor het spuiten. Zodra de 2 laag erop zit. Zet ik m op z'n wielen en zal ik een paar pica's maken.
Re: Rusty bay
Kiekeboe. Eventjes naar buiten na aan jaar.
Re: Rusty bay
Na lang wachten staat de bus eindelijk weer op z'n wielen en ben erg tevreden over de hoogte. Ik denk dat hij wel iets hoger komt maar dat is voor later. Hij past nu tenminste makkelijk in de garage.
Voordat er een laklaag op komt eerst de boel in de menie gezet. Jezus wat roest dat plaatwerk snel. Na 1 week zit er weer vliegroest op het kaalsgeschuurde oppervlak.
Ik heb al wat verf gehaald om proef te spuiten. Het is een look a like van neptune blue geworden in matte uitvoering. Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien. Eerst nog flink aan het lassen. En aanpassen.
Vanavond even de schuur opruimen om alle onderdelen van mijn impreza sloper op te bergen.
Is mijn garage nu te klein of zijn mijn plannen te groot.
Voordat er een laklaag op komt eerst de boel in de menie gezet. Jezus wat roest dat plaatwerk snel. Na 1 week zit er weer vliegroest op het kaalsgeschuurde oppervlak.
Ik heb al wat verf gehaald om proef te spuiten. Het is een look a like van neptune blue geworden in matte uitvoering. Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien. Eerst nog flink aan het lassen. En aanpassen.
Vanavond even de schuur opruimen om alle onderdelen van mijn impreza sloper op te bergen.
Is mijn garage nu te klein of zijn mijn plannen te groot.
Re: Rusty bay
Vanavond even dit frisse wagentje opgehaald. Altijd binnen gestaan en weinig kilometers.
Nog best een heel werk om de motor vrij te maken. Zit erg degelijk in elkaar moet ik zeggen.
Nog best een heel werk om de motor vrij te maken. Zit erg degelijk in elkaar moet ik zeggen.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Rusty bay
Ik heb niets bijzonders verwijderd om de motor eruit te halen.
Zie mijn urabus verhaal
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=890
Zie mijn urabus verhaal
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=890
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Re: Rusty bay
Ik had al even bij jouw verhaal gegluurd. Maar bedoel ook meer alle leidingen stekkers en de manier waarop alles geconstrueerd is. Hij had voorschade dus heb het front eruit geslepen. Zo kan het blok op de krik en er naar voren uit.
Ben van plan een motoropstelling te lassen en de motor aan te sluiten om zo te kunnen proefdraaien en tegelijkertijd de kabelboom uit te dunnen.
Ben van plan een motoropstelling te lassen en de motor aan te sluiten om zo te kunnen proefdraaien en tegelijkertijd de kabelboom uit te dunnen.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Rusty bay
als je toch al aan het buurten bent bij het urabus forum. dan is het verstandig om daar ook je busverhaal te copy pasten daar krijg je stiekem toch best leuke tips.
succes
succes
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Re: Rusty bay
Zo na 2 avonden sleutelen ligt hij in de schuur.
Ben ook begonnen aan het demonteren van de kabelboom. Wat een ellende zeg. Een hele hoop kastjes relais en stekkers. Ik wil alles er uit hebben dus dat zal ik weten ook.
Ben ook begonnen aan het demonteren van de kabelboom. Wat een ellende zeg. Een hele hoop kastjes relais en stekkers. Ik wil alles er uit hebben dus dat zal ik weten ook.
Re: Rusty bay
Zojuist de hele kabelboom uit de auto gehaald. Even vakkundig met de hamer het kachelhuis verwijderd en toen was het hele spul vrij. Gelijk even een oud machineframe van mijn werk omgetoverd tot motortestbok.
Het scheelt en hoop als je vrouw gek is op de sportschool en je kind lekker doorslaapt.
Zo heb je nog eens tijd voor je hobby.
Het scheelt en hoop als je vrouw gek is op de sportschool en je kind lekker doorslaapt.
Zo heb je nog eens tijd voor je hobby.
Re: Rusty bay
Na heel wat uurtjes knippen en solderen heb ik de kabelboom redelijk klaar. Er zal best nog wel iets meer weggeknipt kunnen worden maar dat durf ik niet aan. Ik behoud de originele zekeringkast en relaisbox.
Inmiddels heeft hij de eerste test omwentelingen gemaakt. Zonder uitlaat en koeling dus niet te lang.
Komende tijd ga ik de pomp in de tank maken en een uitlaat en radiateur op de proefopstelling bouwen. Zo kan ik even goed proefdraaien zodat er minder kans is op onaangename verassingen als hij in de bus zit.
Inmiddels heeft hij de eerste test omwentelingen gemaakt. Zonder uitlaat en koeling dus niet te lang.
Komende tijd ga ik de pomp in de tank maken en een uitlaat en radiateur op de proefopstelling bouwen. Zo kan ik even goed proefdraaien zodat er minder kans is op onaangename verassingen als hij in de bus zit.