Avonturen van de Briebelbus

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Avonturen van de Briebelbus

Bericht door Briebelbus » wo okt 17, 2012 13:28 pm

Ik heb een schakelings schema + bouwhandleiding gevonden en uit Australie laten komen.

De onderdelen kan ik lokaal betrekken. De bedoeling is om een LED in het oranje vlakje te maken en dan het kastje met electronica achter het dash opbergen.

Dan zie je dus enkel een lampje en voor de rest niets. Ik vind het een stukje gemak om optijd een signaaltje te krijgen; ook al heb ik een functionerende tankmeter en een dagteller.

Als de tankvlotter niet meer werkt, zal mijn lampje het ook niet meer doen.

Ik merk dat ik er in mijn astra erg aan gewend ben geraakt dat het lampje oplicht. Vandaar dat ik gezocht heb.

Ga er binnekort mee starten; heb door de quiz meer in zin in gekregen om het te realiseren.

Ik heb in 2006 een ander dash gekocht, dus heb nog een werkende benzine meter welke ik nu dus kan aanpassen.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Avonturen van de Briebelbus

Bericht door Briebelbus » wo okt 17, 2012 13:35 pm

Misschien dat ik ooit nog eens iets met een boordcomputer ga fabriceren; als ik een applicatie kan vinden die naar mijn zin is.

Dan denk ik in de richting van een registratie systeem, dus dat je over de trip kan zien hoe snel je heb gereden, welke toeren er gedraaid zijn, wat de olietemp is geweest, wat de olie druk is geweest.

Wat het verbruik was.

Zodat je dan mooie grafiekjes kan maken.
Dit gaat in de richting van PLC besturing; een programmeerbaar interface waarop je al die sensoren kan aansluiten.

Overigens zullen er veel van de genoemde opties daadwerkelijk worden ingebouwd; inclusief dashboardkast verlichting.

Maar dan moet er wel een nieuw plastiek kastje in komen.


En zo blijft dit forum ook voor mij na al die jarwn nog leuk 8)
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

AppleCase
Actief Lid
Berichten: 489
Lid geworden op: wo apr 27, 2011 21:57 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heerde (Hoorn om precies te zijn)

Re: Avonturen van de Briebelbus

Bericht door AppleCase » wo okt 17, 2012 14:08 pm

Ja hé! Je stelde dat 'het eigenlijk niet zichtbaar mag zijn'! En dat moet een waarschuwingslampje duidelijk wel zijn hè! Ik vind hem wel super leuk & nuttig!

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Avonturen van de Briebelbus

Bericht door Gliset » wo okt 17, 2012 14:33 pm

Turbo.d schreef:Ik heb een schakelings schema + bouwhandleiding gevonden en uit Australie laten komen.

De onderdelen kan ik lokaal betrekken. De bedoeling is om een LED in het oranje vlakje te maken en dan het kastje met electronica achter het dash opbergen.

Dan zie je dus enkel een lampje en voor de rest niets. Ik vind het een stukje gemak om optijd een signaaltje te krijgen; ook al heb ik een functionerende tankmeter en een dagteller.

Als de tankvlotter niet meer werkt, zal mijn lampje het ook niet meer doen.

Ik merk dat ik er in mijn astra erg aan gewend ben geraakt dat het lampje oplicht. Vandaar dat ik gezocht heb.

Ga er binnekort mee starten; heb door de quiz meer in zin in gekregen om het te realiseren.

Ik heb in 2006 een ander dash gekocht, dus heb nog een werkende benzine meter welke ik nu dus kan aanpassen.

Gelijk ook een zoemertje eraan? Die vind ik in de 206 nuttiger dan het lampje...
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Avonturen van de Briebelbus

Bericht door blokkever » wo okt 17, 2012 14:34 pm

Turbo.d schreef:
blokkever schreef:Waarschuwingslampje voor bijna lege tank?


We have a winner =D> =D> =D>

Wat heb ik gewonnen 8)
Wel een leuke feature, misschien nog een leuke toevoeging: een kort akoestisch signaal op het moment dat het lampje voor de eerste keer aangaat en na het opnieuw op contact zetten.
Dan wordt je aan het begin van iedere rit er weer aan herinnerd dat je toch maar eindelijk eens moet gaan tanken.

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Avonturen van de Briebelbus

Bericht door Max » wo okt 17, 2012 16:01 pm

blokkever schreef:
Turbo.d schreef:
blokkever schreef:Waarschuwingslampje voor bijna lege tank?


We have a winner =D> =D> =D>

Wat heb ik gewonnen 8)
Wel een leuke feature, misschien nog een leuke toevoeging: een kort akoestisch signaal op het moment dat het lampje voor de eerste keer aangaat en na het opnieuw op contact zetten.
Dan wordt je aan het begin van iedere rit er weer aan herinnerd dat je toch maar eindelijk eens moet gaan tanken.


Als prijs mag je er bij Turbo eentje in laten bouwen... :mrgreen:
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Avonturen van de Briebelbus

Bericht door Max » ma okt 22, 2012 9:09 am

Heb een stukie keukenuitbreiding voor je.....................

zie PM
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Avonturen van de Briebelbus

Bericht door Briebelbus » ma okt 22, 2012 13:42 pm

Dat zijn goeie berichten; brn er benieuwd naar 8)
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

afstellen schuifdeur.

Bericht door Briebelbus » do nov 01, 2012 13:56 pm

Een quote uit topic over bussen in films:http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=822&view=unread#unread

Max schreef:
Skeeter schreef:
n Argo (komt binnenkort in de bioscoop, ik zag hem in de sneak preview) gaan de hoofdpersonages in een T2b op avontuur, door een hele boze mensenmassa heen enzo. Hij komt ontzettend prominent in beeld ik moest wel even slikken toen alle boze mensen erop gingen rammen!
De schuifdeur ervan lijkt overigens dicht te gaan met het allerminste moeite EVER. Komt ook nooit in beeld dat hij dichtknalt en ze doen er nul moeite voor

Kwestie van goed afstellen ;)


Die van mij maakt nu een "metaalachtig"geluid als je hem met de klink dicht gooi; als ik aan de achterkant van de deur duw, maakt hij geen moeilijke geluiden en sluit hij prima.

Hoe moet ik dit afstellen :?:
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: afstellen schuifdeur.

Bericht door Gliset » do nov 01, 2012 14:10 pm

Turbo.d schreef:Een quote uit topic over bussen in films:http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=822&view=unread#unread

Max schreef:
Skeeter schreef:
n Argo (komt binnenkort in de bioscoop, ik zag hem in de sneak preview) gaan de hoofdpersonages in een T2b op avontuur, door een hele boze mensenmassa heen enzo. Hij komt ontzettend prominent in beeld ik moest wel even slikken toen alle boze mensen erop gingen rammen!
De schuifdeur ervan lijkt overigens dicht te gaan met het allerminste moeite EVER. Komt ook nooit in beeld dat hij dichtknalt en ze doen er nul moeite voor

Kwestie van goed afstellen ;)


Die van mij maakt nu een "metaalachtig"geluid als je hem met de klink dicht gooi; als ik aan de achterkant van de deur duw, maakt hij geen moeilijke geluiden en sluit hij prima.

Hoe moet ik dit afstellen :?:

Leuke uitdaging! Want alleen met afstellen kom je er waarschijnlijk niet... De verschillende onderdelen slijten helaas ook, en daardoor wordt afstellen steeds lastiger. Frans heeft mijn schuifdeur een stuk beter gekregen (oa door te lassen :shock: ), maar hoe dat nu precies ging...
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Avonturen van de Briebelbus

Bericht door Briebelbus » do nov 01, 2012 14:14 pm

grmpf; kan ook die rail cover er niet afhalen omdat alles vast zit gerot. Railcover removal wordt dan dus achterscherm slopen/restaureren.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Avonturen van de Briebelbus

Bericht door Max » do nov 01, 2012 15:21 pm

Turbo.d schreef:grmpf; kan ook die rail cover er niet afhalen omdat alles vast zit gerot. Railcover removal wordt dan dus achterscherm slopen/restaureren.


Kom maar langs, sloop 'm er zo af (geen garanties voor de rest van je bus), kun je gelijk je plastic meenemen :mrgreen:
Maar mag ook later hoor.

Inderdaad is er bij jouw deur sprake van slijtage, zoals je weet kan ik zelfs daar iets aan doen 8)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Avonturen van de Briebelbus

Bericht door Briebelbus » do nov 01, 2012 16:12 pm

Mooi; wanneer :?:
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Re: Avonturen van de Briebelbus

Bericht door Max » do nov 01, 2012 16:29 pm

Turbo.d schreef:Mooi; wanneer :?:

vanavond?

bel maar even 8)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Avonturen van de Briebelbus

Bericht door Briebelbus » do nov 01, 2012 16:52 pm

Okay, bel ik ff 8)
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Plaats reactie