Pietersbuske [edit: nu te koop]
- Pietersbuske
- Nieuweling
- Berichten: 8
- Lid geworden op: do jan 17, 2013 20:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
Pietersbuske [edit: nu te koop]
Zo. Na een tijdje meegelezen te hebben hier op dit prachtige forum wordt het eens tijd dat ik mij aanmeld. Na een poos zoeken en dromen heb ik eindelijk mijn T2 en kan het feest beginnen.
Dit is 'm:
Ik ben Pieter en kom uit N.O. Brabant. Heb 7 jaar een T4 caravelle gereden en dat beviel zo goed dat ik die 2 jaar geleden voor een dikke T5 heb ingewisseld. We hebben 4 kids en gaan graag op vakantie naar Oostenrijk, dan is een bus ideaal ! Alles kan altijd mee en iedereen zit comfortabel.
Ik ben een echte VW busliefhebber en het kriebelde al langer om een busproject te beginnen. Toen ik deze fraaie T2b uit 77 tegenkwam op internet en een goede deal met de verkoper kon maken was het snel beklonken. We hebben 'm ! Of euhh, nu hebben we er twee
Deze T2 staat momenteel nog in Belgie en heeft nog Roemeense papieren. De verkoper heeft Roemenen voor zich werken en die hebben de auto meegenomen voor de verkoop. Ik ga 'm dit weekend op een autotransporter ophalen en dan eerst maar eens op kenteken zien te krijgen. Heb al veel gelezen hier op het forum en ook de RDW site doorgespit. Prachtig mooi dat ik een oud kenteken (nooit eerder uitgegeven) kan krijgen, dat staat wel goed.
Eerste ideeën: 4 ramen zijkanten erin (heb al een setje ramen gescoord op mp voor 50 euro) en bankjes zodat iedereen veilig meekan. Dus ook gordels. Bus is nu leeg, naja, op vloerbedekking na dan die ook wel van '77 lijkt te zijn
Hou jullie op de hoogte !
gr Pieter
Dit is 'm:
Ik ben Pieter en kom uit N.O. Brabant. Heb 7 jaar een T4 caravelle gereden en dat beviel zo goed dat ik die 2 jaar geleden voor een dikke T5 heb ingewisseld. We hebben 4 kids en gaan graag op vakantie naar Oostenrijk, dan is een bus ideaal ! Alles kan altijd mee en iedereen zit comfortabel.
Ik ben een echte VW busliefhebber en het kriebelde al langer om een busproject te beginnen. Toen ik deze fraaie T2b uit 77 tegenkwam op internet en een goede deal met de verkoper kon maken was het snel beklonken. We hebben 'm ! Of euhh, nu hebben we er twee
Deze T2 staat momenteel nog in Belgie en heeft nog Roemeense papieren. De verkoper heeft Roemenen voor zich werken en die hebben de auto meegenomen voor de verkoop. Ik ga 'm dit weekend op een autotransporter ophalen en dan eerst maar eens op kenteken zien te krijgen. Heb al veel gelezen hier op het forum en ook de RDW site doorgespit. Prachtig mooi dat ik een oud kenteken (nooit eerder uitgegeven) kan krijgen, dat staat wel goed.
Eerste ideeën: 4 ramen zijkanten erin (heb al een setje ramen gescoord op mp voor 50 euro) en bankjes zodat iedereen veilig meekan. Dus ook gordels. Bus is nu leeg, naja, op vloerbedekking na dan die ook wel van '77 lijkt te zijn
Hou jullie op de hoogte !
gr Pieter
Laatst gewijzigd door Pietersbuske op wo feb 06, 2013 14:53 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Pietersbuske
Welkom hier, leuke bus.
Wel jammer dat je ramen in een panel gaat zetten...
Maar succes en veel plezier me de bus!!
Wel jammer dat je ramen in een panel gaat zetten...
Maar succes en veel plezier me de bus!!
Re: Pietersbuske
coole bus, mooi kleurtje
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4838
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Pietersbuske
doet me een beetje denken een de bus van surfpanel. Zonde dat je er ramen in gaat zetten.. maar aan de andere kant.. hij moet natuurlijk ook een beetje praktisch zijn.
zij die vielen zijn gevallen
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Pietersbuske
Gave bus hoor. Waarvoor wil je de bus gebruiken? Ik denk dat je bijna beter op zoek kan naar een bus met ramen. Voor zover ik het kan beoordelen zal je daar gelukkiger mee zijn.
Ik heb eens een panel gezien waar ramen ingemaakt waren, net zo groot als bij een personenbus, en dat is echt geen gezicht. De sponning mist dan, waardoor de ramen heel raar naar buiten steken. Of je moet natuurlijk de sponningen ook erin lassen, maar dat is best veel werk.
Ik heb eens een panel gezien waar ramen ingemaakt waren, net zo groot als bij een personenbus, en dat is echt geen gezicht. De sponning mist dan, waardoor de ramen heel raar naar buiten steken. Of je moet natuurlijk de sponningen ook erin lassen, maar dat is best veel werk.
Take the planet and make it spin your way
Re: Pietersbuske
Mooi zeg zo'n volledig dichte panel. Zie je niet zo heel vaak. Meestal zit er een roostertje in achter, vlak voor de oortjes.
Veel plezier met je bus
Veel plezier met je bus
Re: Pietersbuske
Apart, die speakers in de frisseluchtkanalen.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Pietersbuske
voordat je er teveel geld in stopt eerst langs de rdw.
trouwens ik mis de spatbord randjes. de bus is dus aardig onderhanden genomen.
verder ziet die er wel cool uit. en de ramen. tja ben het met de anderen eens je moet het wel netjes doen.
ik heb een keertje ene bus gezien die de zijramen had gemaakt van achterklep ramen. dat zag er nog best aardig uit. en misschien nog redelijk goedkoop te regelen. de vorm is wel wat anders maar je hebt dan wel echt een sponning. echter ben je wel een paar centjes meer kwijt aan materiaal en laswerk... misschien is het dan beter om de bus op nl kenteken te zetten en te verkopen voor een goede prijs en gelijk voor een bus met ramen te gaan.
trouwens ik mis de spatbord randjes. de bus is dus aardig onderhanden genomen.
verder ziet die er wel cool uit. en de ramen. tja ben het met de anderen eens je moet het wel netjes doen.
ik heb een keertje ene bus gezien die de zijramen had gemaakt van achterklep ramen. dat zag er nog best aardig uit. en misschien nog redelijk goedkoop te regelen. de vorm is wel wat anders maar je hebt dan wel echt een sponning. echter ben je wel een paar centjes meer kwijt aan materiaal en laswerk... misschien is het dan beter om de bus op nl kenteken te zetten en te verkopen voor een goede prijs en gelijk voor een bus met ramen te gaan.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: Pietersbuske
leuke bus ,denk er wel aan dat als je een bank en zijramen ga plaatsen je de bus wel op geel kenteken moet hebben grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Re: Pietersbuske
fahtal schreef:voordat je er teveel geld in stopt eerst langs de rdw.
verzeker je er in elk geval van dat je alle papieren erbij hebt om deze bus op NL kenteken te krijgen
fahtal schreef:trouwens ik mis de spatbord randjes. de bus is dus aardig onderhanden genomen.
Hopelijk is het geen wolf in schaapskleren. Voor mij gaan er wel wat nekharen overeind staan bij deze foto's. Maar op foto's zie je gelukkig niet alles dus kan alles best erg mee vallen in het echt
fahtal schreef:verder ziet die er wel cool uit. en de ramen. tja ben het met de anderen eens je moet het wel netjes doen.
Idd, of netjes of niet.
Pas ook al een opmerking gehoord dat ramenbussen te duur waren en dat een panel openzagen budgetwijs een verstandige keuze is.
Maar een slordig opengezaagde panel wordt minder waard dan een nette dichte.
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
Re: Pietersbuske
Let ook op het chassisnummer. Als er mee geprutst is loop je het risico dat je hem niet op kenteken kunt krijgen.
Daarnaast wat al is genoemd, die ramen erin zetten is meer dan een gat zagen, rubbers eromheen en ramen erin. Je zou er ook voor kunne kiezen om enkel een schuifdeur met raam erin te zetten. Iets minder licht, maar wel snel opgelost en netjes.
Daarnaast wat al is genoemd, die ramen erin zetten is meer dan een gat zagen, rubbers eromheen en ramen erin. Je zou er ook voor kunne kiezen om enkel een schuifdeur met raam erin te zetten. Iets minder licht, maar wel snel opgelost en netjes.
- Pietersbuske
- Nieuweling
- Berichten: 8
- Lid geworden op: do jan 17, 2013 20:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Pietersbuske
bedankt voor de reacties
Ik was er van uitgegaan dat er gewoon ramen ingezet konden worden. En dan wel de originele zijramen. Maar dat ligt dus nog wat gecompliceerder.. Nou goed, dat ga ik nog eens goed overwegen. Zoals gezegd moet de bus wel praktisch zijn en dat betekent in ons geval dat ie geschikt moet zijn voor personen vervoer.
Morgen meer, autotransporter staat gereed.
gr. Pieter
Ik was er van uitgegaan dat er gewoon ramen ingezet konden worden. En dan wel de originele zijramen. Maar dat ligt dus nog wat gecompliceerder.. Nou goed, dat ga ik nog eens goed overwegen. Zoals gezegd moet de bus wel praktisch zijn en dat betekent in ons geval dat ie geschikt moet zijn voor personen vervoer.
Morgen meer, autotransporter staat gereed.
gr. Pieter
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Pietersbuske
Het kan natuurlijk. Wat jij wil en het is jouw bus.
Zoals op onderstaande foto te zien kan je prima ramen in een panel maken:
Het resultaat is echter wel degelijk anders dan origineel. Dan heb je namelijk sponningen, die ervoor zorgen dat de ramen heel wat anders in de bus zitten. zoals hieronder:
en nu ik de foto's zo bekijk doemt er meteen een probleem op. Zoals te zien in de bovenste bus, wat dus een panel met ramen is, is de bolling van de ruiten aangepast aan de bolling die in de bus zit. De zijkant is namelijk niet helemaal vlak. De ruiten van een bus, waar origineel ramen inzitten, zijn uitgerust met sponningen waardoor er 100% vlakke ruiten in gaan. Het vinden van ruiten is dus misschien nog niet zo eenvoudig als het lijkt. En je zei dat je die al hebt: gaat dat wel passen dan?
heb je verder nog foto's van onderkant bus? omdat de wielkasten achter zo raar zijn.
En trouwens, als je het wil doen en je hebt de skills, het omtoveren van een panel naar camper KAN wel mooi worden hoor:
dus doe lekker wat je zelf wil
Zoals op onderstaande foto te zien kan je prima ramen in een panel maken:
Het resultaat is echter wel degelijk anders dan origineel. Dan heb je namelijk sponningen, die ervoor zorgen dat de ramen heel wat anders in de bus zitten. zoals hieronder:
en nu ik de foto's zo bekijk doemt er meteen een probleem op. Zoals te zien in de bovenste bus, wat dus een panel met ramen is, is de bolling van de ruiten aangepast aan de bolling die in de bus zit. De zijkant is namelijk niet helemaal vlak. De ruiten van een bus, waar origineel ramen inzitten, zijn uitgerust met sponningen waardoor er 100% vlakke ruiten in gaan. Het vinden van ruiten is dus misschien nog niet zo eenvoudig als het lijkt. En je zei dat je die al hebt: gaat dat wel passen dan?
heb je verder nog foto's van onderkant bus? omdat de wielkasten achter zo raar zijn.
En trouwens, als je het wil doen en je hebt de skills, het omtoveren van een panel naar camper KAN wel mooi worden hoor:
dus doe lekker wat je zelf wil
Take the planet and make it spin your way
- Pietersbuske
- Nieuweling
- Berichten: 8
- Lid geworden op: do jan 17, 2013 20:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Pietersbuske
ik heb geen foto's van de onderkant. Wel bekeken uiteraard en zag er prima uit. Geen opvallende roest.
Deze foto's heb ik nog:
Zeg maar wat jullie er aan opvalt
Deze foto's heb ik nog:
Zeg maar wat jullie er aan opvalt
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Pietersbuske
Geen motor schuim is toch heel erg belangrijk voor de koeling.
Fred
Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.