Ik ben Klaas en samen met mijn vrouw en zoon woonachtig in Dronrijp (tussen Leeuwarden en Franeker). Alweer jaren geleden zijn we op reis geweest en daar is de liefde voor VW busjes ontstaan. Zo'n surf bus, dat moest het worden. Een paar jaar na de reis hebben we een T3 westfalia gekocht, maar deze was erg roestig en hing van de kit en plamuur aan elkaar. Gelukkig konden we hier iemand anders mee blij maken. De wens om ooit een T2 te hebben bleef en via via kwam ik er erachter dat er een T2 al jaren onder een zeil stond te verpieteren op een boerenerf. Daarom de eigenaar gevraagd of we de bus over konden nemen en een paar maanden later was het zover. We waren de trotse eigenaar van een VW bus, met bijbehorend roest en mos

Aangezien we destijds in verwachting waren, heb ik de bus eerst (zonder te poetsen

Inmiddels, bijna twee jaar later, is het tijd om de bus serieus aan te pakken. Ik heb eigenlijk heel weinig ervaring met auto's en lassen etc., maar wil wel graag alles leren. Ik verwacht minimaal twee jaar bezig te zijn. Ik doe het liever rustig aan en dan wel direct goed. Het geld wat ik bespaar door het zelf te doen kan ik dan weer steken in onderdelen en goed gereedschap. Dit doe ik liever dan het uit te besteden, want dan ben je op de lange termijn veel meer geld kwijt en het is wel echt leuk om het zelf te kunnen.
We hebben hier wel over getwijfeld, want een echte vakman maakt het uiteindelijk wel heel mooi, maar door de tijd te nemen en te investeren in goede onderdelen en gereedschap kom ik vast een heel eind. Het einddoel is om hem weer te gaan gebruiken als camper met misschien een ander hefdak. Afgelopen vakantie zijn we ook met onze andere T2 op vakantie geweest (daarover in de toekomst meer) en dat is erg goed bevallen.
Kortom alle tips en adviezen zijn heel welkom!
Natuurlijk zeggen plaatjes meer dan een heel verhaal dus bij dezen!

Buitenkant

Zelfbouw interieur, erg netjes. Met watertank onder de bodem.

Roest, onder voorruit.

Meer roest

nog meer roest

Tsja, roest

En interieur eruit!

Telefoonaansluiting

De pluspunten van deze bus:
Origineel Nederlands en de vorige eigenaren zijn bekend. Daarnaast is dit de originele lak (senegal red) en is er, met enig voorbehoud voor mijn onkunde

Het nadeel is dat hij hier en daar best roestig is. Hier gaan we dus iets aan doen! Het plan is om de bus te demonteren en dan de roest aan te pakken. Daarnaast wil ik graag de onderdelen schoonmaken en de verroeste delen vervangen. Helaas kan ik niet naar de sleuteldag op 6 oktober, maar het plan is wel om in de toekomst naar dit soort dagen toe te gaan.
Groet,
Klaas