Subaru bay
Geplaatst: za mei 04, 2013 14:36 pm
Aangezien ik het erg leuk vind om andermans restauratie te volgen lijkt het mij leuk om zelf ook wat te plaatsen.
Sinds eind vorig jaar ben ik in het bezit van een (hoe kan het ook anders) roestig en incompleet exemplaar uit 69.
Mijn vorige bus heb ik helaas moeten slopen omdat deze te slecht was van onder. De body heb ik vakkundig uit elkaar geslepen.
Dit had als voordeel genoeg onderdelen en een donor body.
Na maanden lassen en slijpen en nog meer slijpen is de basis redelijk hard. De buren zullen blij zijn.
De bedoeling is om hem als camper op te bouwen. functioneel laag en mat.
Het chassis heb ik achter al genotcht en de veerstops verwijderd. Dit laatste was vrij simpel aangezien ze compleet verrot waren. Even hard blazen was genoeg.
De onderzijde heb ik hem vanmorgen in de rx10 gespoten. Wat een super spul zeg, echt een aanrader. Het vloeit zeer goed uit.
Zie hier het resultaat.
Ben er zeer tevreden over.
Tussen de bedrijven door ook gelijk de vooras aangepakt. Deze is verstelbaar gemaakt en 10cm versmald.
Inmiddels is de as voorzien van rembekrachtigersteun (leuk woord voor scrabble) en heb ik de aanslag van de pitmanarm verstelbaar gemaakt om eventueel aanlopen van de wielen bij sturen te voorkomen.
Misschien komen er nog dropped spindles onder maar weet niet of dit zin heeft aangezien ik de wielkuip voor liever niet verhoog.
Alles moet in de avonduren gebeuren dus het gaat wat minder snel dan ik zou willen, maar ach je kan niet alles hebben.
Sinds eind vorig jaar ben ik in het bezit van een (hoe kan het ook anders) roestig en incompleet exemplaar uit 69.
Mijn vorige bus heb ik helaas moeten slopen omdat deze te slecht was van onder. De body heb ik vakkundig uit elkaar geslepen.
Dit had als voordeel genoeg onderdelen en een donor body.
Na maanden lassen en slijpen en nog meer slijpen is de basis redelijk hard. De buren zullen blij zijn.
De bedoeling is om hem als camper op te bouwen. functioneel laag en mat.
Het chassis heb ik achter al genotcht en de veerstops verwijderd. Dit laatste was vrij simpel aangezien ze compleet verrot waren. Even hard blazen was genoeg.
De onderzijde heb ik hem vanmorgen in de rx10 gespoten. Wat een super spul zeg, echt een aanrader. Het vloeit zeer goed uit.
Zie hier het resultaat.
Ben er zeer tevreden over.
Tussen de bedrijven door ook gelijk de vooras aangepakt. Deze is verstelbaar gemaakt en 10cm versmald.
Inmiddels is de as voorzien van rembekrachtigersteun (leuk woord voor scrabble) en heb ik de aanslag van de pitmanarm verstelbaar gemaakt om eventueel aanlopen van de wielen bij sturen te voorkomen.
Misschien komen er nog dropped spindles onder maar weet niet of dit zin heeft aangezien ik de wielkuip voor liever niet verhoog.
Alles moet in de avonduren gebeuren dus het gaat wat minder snel dan ik zou willen, maar ach je kan niet alles hebben.