KlaasJ. en het rode bus-project

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Skeeter
Actief Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 13:50 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: KlaasJ. en het rode bus-project

Bericht door Skeeter » zo sep 16, 2012 21:34 pm

Oei, je foto's hebben ons doen beseffen dat we ook maar gauw moeten gaan beginnen aan het raamroest... Bah bah!

Maar wat een leuk busje. Ik hou erg van dat rood :D en een schattig bankje in een mooi interieur!

Ennuh... andere T2?

Gebruikersavatar
DOKA '73
Gevorderde
Berichten: 874
Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Vijfhuizen (N-H)
Contacteer:

Re: KlaasJ. en het rode bus-project

Bericht door DOKA '73 » zo sep 16, 2012 22:18 pm

Mooi project en vooral een mooie kleur naast al die witte westy's :lol:

De raamrand voor is eigenlijk volledig weg, ik zal eerst alle roest weghalen. Het zit toch wel een stuk naar beneden. Wat adviseren jullie, nieuw voorpaneel kopen of zelf maken?

vanaf de foto lijkt het behoorlijk rot. Misschien lukt het met een deel van Evam, een van de sponsors van ons forum

http://www.vwsplitparts.com/images/shop/KF-BW214.jpg

Partnumber KF-BW214
Description Lower windshield repair panel, 15cm high, 68-79 BAY WINDOW
Price per piece € 125,00
Number available 2

succes ! Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

Gebruikersavatar
KlaasJ.
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: vr jul 06, 2012 15:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: KlaasJ. en het rode bus-project

Bericht door KlaasJ. » zo sep 23, 2012 20:33 pm

Hey Fahtal en Richard, dank voor de tips!

@ skeeter, ja die raamroest kan snel gaan. Nu wist ik dit gelukkig toen ik er aan begon, maar het raamrubber verwijderen ging wel erg gemakkelijk. Gewoon met rand en al :wink: .

En die andere T2, dat is een bus die ik ook toevallig kon kopen, via via. Leuke bus met APK, dus daar kunnen we mee op vakantie. Ze is altijd rijdende gehouden, dus er zijn wat dingen die niet meer werken/kloppen. Echter het leuke is dat het het verloren tweeling zusje is van de bus van Dubbelschuiver (bijna identieke m-code). Ze heeft gewoon veel meegemaakt in haar leven. Daarom eerst dit project, want de rode is bus is nog redelijk origineel. Daarna kijk ik wel wat ik met de andere ga doen.

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: KlaasJ. en het rode bus-project

Bericht door blokkever » zo sep 23, 2012 21:29 pm

DOKA '73 schreef:... Misschien lukt het met een deel van Evam, een van de sponsors van ons forum

http://www.vwsplitparts.com/images/shop/KF-BW214.jpg

Partnumber KF-BW214
Description Lower windshield repair panel, 15cm high, 68-79 BAY WINDOW
Price per piece € 125,00
Number available 2

succes ! Richard

Deze heb ik ook gebruikt voor mijn bus, pasvorm hiervan is erg goed, kan ik je zeker aanraden!

Gebruikersavatar
KlaasJ.
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: vr jul 06, 2012 15:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: KlaasJ. en het rode bus-project

Bericht door KlaasJ. » wo okt 17, 2012 21:05 pm

Alweer een tijd geleden sinds de laatste post, maar ondertussen best wel veel gedaan. Nog niet het echte herstelwerk, maar dat zit er gelukkig wel bijna aan te komen.

Ondertussen is de motor eruit:
Afbeelding

En de hemel:

Afbeelding

En de homokineten, deuren, lampunits en nog wat losse dingen. Daardoor staat de bus er nu zo bij:

Afbeelding

De komende klussen, het dashboard, de benzinetank, de versnellingsbak en dan de assen.

De versnellingsbak en de tank lijken me redelijk te doen. Heeft er iemand ook tips voor het dashboard. Het dashboard is roestig, er is zelf een stuk weggerot, dus ik wil hem er eigenlijk wel uit hebben, zodat ik hem kan bijwerken en spuiten. Ik heb echter nog niet ergens een stappenplan oid voorbij zien komen. Alvast dank!

En, hoewel ik er nog niet aan toe ben, inmiddels natuurlijk al wel aan het fantaseren geslagen hoe het er zometeen uit moet komen te zien. Ik zou toch wel erg graag een dormobile dak erop willen hebben. Dan kunnen er mooi twee bovenin slapen. Mocht er iemand dus een dergelijk dak te koop hebben please let me know.
Of hoe haalbaar zou het zijn om een dergelijk dak na te laten maken? Polyester is wel een te bewerken materiaal, maar hoe zit met de ramen? Weet iemand of deze nog verkrijgbaar zijn? Ik heb al in Engeland geïnformeerd voor een complete conversion-kit, maar dit is me eigenlijk toch wel te prijzig.

Tot zover maar weer!

Oh ja, ik ben erg blij met het forum! Ik was aan het pielen met de binnenspiegel, maar even zoeken op het forum en je kunt weer verder, super!

Gebruikersavatar
creepenrietje
Actief Lid
Berichten: 479
Lid geworden op: do nov 19, 2009 21:31 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Burgum
Contacteer:

Re: KlaasJ. en het rode bus-project

Bericht door creepenrietje » za nov 17, 2012 9:14 am

Leuk projekt Klaas! dashboards staan vaak wel op MP of anders even kijken bij 1 van de sponsoren van dit forum.
Het Dashboard is twee delig, je kunt er van onder bij.
Een westfalia dan zal mooi staan!! :roll:
Face your fears, live your dreams!!!
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: KlaasJ. en het rode bus-project

Bericht door gijsv » za nov 17, 2012 10:37 am

Ik heb nog een redelijk dashboard liggen, mocht je interesse hebben moet je maar een pb sturen

jootman
Gevorderde
Berichten: 607
Lid geworden op: za aug 14, 2010 1:42 am

Re: KlaasJ. en het rode bus-project

Bericht door jootman » za nov 17, 2012 16:43 pm

voor info over het demonteren van het dashboard kun je eens een berichtje aan werkzeugwagen sturen!

Gebruikersavatar
KlaasJ.
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: vr jul 06, 2012 15:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: KlaasJ. en het rode bus-project

Bericht door KlaasJ. » za nov 17, 2012 16:55 pm

Hoi, dank voor de reacties! Inmiddels is het gelukt het dashboard te demonteren. Al ben ik benieuwd hoe snel ik alles weer aangesloten zal krijgen... Maar dat is een zorg voor later :). Het demonteren is nu wel bijna klaar. Ben ik wel blij mee, want dan kan het 'restaureren' beginnen!

Gebruikersavatar
KlaasJ.
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: vr jul 06, 2012 15:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: KlaasJ. en het rode bus-project

Bericht door KlaasJ. » wo nov 21, 2012 22:15 pm

@ Gijsv, je hebt pb :).

De afgelopen tijd bezig geweest met het verzamelen van spul voor de opbouw van een ander hefdak. Inmiddels zijn we (bijna) compleet.

We hebben een hefdak! (dankzij de bus die ok is)

Afbeelding

En we hebben een westfalia carrosserie! Een bekende voor de oplettende lezer :wink:

Afbeelding

Nu alleen nog ombouwen, plaatwerk inlassen, plamuren, schuren, spuiten, motor reviseren, de boel weer inbouwen, een camperinterieur maken, apk keuren en dan op vakantie! Gelukkig heb ik enige tijd hiervoor uitgetrokken :roll: .

De ombouw naar het hefdak heb ik nog wat vragen, zie hiervoor het topic in de techniek sectie.

Gebruikersavatar
buskabouter
Luchtgekoeld
Berichten: 1291
Lid geworden op: di jan 02, 2007 17:20 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: grunn

Re: KlaasJ. en het rode bus-project

Bericht door buskabouter » wo nov 21, 2012 23:35 pm

[quote="KlaasJ."

En we hebben een westfalia carrosserie! Een bekende voor de oplettende lezer :wink:

Afbeelding


.[/quote]CreepenRietjeCruiser 2
Is al vaak verhuist denk ik
Laatst gewijzigd door buskabouter op wo nov 21, 2012 23:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
trotse eigenaar t2b ambulance en 5 andere t2s en nog geen automaat

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: KlaasJ. en het rode bus-project

Bericht door Briebelbus » wo nov 21, 2012 23:38 pm

Ik vind het zonde dat er een bus opgeofferd wordt om een hefdak te plaatsen.

Niet nodig imo; je heb al een gat in je dak, aanpassen naar de Westfalia manier en klaar.

Andere bus restaureren en gaan met die bananen.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: KlaasJ. en het rode bus-project

Bericht door jerupke » do nov 22, 2012 7:17 am

Was er niet iets met een te groot gat, Turbo d?
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
KlaasJ.
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: vr jul 06, 2012 15:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: KlaasJ. en het rode bus-project

Bericht door KlaasJ. » do nov 22, 2012 7:31 am

Turbo.d schreef:Ik vind het zonde dat er een bus opgeofferd wordt om een hefdak te plaatsen.

Niet nodig imo; je heb al een gat in je dak, aanpassen naar de Westfalia manier en klaar.

Andere bus restaureren en gaan met die bananen.


Hier ben ik het wel mee eens, maar dat zou betekenen dat er voor nog een bus onderdelen nodig is. Daarvoor heb ik niet het geld en ik heb hierna nog een project staan waar nog een en ander aan moet gebeuren. Daarnaast heeft de gele bus heeft op dit moment geen kenteken en om dan met een dergelijke investering en de tijd om het op te knappen erachter te komen dat dit ook niet gaat lukken... Daar heb ik eigenlijk ook geen zin in. Het ombouwen naar de westfalia manier heb ik even verplaatst naar de techniek sectie, ik heb nog wel genoeg dak over dus misschien is dit een optie.

@ buskabouter, scherp!

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: KlaasJ. en het rode bus-project

Bericht door fahtal » do nov 22, 2012 9:04 am

gewoon ff mee denken.

als je bij de daken nauwkeurig op dezelfde plek doorzaagd. dan zou je in theorie de gele ook weer compleet kunnen maken. met als resultaat dat die nog wat waard is voor een eventuele volgende koper...

zodra je de daken hebt verwisseld dan zou ik voor het aflassen eerst een aantal ramen rondom test passen en eventueel een deur. want je slijpt hem tenslotte door en last hem weer aan elkaar terwijl er 1 a 2 mm weg is gezaagd.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Plaats reactie