dit jaar hebben we 2 puzzelritten gereden, de voorjaarsmeeting gedaan en voor de rest eigenlijk niets. Door omstandigheden niet op vakantie gegaan, dus in 2019 naar mijn idee niet eens 1000km gereden. Maar de liefde blijft.
Daarom heb ik er voor gekozen om dit jaar de versnellingsbak te laten reviseren. Dit omdat hij wat lekte langs de flensen en ik wat bijgeluid hoorde wanneer ik in z'n 2 reed.
Dit zijn de onderdelen die zijn vervangen. Bak was verder nog prima in orde
Voor het verwijderen van de bak moest ook de motor eruit. (uiteraard)
Bij het demonteren van de motor zag ik dat deze wat zweette langs de cilinders. Dus deze ter controle aangeboden bij de motorbouwer.
Die heeft de motor gecontroleerd maar kwamen tot een andere conclusie dan ik. Te veel axiale speling. Daar schrok ik behoorlijk van, omdat ik sinds de bouw in 10 jaar tijd ongeveer 45k gereden heb.
De motor moest gelijnboord worden en vervolgens moeten er nieuwe lagers in. De rekening hiervan was niet mals, maar met een stukje coulance van de motorbouwer heb ik toch besloten om de revisie te laten uitvoeren.
De revisie is vandaag klaar gemeld. Motor moet ik nog wel weer ophalen en opbouwen, waarbij ik natuurlijk meteen de koppelingsplaat en drukgroep ga vervangen en de rest beetje nalopen om weer vol vertrouwen verder te rijden in 2020.
Alleen van het restaureren van de carresorrie en het vervangen van het tentdoek komt weer weinig zo..

gr
Marcel