Chianti Red '71 Westfalia
- Humby
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Hemiksem (België)
Re: Chianti Red '71 Westfalia
Super!
Ik krijg zo'n zin om terug te vertrekken!
Slapen de "klein mannen" vanboven in het dak?
Aircooled greetz,
Humby
Ik krijg zo'n zin om terug te vertrekken!
Slapen de "klein mannen" vanboven in het dak?
Aircooled greetz,
Humby
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-25849.htm][IMG]http://www.vw-mplate.com/mplate2-25849.png[/IMG][/URL]
- Bjorn78
- Actief Lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: di jul 03, 2012 22:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Oudegem
Re: Chianti Red '71 Westfalia
Dat was de bedoeling maar midden in de nacht hebben de klein mannen besloten om bij ons te komen liggen, lekker warm bij mammie en pappie... haha. Moet wel zeggen dat het er s nachts goe koud was. Het was toen midden september en er stond een stevige wind. Waar gaat gij naartoe dit jaar?
- Humby
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Hemiksem (België)
Re: Chianti Red '71 Westfalia
We twijfelen nog tussen het Gardameer, de "bovenste kust" van Spanje (San Sebastian, Bilbao, Santander) en de N7 Route naar het zuiden van Frankrijk...
Er staat nog niets vast. Als t maar goei weer is en liefst met water om in te zwemmen!
Aircooled greetz,
Humby
Er staat nog niets vast. Als t maar goei weer is en liefst met water om in te zwemmen!
Aircooled greetz,
Humby
Laatst gewijzigd door Humby op do feb 07, 2013 22:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-25849.htm][IMG]http://www.vw-mplate.com/mplate2-25849.png[/IMG][/URL]
- Airtime
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5028
- Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Chianti Red '71 Westfalia
Leuke foto's van de vakantie! Wij zaten net iets zuidelijker, bij Fecamp.
Ik krijg ook weer zin in vakantie!
Ik krijg ook weer zin in vakantie!
Easy!
- Bjorn78
- Actief Lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: di jul 03, 2012 22:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Oudegem
Re: Chianti Red '71 Westfalia
De laatste weken ben ik beziggeweest met de olielekken te herstellen van de motor en versnellingsbak. En het is daarbij wat verder gegaan dan alleen dichtingen. Bij het verwijderen van de koppen, kon ik deze eens goed opkuisen van alle aanslag alsook de kop van de zuigers. De kleppen zijn bewerkt met slijtpasta en daarna nieuwe klepveren geplaatst en ook de afstelboutjes zijn vervangen. Daarna heb ik de koppen uitgeliterd en zo de compressieverhouding uitgerekend. Ik kwam uit op 7,15 : 1. Volgens de handboek die ik gebruik zou dit 7,5 : 1 moeten zijn. De metalen ring die tussen carter en cilinders zitten heb ik er eens vantussen gelaten en dan nog eens de verhouding berekend, nu kwam ik uit op 7,68 : 1. Ik heb iemand van op het forum een PB gedaan wat hij het beste vond. En dus ben ik voor de 7,68 : 1 gegaan.
Alles terug in elkaar gestopt en de koppen met een moment van 2,5 kg m aangetrokken. (M8 stangen)
De kleppen goed afgesteld en verschillende keren gecontroleerd. Met de motor eruit gaat dit veel gemakkelijker. Voor de rest heb ik de oliekeerringen (vliegwiel en boite) vervangen, stoterstangpijpdichtingen en alle andere dichtingen zijn ook vervangen.
Het inbouwen ging ook heel goe zonder tegenslagen, en dan het grote moment.... starten!
Na een paar keer te starten was het blokje op gang, even laten draaien en de ontsteking al eens afgeregeld.
Daarna ben ik een testritje gaan doen om de motor op temperatuur te laten komen, daarna voor de zekerheid nog eens de ontsteking afgeregeld.
Ik rij er nu al een week mee rond en alles is goed met de motor. Draait heel soepel en trekt goed op zonder haperen. De olielekkage is ook goed hersteld.
Terwijl de motor eruit was heb ik ineens de schakelstanggeleidingen vervangen, de schakelstang maakte een vervelend geluid hiervoor.
Zo dat was het ongeveer, wat ik nu nog moet doen is de gaskabel vervangen. Ik heb gezien dat deze is beginnen uitrafelen.
Hier de fotokes van de werken: (bij 'compressie testen' staan er ook al wat foto's)
Nieuwe klepveren en afstelboutjes:
tooltje gemaakt om koppen uit te literen:
nieuwe dichtingen:
Wat ik ook nog ga monteren is een olie temperatuurmeter, dan heb ik toch wat zicht op eventuele problemen.
Alles terug in elkaar gestopt en de koppen met een moment van 2,5 kg m aangetrokken. (M8 stangen)
De kleppen goed afgesteld en verschillende keren gecontroleerd. Met de motor eruit gaat dit veel gemakkelijker. Voor de rest heb ik de oliekeerringen (vliegwiel en boite) vervangen, stoterstangpijpdichtingen en alle andere dichtingen zijn ook vervangen.
Het inbouwen ging ook heel goe zonder tegenslagen, en dan het grote moment.... starten!
Na een paar keer te starten was het blokje op gang, even laten draaien en de ontsteking al eens afgeregeld.
Daarna ben ik een testritje gaan doen om de motor op temperatuur te laten komen, daarna voor de zekerheid nog eens de ontsteking afgeregeld.
Ik rij er nu al een week mee rond en alles is goed met de motor. Draait heel soepel en trekt goed op zonder haperen. De olielekkage is ook goed hersteld.
Terwijl de motor eruit was heb ik ineens de schakelstanggeleidingen vervangen, de schakelstang maakte een vervelend geluid hiervoor.
Zo dat was het ongeveer, wat ik nu nog moet doen is de gaskabel vervangen. Ik heb gezien dat deze is beginnen uitrafelen.
Hier de fotokes van de werken: (bij 'compressie testen' staan er ook al wat foto's)
Nieuwe klepveren en afstelboutjes:
tooltje gemaakt om koppen uit te literen:
nieuwe dichtingen:
Wat ik ook nog ga monteren is een olie temperatuurmeter, dan heb ik toch wat zicht op eventuele problemen.
- Bjorn78
- Actief Lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: di jul 03, 2012 22:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Oudegem
Re: Chianti Red '71 Westfalia
Terug een update van de bus:
Nieuwe banden rondom, Firestone Vanhawks 185 R14 C. Rijdt stukken beter dan de diagonaalbanden die er eerst onderstonden.
En deze week eindelijk een set bumper overriders gevonden, bij mij in de buurt dan nog en ook nog in hetzelfde kleur als mijn bumpers, in pastel wit. En ineens het reservewiel op de neus gehangen, want op de plaats van de reservewiel bak ga ik een kastje maken voor wat meer opbergruimte. Ik heb ook plannen om een Propex heater te installeren voor volgende winter.
De rubbers heb ik voorlopig nagemaakt in rubber van 6 mm dik. In afwachting van een set van op early bay.
Ondertussen is de koppeling + kabel ook vervangen.
Volgende maand zijn we van plan om terug een roadtrip richting Normandie te maken. En de maand erop rijden we naar Toscane met het busje... Kan niet wachten om te vertrekken!
Nieuwe banden rondom, Firestone Vanhawks 185 R14 C. Rijdt stukken beter dan de diagonaalbanden die er eerst onderstonden.
En deze week eindelijk een set bumper overriders gevonden, bij mij in de buurt dan nog en ook nog in hetzelfde kleur als mijn bumpers, in pastel wit. En ineens het reservewiel op de neus gehangen, want op de plaats van de reservewiel bak ga ik een kastje maken voor wat meer opbergruimte. Ik heb ook plannen om een Propex heater te installeren voor volgende winter.
De rubbers heb ik voorlopig nagemaakt in rubber van 6 mm dik. In afwachting van een set van op early bay.
Ondertussen is de koppeling + kabel ook vervangen.
Volgende maand zijn we van plan om terug een roadtrip richting Normandie te maken. En de maand erop rijden we naar Toscane met het busje... Kan niet wachten om te vertrekken!
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Chianti Red '71 Westfalia
Genieten!!
Mooi extra die overriders...
Mooi extra die overriders...
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- Bjorn78
- Actief Lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: di jul 03, 2012 22:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Oudegem
Re: Chianti Red '71 Westfalia
Vandaag de overrider rubbers toegekregen van iemand op earlybay, snelle service en degelijke kwaliteit (en de helft vd prijs van wat je hier betaald)