T2b opknappen!
Re: T2b opknappen!
succes!
- vamavan
- Nieuweling
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr sep 28, 2012 5:54 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: stellendam
Re: T2b opknappen!
jootman schreef:succes!
dank je!
Gisteren wat plaatwerk gehad, twee wielkastranden en een kriksteun/dwarsbalkje voor de linkerkant, even de huisklussen afronden, dan kan ik gaan slijpen!(en wat foto's maken natuurlijk )
- creepenrietje
- Actief Lid
- Berichten: 479
- Lid geworden op: do nov 19, 2009 21:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Burgum
- Contacteer:
Re: T2b opknappen!
succes, ben benieuwd naar je foto's
Het gat in je vloer achter de bestuurder stoel lijkt wel van een gaskachel uit een berlin interieur.
Het gat in je vloer achter de bestuurder stoel lijkt wel van een gaskachel uit een berlin interieur.
Face your fears, live your dreams!!!
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be
- vamavan
- Nieuweling
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr sep 28, 2012 5:54 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: stellendam
Re: T2b opknappen!
Zo, weer een maand verder, nog niet met de slijptol beziggeweest, maar ik heb wel wat plaatwerk binnen, bij http://www.mcp-classic-vw.nl/ vandaan:
Ook de bodem al een eind schoongekrabt :
De bodem komt er redelijk netjes achter tevoorschijn, een paar kleine plekjes zijn slecht, zoals de binnendorpel rechts kriksteun rechtsvoor en de verwarmingsbuis is ook niet meer te redden:
Is hier ook een alternatief voor? Ik zit er aan te denken om een standkachel aan de voorkant te koppelen, op die manier heb ik warme lucht, zowel rijdend als stilstaand en hoef ik er geen extra gaten voor te maken, ik vraag me alleen af of de standkachel blijft werken als je rijd..
Na de lasklussen aan de bodem wil ik hem gelijk beschermen, ik heb een avondje zitten zoeken, ik denk dat ik voor de RX produkten ga, het voordeel hiervan lijkt me dat je het ook in kleur kan lakken, ik heb in het verleden fertan gebruikt maar met wisselende resultaten, mijn kever heb ik kaalgemaakt behandeld met fertan en daarna in de fertan grondverf, dat bleef goed zitten, maar op m'n Iltis heb ik de roestplekken met fertan behandeld, waarbij de helft van de plekken toch weer onder de lak gingen roesten, dat was wel matlak, maar de resultaten waren me toch te wisselvallig om het nu weer te gebruiken.
Ook de bodem al een eind schoongekrabt :
De bodem komt er redelijk netjes achter tevoorschijn, een paar kleine plekjes zijn slecht, zoals de binnendorpel rechts kriksteun rechtsvoor en de verwarmingsbuis is ook niet meer te redden:
Is hier ook een alternatief voor? Ik zit er aan te denken om een standkachel aan de voorkant te koppelen, op die manier heb ik warme lucht, zowel rijdend als stilstaand en hoef ik er geen extra gaten voor te maken, ik vraag me alleen af of de standkachel blijft werken als je rijd..
Na de lasklussen aan de bodem wil ik hem gelijk beschermen, ik heb een avondje zitten zoeken, ik denk dat ik voor de RX produkten ga, het voordeel hiervan lijkt me dat je het ook in kleur kan lakken, ik heb in het verleden fertan gebruikt maar met wisselende resultaten, mijn kever heb ik kaalgemaakt behandeld met fertan en daarna in de fertan grondverf, dat bleef goed zitten, maar op m'n Iltis heb ik de roestplekken met fertan behandeld, waarbij de helft van de plekken toch weer onder de lak gingen roesten, dat was wel matlak, maar de resultaten waren me toch te wisselvallig om het nu weer te gebruiken.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: T2b opknappen!
Lekker bezig!
Die verwarmingsbuis kan ik niet helemaal plaatsen, waar zit deze onder de bus?
Bij mijn bus loopt er vanaf het Y-stuk een geïsoleerde kunstof ribbelbuis naar voren naar een verdeelstuk met kleppen die je in de cabine kunt bedienen, vandaar uit gaat er een buis verder naar voren en een buis terug naar achteren die onder de achtbank het interieur in gaat, die buis die naar achteren gaat is van die geribbelde kartonnen buis. hoe de buis naar voren er uit ziet kan ik me zo niet voor de geest halen, als dat de buis is die je bedoeld dan zou je deze misschien ook door zo'n flexibel buis kunnen vervangen!
Om de bodem straks te beschermen is zijn RX producten een goede keuze, ik gebruik het ook voor mijn bus en ben er erg tevreden over.
Voor de echt kale delen breng ik trouwens wel eerst een onderlaag van owatrol vermengd met een beetje ouderwetse loodmenie aan, daaroverheen gaat eerst met RX5 verdunde RX10 en daarna puur RX10.
Ik heb de hele motorruimte er mee behandeld met speciaal op kleur gemende RX10 en momenteel ben ik met een deel van de bodem bezig, ik zal binnenkort mijn busverhaal weer even up to date maken
Die verwarmingsbuis kan ik niet helemaal plaatsen, waar zit deze onder de bus?
Bij mijn bus loopt er vanaf het Y-stuk een geïsoleerde kunstof ribbelbuis naar voren naar een verdeelstuk met kleppen die je in de cabine kunt bedienen, vandaar uit gaat er een buis verder naar voren en een buis terug naar achteren die onder de achtbank het interieur in gaat, die buis die naar achteren gaat is van die geribbelde kartonnen buis. hoe de buis naar voren er uit ziet kan ik me zo niet voor de geest halen, als dat de buis is die je bedoeld dan zou je deze misschien ook door zo'n flexibel buis kunnen vervangen!
Om de bodem straks te beschermen is zijn RX producten een goede keuze, ik gebruik het ook voor mijn bus en ben er erg tevreden over.
Voor de echt kale delen breng ik trouwens wel eerst een onderlaag van owatrol vermengd met een beetje ouderwetse loodmenie aan, daaroverheen gaat eerst met RX5 verdunde RX10 en daarna puur RX10.
Ik heb de hele motorruimte er mee behandeld met speciaal op kleur gemende RX10 en momenteel ben ik met een deel van de bodem bezig, ik zal binnenkort mijn busverhaal weer even up to date maken
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: T2b opknappen!
Owatrol verkocht vroeger onder de naam RLS een mengel van 50/50 Owatrol/loodmenie. Dat gebruikte ik altijd. Min of meer waterdun, kruipt overal tussen en beschermt uitstekend tegen roest. Natuurlijk mag dat niet meer verkocht worden (er zit lood in en daar ga je dood van als je het binnen krijgt...). Het advies van blokkever is dus zo slecht nog niet!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- vamavan
- Nieuweling
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr sep 28, 2012 5:54 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: stellendam
Re: T2b opknappen!
blokkever schreef:Die verwarmingsbuis kan ik niet helemaal plaatsen, waar zit deze onder de bus?
Die buis zit(zat) vanaf het Y stuk naar de regelklep voor de luchtinblaas onder de doorloop, ik heb geen inblaas onder de achterbank.
Ik denk toch dat ik voor de verwarming(zowel rijdend als stilstaand) een standkachel ga gebruiken, zoiets als die propex kachel van Just kampers, ik heb ook al modellen gezien met een kunststof huis zoiets als dit:
, dat lijkt me beter als hij onder de bus hangt.
Ik ben vandaag nog "even" naar De Wit geweest en wat interieur spullen gehaald:
Ik ga inderdaad de bodem ook in kleur maken, ziet er beter uit dan al dat zwart, en geeft een beter overzicht bij inspectie, ik ga voor wit denk ik.
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: T2b opknappen!
Hoi het blijft natuurlijk gas wat er brand onderweg.
De buis heeft een binnendiameter van 90mm? de kartonnen bij mij was echt gaar en heb hem vernieuwd voor een rubber exemplaar de kartonnen kon ik niet vinden.
We rijden zelf met een 1600 motor,en ik ben nu bezig om een buisventilator 12 volt in de rubber mantel te maken.
Voordeel vind ik dat er wat meer warme lucht naar het voorraam wordt geblazen.
Over je bodem kan ik allen maar zeggen dat ik hem in de gewone lakverf heb gezet was hij af fabriek toch ook?
Alleen de wielkasten heb ik in de steenslag gezet.
Ook hebben we een bodemplaat welke op de 2 chassis balken wordt vastgezet.
Deze valt dus over de buis welke hem dan iets beter beschermd.
Gr Jan willem
De buis heeft een binnendiameter van 90mm? de kartonnen bij mij was echt gaar en heb hem vernieuwd voor een rubber exemplaar de kartonnen kon ik niet vinden.
We rijden zelf met een 1600 motor,en ik ben nu bezig om een buisventilator 12 volt in de rubber mantel te maken.
Voordeel vind ik dat er wat meer warme lucht naar het voorraam wordt geblazen.
Over je bodem kan ik allen maar zeggen dat ik hem in de gewone lakverf heb gezet was hij af fabriek toch ook?
Alleen de wielkasten heb ik in de steenslag gezet.
Ook hebben we een bodemplaat welke op de 2 chassis balken wordt vastgezet.
Deze valt dus over de buis welke hem dan iets beter beschermd.
Gr Jan willem
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: T2b opknappen!
Gas?
Die standkachel werkt toch benzine net als de BA 4 en 6 van Volkswagen zelf?
Ik weet van clubleden die gewoon kunnen rijden met hun BA6 aan..
Die standkachel werkt toch benzine net als de BA 4 en 6 van Volkswagen zelf?
Ik weet van clubleden die gewoon kunnen rijden met hun BA6 aan..
- vamavan
- Nieuweling
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr sep 28, 2012 5:54 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: stellendam
Re: T2b opknappen!
transporterT2 schreef:Over je bodem kan ik allen maar zeggen dat ik hem in de gewone lakverf heb gezet was hij af fabriek toch ook?
Alleen de wielkasten heb ik in de steenslag gezet.
In principe is de RX 10 ook gewone verf maar beschermd beter tegen de roest met de isolerende RX 5 grondlaag (hoop ik).
Died schreef:Gas?
Die standkachel werkt toch benzine net als de BA 4 en 6 van Volkswagen zelf?
Het is inderdaad een benzinekachel geworden,een eberspacher B1LC, hij gaat onder de bus komen en ik sluit hem aan op de buis net achter de dwarsbalk achter de vooras, hier zit ook een klep die de warmte ook naar achteren de bus in blaast via openingen in de doorloop.
Deze week de binnendorpel weggeslepen(rechts) een aardige klus maar het is gelukt
vandaag het nieuwe stuk op zijn plek gezet, nu kan de kriksteun ook weer terug, en daarna het plaatwerk in de wielkast.(foto's volgen)
- vamavan
- Nieuweling
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr sep 28, 2012 5:54 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: stellendam
Re: T2b opknappen!
Zo, weer een weekje verder, vandaag de buitendorpel onder de schuifdeur vervangen, en de wielkastrand onder de voordeur op zijn plek gezet :
oude dorpel verwijderd
nieuwe geplaatst, en B stijl gerepareerd.
wielkastrand uitgericht en vastgezet.
nu het binnendeel nog.
gaat lekker vlot, al zeg ik het zelf
oude dorpel verwijderd
nieuwe geplaatst, en B stijl gerepareerd.
wielkastrand uitgericht en vastgezet.
nu het binnendeel nog.
gaat lekker vlot, al zeg ik het zelf
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: T2b opknappen!
vamavan schreef:gaat lekker vlot, al zeg ik het zelf
Hoe gaat het met dit project