Bondjack bus

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Bondjack

Bondjack bus

Bericht door Bondjack » do jun 01, 2006 10:17 am

Ook ik heb het bus virus te pakken.
Het komt overigens niet helemaal uit de lucht vallen. Mijn vader is al sinds z'n jeugd Kever fan en m'n moeder heeft jaren lang kever gereden. Zelf rij ik ook al een aantal jaar in een kever '76 rond en dat bevalt me prima.
Door m'n liefde voor luchtgekoeld kom je dan toch ook bij de bus terecht. Eerst ben ik actief opziek gegaan naar een spijlbus, maar dit bleek financieel gewoon niet haalbaar en het project kwam weer even op de achtergrond.

Vorig jaar ben ik voor 3 maanden naar Australië geweest en daar heb ik met mijn vriendin samen voor 1 maand een busje gehuurd, dit was dan wel geen vwbus, maar na onze trip waren we er weer van overtuigd dat er een vwbus moest komen en dan wel een met camper inrichting. Zo begon eind vorig jaar de zoektocht naar een vw luchtgekoeld. De Spijltjes waren nog steeds buiten het budget maar een T2 zou het gaan worden! Na vele adressen lang te zijn geweest viel mijn oog op een T2b uit 77 bij The Cool VW. Na vele overwegingen kwam deze het best uit de 'bus'. en voor 3550, - is hij dan op 3 maart 2006 netjes bij mij thuis gebracht.

Momenteel ben ik bezig om de bus weer helemaal hard te maken, ik zal wat foto's plaatsen along the way!

Het lassen enzo gaat steeds beter met dank aan m'n Pa, daar is hij dus mee bezig. Ik heb het interieur op me genomen.

Het interieur is wel een apart verhaal. Toen ik de bus kocht was ik nog niet zo diep into vw's gekropen als nu. En ik ging er vanuit dat de bus origineel was met orgi westfalia interieur. Niet dus, bus is uit '77 interieur uit 72. het is een SO72/5 Madrid inerieur dat er dus later in is gebouwd. Jammer maar niks aan te doen dacht ik. Later kwam de 2de tegenvaller m'n complete interieur vol met hout worm... :( :(.. Naja soms zit het tegen, Kopie niet laten hangen en het complete interieur nagemaakt! en dat ziet er puik uit!!!

Deze week komt m'n nieuwe koelkastje en dan kan ik die ook gaan inbouwen. Nog 2 maanden en dan moet hij richting Frankrijk voor een welverdiende surfvakantie :D :D . En daar heb ik zin in want momenteel komt er weinig van surfen terecht ivm de restauratie!

No Worries!

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » do jun 01, 2006 10:23 am

zo zonder foto's kunnen we natuurlijk helemaal niks :twisted:

Bondjack

Bericht door Bondjack » do jun 01, 2006 10:29 am

Afbeelding

M'n bus in Maart

Afbeelding

I'm vader aan het slijpen

Afbeelding

Hier kan een nieuwe dorpel in

Afbeelding

Houtworm :(

Afbeelding

Nieuwe kasten in aanbouw

Afbeelding

2 van de 5 kasten

Afbeelding

Zelfs moeders help mee! thx!!

Bondjack

Bericht door Bondjack » do jun 01, 2006 10:30 am

Lomax schreef:zo zonder foto's kunnen we natuurlijk helemaal niks :twisted:
haha dan moet je gedult hebben ;) :twisted:

Gebruikersavatar
Remmie
Actief Lid
Berichten: 388
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 16:13 pm
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Remmie » do jun 01, 2006 10:40 am

Whow bondjack, ik ben helemaal onder de indruk, leuk verhaal.

Heb je toevallig bouwtekeningen van de kastjes ? , ik denk dat aardig wat leden zijn de dit wel willen hebben. [-o<

Heb je, je kastjes ook gefineerd ?? of geschilderd ?

(zoek je fineer , ik heb nog een plaat (in bijna de westfalia hout motief) en lijm liggen, wou een kastje zelf opnieuw maken, alles gekocht. Helemaal klaar voor, vindt massie er één op Marktplaats. ](*,) dus die meteen gekocht :-1w ).
Go into a fitting room and yell real loudly 'Hey! We're out of toilet paper

Bondjack

Bericht door Bondjack » do jun 01, 2006 11:26 am

Remmie schreef:Whow bondjack, ik ben helemaal onder de indruk, leuk verhaal.

Heb je toevallig bouwtekeningen van de kastjes ? , ik denk dat aardig wat leden zijn de dit wel willen hebben. [-o<

Heb je, je kastjes ook gefineerd ?? of geschilderd ?

(zoek je fineer , ik heb nog een plaat (in bijna de westfalia hout motief) en lijm liggen, wou een kastje zelf opnieuw maken, alles gekocht. Helemaal klaar voor, vindt massie er één op Marktplaats. ](*,) dus die meteen gekocht :-1w ).
Helaas heb ik geen bouwtekeningen, ik heb de kastjes nagemeten van het oude interieur. Ik heb er eerst zelf ook naar zitten zoeken, maar het dus zo opgelost. Thx voor het aanbod van het fineer, maar ik heb al de kastjes al geschilderd en voorzien van nieuwe randlijsten. Ik heb overigens de tafeltjes wel gefineerd met beige kleur :D mooi spul hoor en opzich goed te bewerken. Je krijgt alle hoeken mooi rond als jet het netje vijlt :D

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » do jun 01, 2006 12:01 pm

Leuk verhaal. Ziet er veelbelovend uit die foto's! Veel plezier ermee! :P :P :P

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » do jun 01, 2006 14:56 pm

Dat zijn geen halve maatregelen zeg, heel profecioneel. =D>

Even over de afmetingen van kastjes voor inbouw, ik ga van het najaar waarschijnlijk mijn Westfalia-interieur vervangen door een zelfbouw (en dus handiger) interieur, dan zal ik van alle kasten de maten opnemen, uittekenen en er een internetpaginatje van maken (op www.vwbusclub.nl natuurlijk) de kasten zelf komen dan ook in de verkoop. (LET WEL, dit is nog in planfase dus alles is nog mogelijk)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » do jun 01, 2006 17:57 pm

voor meer zelfbouw interieurs zie het complete SYRO
doe het zelf programma
http://www.vct2.nl/vct2forum/viewtopic.php?t=88
deze zijn toendertijd ook als complete naleverings kit voor vw busjes geleverd
er waren zelfs ooit SYRO popup hefdakjes
maar daar heb ik er nog nooit een van in het echt gezien

ElbertineT2A
Actief Lid
Berichten: 193
Lid geworden op: di mei 16, 2006 23:18 pm
Locatie: Almkerk
Contacteer:

Bericht door ElbertineT2A » do jun 01, 2006 20:37 pm

Goed bezig :wink:


Elbert
Wajat

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » do jun 01, 2006 21:16 pm

Goed bezig Bondjack! Hoe krijg je de hele familie zo in aktie? :wink:

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » do jun 01, 2006 22:29 pm

Bondjack schreef:
Lomax schreef:zo zonder foto's kunnen we natuurlijk helemaal niks :twisted:
haha dan moet je gedult hebben ;) :twisted:
:oops:

=D>

Bondjack

Bericht door Bondjack » vr jun 02, 2006 9:17 am

Died schreef:Goed bezig Bondjack! Hoe krijg je de hele familie zo in aktie? :wink:
hahaha tja gewoon kever.bus minded family :) zoiezo is m'n pa wel van de restauratie hij heeft ook compleet een MGTD uit 52 gedaan :) mag ie mij ook allemaal leren :D

Maar zo uitgebreid als jou resto kom ik dit jaar niet hoor!

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » vr jun 02, 2006 12:44 pm

Maar zo uitgebreid als jou resto kom ik dit jaar niet hoor!
Valt toch wel mee. Ik had het liefst een 100% resto gehad.... maar geld he. Daar moet ik toch voor werken.

Gebruikersavatar
vwcrewcab
Luchtgekoeld
Berichten: 1722
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
Locatie: Middelburg (ZL)

Bericht door vwcrewcab » di jun 06, 2006 12:08 pm

Nice ride!!!

Das wel superhandig als je iemand in de buurt hebt die weet hoe alles moet, scheelt soms een hoop ellende.
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!

Plaats reactie