Nu is mijn ervaring met buskamperen nog niet heel groot, maar voor tentkamperen moet je bij mij zijn. Ik denk niet dat je een vouwwagen veel sneller opzet dan een bustent. Het is niet even uitklappen, vier pennetjes de grond in en klaar. Meestal zie ik mensen een uurtje of anderhalf tobben met zo'n ding. Een tunnelvormige Bustent (outwell?) moet je volgens mij met een kwartiertje kunnen hebben staan (met wat ervaring en met z'n tweeen). Ik heb overigens wel eens een vouwwagen gezien die in die tijd ook stond, maar dan heb je net zoveel ruimte als in je bus en schiet je er niet zoveel mee op.
Nu kom ik uit de fietskampeer hoek. Wij kregen alles voor vier weken kamperen met 2 kinderen waarvan 1 niet zindelijk mee op twee fietsen en aanhangertje. Dat levert je uiteindelijk een hoop lichte compacte spullen op want het moet allemaal in 10 fietstassen en twee bagagerollen. Ik denk dat daar nog een hoop winst te behalen valt. En anders inderdaad een lekkere retro sleurhut achter de bus. De zaak waar je de bus in onderhoud hebt heeft een mooie staan.....
Groet Remco
Rykers' 1976 Viking Spacemaker
Re: Rykers' 1976 Viking Spacemaker
Dank allemaal voor de pogingen ons te overtuigen de bus te houden. De twijfel slaat wel weer wat toe
toch denken we dat de keuze voor de vouwwagen wel gaat helpen en eerlijk gezegd is die ook al besteld, dus we gaan het sowieso met de vouwwagen proberen. Sleurhut is niet echt ons ding. We zitten liever onder tentdoek.
Mijn ervaring met de tunneltent (DWT pegasus) is dat ik bij elkaar toch zo'n 2 uur bezig ben voordat alles staat incl. het uitpakken van de spullen vanuit de bus. Dat doe ik overigens vrijwel allemaal in m'n eentje. M'n vriendin is dan met onze dochter bezig. Afgelopen najaarsmeeting was dat helemaal frustrerend toen het donker werd, gelukkig waren er voldoende mensen met goede lampen in de buurt die ik kon lenen
De meeste vouwwagens staan inderdaad ook niet heel snel, maar wel sneller dan deze tijd. De vouwwagen die wij hebben gekozen staat wel snel (moeten we natuurlijk nog echt zien in de praktijk, maar ervaringscijfers geven ca. 20-30 minuten volledig opgezet aan). Ook hebben we dan meteen een binnenruimte van 3 bij 3 meter en een grote luifel. Da's het voordeel van de Holtkamper Kyte die we hebben gekozen, die zet je altijd helemaal op en je hebt niet veel haringen nodig. Alleen als het flink gaat stormen moet je wat extra haringen in de grond zetten. Plaatje van Holtkamper:
Misschien komen we wel met de vouwwagen naar het voorjaarsweekend als de bus dan nog niet is verkocht
toch denken we dat de keuze voor de vouwwagen wel gaat helpen en eerlijk gezegd is die ook al besteld, dus we gaan het sowieso met de vouwwagen proberen. Sleurhut is niet echt ons ding. We zitten liever onder tentdoek.
Mijn ervaring met de tunneltent (DWT pegasus) is dat ik bij elkaar toch zo'n 2 uur bezig ben voordat alles staat incl. het uitpakken van de spullen vanuit de bus. Dat doe ik overigens vrijwel allemaal in m'n eentje. M'n vriendin is dan met onze dochter bezig. Afgelopen najaarsmeeting was dat helemaal frustrerend toen het donker werd, gelukkig waren er voldoende mensen met goede lampen in de buurt die ik kon lenen
De meeste vouwwagens staan inderdaad ook niet heel snel, maar wel sneller dan deze tijd. De vouwwagen die wij hebben gekozen staat wel snel (moeten we natuurlijk nog echt zien in de praktijk, maar ervaringscijfers geven ca. 20-30 minuten volledig opgezet aan). Ook hebben we dan meteen een binnenruimte van 3 bij 3 meter en een grote luifel. Da's het voordeel van de Holtkamper Kyte die we hebben gekozen, die zet je altijd helemaal op en je hebt niet veel haringen nodig. Alleen als het flink gaat stormen moet je wat extra haringen in de grond zetten. Plaatje van Holtkamper:
Misschien komen we wel met de vouwwagen naar het voorjaarsweekend als de bus dan nog niet is verkocht