T2a 1967 van BusfreaQ
- busfreaq
- Beginner
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo sep 14, 2011 8:12 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Contacteer:
Re: T2a 1967 van BusfreaQ
Nou, de bodem heb ik bij de aankoop wel uitvoerig bekeken. Maar echt het enige laswerk wat nodig is, zijn 3 kriksteuntjes (maar dan zet ik er gelijk wel 4 nieuwe onder). Verder is het een knetterharde bus!
Check http://www.BERAIR.nl !
- Airtime
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5028
- Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: T2a 1967 van BusfreaQ
Gefeliciteerd en succes met je project. Houd ons op de hoogte van de vorderingen, vinden we leuk.
Easy!
- Paneltje'70
- Gevorderde
- Berichten: 758
- Lid geworden op: za aug 20, 2011 0:28 am
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Zwaag
Re: T2a 1967 van BusfreaQ
Ben heel benieuwd naar het eind resultaat...
Succes!
Succes!
Waarom m'n Bus verlaagd???? Gewoon omdat tie dan zuiniger en harder loopt!!!!!!
(\_/)
(0.o)
(")"(")
(\_/)
(0.o)
(")"(")
- 67-er
- Actief Lid
- Berichten: 154
- Lid geworden op: wo jan 03, 2007 22:00 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Muntendam
Re: T2a 1967 van BusfreaQ
Gefeliciteerd met je T2a uit 1967!!!
Benieuwd hoeveel 67-er bij de club zijn.
Volgens mij zijn ze op één hand te tellen.
Onze m-plate: Check de link. http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=2760
T2a : 1967
T2a : 1971 (project)
T2a : 1971 (project)
- busfreaq
- Beginner
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo sep 14, 2011 8:12 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Contacteer:
Re: T2a 1967 van BusfreaQ
Zo, de eerste onderdelen zijn binnen. Volgende week maar eens beginnen aan het busje.
Check http://www.BERAIR.nl !
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Haag/Scheveningen
Re: T2a 1967 van BusfreaQ
OOk wezen shoppen tijdens de borrel
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!
- busfreaq
- Beginner
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo sep 14, 2011 8:12 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Contacteer:
Re: T2a 1967 van BusfreaQ
Ik ben wel wezen shoppen toen ja, maar nog niet voor deze bus.
Verder heb ik vandaag eindelijk tijd gevonden om aan de bus te klussen. De remmen zaten gedeeltelijk vast en ik wist niet of de motor liep. Nou, de remmen zaten ECHT vast!
De moeren waarmee je de trommel 'vast zet' hebben we door moeten slijpen.
Maar het motortje hebben we wel kunnen laten draaien, nadat de bus 6 jaar heeft stil gestaan.
Als mijn werk het toelaat ga ik zsm verder met bus-klussen
De trommel eraf. Kwam een hoop vuil uit en de ankerplaten waren her en der wel rot.
Alles eraf gehaald. Verder een beetje schoonmaken en alles vernieuwen.
Het motortje heeft weer gelopen. Nieuwe bougies, kabels en een ontsteking waren ervoor nodig.
En nog even geheel rode achterlicht-lenzen gemonteerd.
Verder heb ik vandaag eindelijk tijd gevonden om aan de bus te klussen. De remmen zaten gedeeltelijk vast en ik wist niet of de motor liep. Nou, de remmen zaten ECHT vast!
De moeren waarmee je de trommel 'vast zet' hebben we door moeten slijpen.
Maar het motortje hebben we wel kunnen laten draaien, nadat de bus 6 jaar heeft stil gestaan.
Als mijn werk het toelaat ga ik zsm verder met bus-klussen
De trommel eraf. Kwam een hoop vuil uit en de ankerplaten waren her en der wel rot.
Alles eraf gehaald. Verder een beetje schoonmaken en alles vernieuwen.
Het motortje heeft weer gelopen. Nieuwe bougies, kabels en een ontsteking waren ervoor nodig.
En nog even geheel rode achterlicht-lenzen gemonteerd.
Check http://www.BERAIR.nl !
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: T2a 1967 van BusfreaQ
Mooi "kontje"
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
- busfreaq
- Beginner
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo sep 14, 2011 8:12 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Contacteer:
Re: T2a 1967 van BusfreaQ
Zo, eindelijk tijd gevonden na het werk.
Zoals alles aan deze bus zaten de veerplaten en schokbrekers ook ernstig vast. Een hoop WD40 en een paar dagen geduld maakte het al iets makkelijker, maar dan nog gaan er een aantal uren inzitten.
Maar goed: het is allemaal los gekomen.
De veerplaten zijn genotched en 2 buitentanden verzet.
Gelijk de remcilinder erin gezet en komende week de remmerij volledig nieuw opbouwen.
Zoals alles aan deze bus zaten de veerplaten en schokbrekers ook ernstig vast. Een hoop WD40 en een paar dagen geduld maakte het al iets makkelijker, maar dan nog gaan er een aantal uren inzitten.
Maar goed: het is allemaal los gekomen.
De veerplaten zijn genotched en 2 buitentanden verzet.
Gelijk de remcilinder erin gezet en komende week de remmerij volledig nieuw opbouwen.
Check http://www.BERAIR.nl !
- Guytje
- Actief Lid
- Berichten: 295
- Lid geworden op: di jul 17, 2012 10:56 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Delft
Re: T2a 1967 van BusfreaQ
ziet er keurig uit hoor!!
- busfreaq
- Beginner
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo sep 14, 2011 8:12 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Contacteer:
Re: T2a 1967 van BusfreaQ
En allebei de kanten zijn weer voorzien van verse remmen!
Morgen de trommels erop, dan kan hij aan de achterkant weer op zijn (14inch) wielen.
Morgen de trommels erop, dan kan hij aan de achterkant weer op zijn (14inch) wielen.
Check http://www.BERAIR.nl !
- busfreaq
- Beginner
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo sep 14, 2011 8:12 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Contacteer:
Re: T2a 1967 van BusfreaQ
Zo, de trommels zitten er ook weer op en hij staat weer op zijn achterpoten.
Nu de voorkant nog...
Ook gelijk wat kleine dingetjes gedaan zoals het achterklepslot erin zetten.
De klep sluit weer en hij kan op slot aankomende zomervakantie!
Nu de voorkant nog...
Ook gelijk wat kleine dingetjes gedaan zoals het achterklepslot erin zetten.
De klep sluit weer en hij kan op slot aankomende zomervakantie!
Check http://www.BERAIR.nl !