Eindelijk knorren met ons bussie
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Hey JK lemans, Blokkever, Mobiel70 en Tuinkabouter90 bedankt voor de duimen en de tips voor de route. Lijkt me super om die kleine paadjes te doen als door dat Kaunertal en mooie foto's ook Blokkever!
Ons bussie laat zn koplampen wel uitpuilen, banden leeglopen en begint van de benauwdigheid olie te piesen denk ik bij het zien van die steile haarspeld bochten. We zitten nog een beetje welke kant om via Zwitserland Bern en bij Kandersteg of Brig met de trein door de Simplon, anders via de Gotthard tunnel of te beginnen aan de andere kant en de Brennerpas te nemen. Voor sommigen al een bekend paadje misschien.
Bij Ulm naar beneden via de Fussen naar Innsbruck of snelweg langs Munchen en Rosenheim. Is wel de meest soepele naar ik lees.
De radio is ook een van de oud spul liefhebberij. Leuk voor in de bus of thuis. Zijn nog wel te vinden.
We hebben geen bed boven in, vast wel te maken, maar de jongens slapen in de tent dus niet echt nodig meer. Wie het gemaakt heeft is niet bekend helaas, zou wel willen weten wie en of er nog oude fotos zijn van de originele inrichting die hij had. Was wel een kampeerauto.grtz
Ons bussie laat zn koplampen wel uitpuilen, banden leeglopen en begint van de benauwdigheid olie te piesen denk ik bij het zien van die steile haarspeld bochten. We zitten nog een beetje welke kant om via Zwitserland Bern en bij Kandersteg of Brig met de trein door de Simplon, anders via de Gotthard tunnel of te beginnen aan de andere kant en de Brennerpas te nemen. Voor sommigen al een bekend paadje misschien.
Bij Ulm naar beneden via de Fussen naar Innsbruck of snelweg langs Munchen en Rosenheim. Is wel de meest soepele naar ik lees.
De radio is ook een van de oud spul liefhebberij. Leuk voor in de bus of thuis. Zijn nog wel te vinden.
We hebben geen bed boven in, vast wel te maken, maar de jongens slapen in de tent dus niet echt nodig meer. Wie het gemaakt heeft is niet bekend helaas, zou wel willen weten wie en of er nog oude fotos zijn van de originele inrichting die hij had. Was wel een kampeerauto.grtz
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Als je via de Gotthard wilt reizen, adviseer ik je de laatste afslag voor de tunnel te pakken en over de pas te gaan. Dat moet te doen zijn voor een bus (ik heb het al een aantal malen met een Fiatje 500 gedaan, een twee-cilinder luchtgekoeld machientje van 500 cc). Doorgaans staat er namelijk een zeer lange file voor de tunnel en vooral als het warm is, is het erg heet beneden in het dal. De rit naar boven is erg mooi, en op de pas is ruimte voldoende om uit te puffen (ook voor de bus). O ja, het Kaunertal naar boven is iets van 30 haarspelden, en het wordt er steeds mooier! DOEN!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Nog even voor de big trip wat schouder ruimte voor de mannen achterin geregeld. Stoeltje is uitneembaar met klep/opbergruimte, maar wel vast verankerd met dikke bouten. Kan nu nog een extra coleman koelkastje in de loopruimte staan, maar kan door extra bevestigingspunten 7 cm naar het midden verplaatst worden zodat ie meer recht achter de bijrijder stoel staat. Heupgordel op vaste punten. Ook nog een leuk kooksetje voor buiten van mp.
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Nog even een oude Alpen kreuzer luifel laten voorzien van een luifelrubber. Is wel iets groter, langer, dan de bus maar geeft mooi wat extra schaduw. Klaar voor onder de Italiaanse Zon.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
mobiel70 schreef:Als je via de Gotthard wilt reizen, adviseer ik je de laatste afslag voor de tunnel te pakken en over de pas te gaan. Dat moet te doen zijn voor een bus (ik heb het al een aantal malen met een Fiatje 500 gedaan, een twee-cilinder luchtgekoeld machientje van 500 cc). Doorgaans staat er namelijk een zeer lange file voor de tunnel en vooral als het warm is, is het erg heet beneden in het dal. De rit naar boven is erg mooi, en op de pas is ruimte voldoende om uit te puffen (ook voor de bus). O ja, het Kaunertal naar boven is iets van 30 haarspelden, en het wordt er steeds mooier! DOEN!
Is zeker te doen, niet met 80 naar boven dus rustig aan en ook in de zelfde versnelling naar beneden en de motor het werk (remmen) laten doen alleen als het echt nodig is even helpen kort en zwaar remmen dat de snelheid eruit is en dan weer rem los om af te koelen, als je de laatste 2 jaar geen remolie vervangen hebt dan is het een zeeeeeeeeeeeeeer sterke aanrader, bijna een must om het alsnog te doen als je veilig de bergen wil doorkomen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Hey Old Brumax,
Bedankt voor de rijtips. Remolie hebben we bij in maart al laten vervangen, niet alleen vanwege de vier jaar terug maar zeker ook voor de te nemen heuveltjes. Handrem pas nog even nagecheckt en pas op een ritje een noodstop moeten maken voor een afritpiloot. Zo had ik hem nog nooit laten remmen. Dus dat moet goed zitten. We hebbenvoor heen tochr gekozen voor de wat meer geleidelijke manier, over Munchen. Met aanhanger, vol met kampeerspul en vijf fietsen een bochtje om dan maar.
Bedankt voor de rijtips. Remolie hebben we bij in maart al laten vervangen, niet alleen vanwege de vier jaar terug maar zeker ook voor de te nemen heuveltjes. Handrem pas nog even nagecheckt en pas op een ritje een noodstop moeten maken voor een afritpiloot. Zo had ik hem nog nooit laten remmen. Dus dat moet goed zitten. We hebbenvoor heen tochr gekozen voor de wat meer geleidelijke manier, over Munchen. Met aanhanger, vol met kampeerspul en vijf fietsen een bochtje om dan maar.
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Heeft even geduurd maar hier even een postje weer. Italie 2016 was goed bevallen. Komen nog wel fotos van. 2017 ook onderweg daarheen maar brak de binnenste schijf vd dynamo. Kan ook nog blijkbaar. Direct gestopt maar was even einde verhaal. De kop vd dynamo lag ook aan gruzelementen. Snaar stuk. Afgesleept naar camping en volgende dag bij garage gelukkig gerapareerd met een poulie van een donordynamo. Motortje liep lekker weer maar zon driehonderd km verder een dikke plof klap achterin. Dat was echt einde vh motortje. Trouwe dienst en vele mooie plekken bezocht maar een klep door de zuiger. Carter gescheurd kortom dik balen. Bus gerepatrieerd en met goede hulp van anwb en unigarant verder met hotel en een megacamper. Na een tijdje bijkomen voor de bus in de stalling is er een revisiemotor bij Klasssiekvwcentrum geinstalleerd en draait en rijdt ie als een zonnetje. Van enkelpoorts naar dubbelpoorts gegaan en natuurlijk meer pktjes wel zes maar goed te merken. Fotos komen nog wel als dat lukt. Maar eest even wat kleins nog. Weet niet of er meer busjes zoiets hebben maar ik heb zon klein piepertje paralel aangesloten op het dynamo lichtje in heg dashboard. Als onderweg de snaar knapt gaat lampje en ook dus piepsignaal af.
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Mooi mooi en leuk dat we wat posten! Zo houden we elkaar bezig en blijvend geïnteresseerd! Groetjes
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Eindelijk knorren met ons bussie
Mooie combinatie met de aanhanger. (Toffe foto ook)
zij die vielen zijn gevallen