De resto van mijn "nieuwe t2a"
De resto van mijn "nieuwe t2a"
Hallo, mijn naam is maurice, ben 31 jaar en woon in Made.
Ben z'on 6 weken geleden begonnen met de resto van mijn nederlandse t2a uit '68.
Ik hield de resto met foto's bij op keversite.nl, maar zal in het vervolg hier verder gaan!
Voor de foto's check; www.freewebs.com/vwt2a
De plannen? Het is de bedoeling om er volgend jaar mee op vakantie te gaan........
Eerst wil ik al het laswerk afronden( en dit is nogal wat ) en dan de techniek waar nodig vernieuwen.
grtz Twotone
Ben z'on 6 weken geleden begonnen met de resto van mijn nederlandse t2a uit '68.
Ik hield de resto met foto's bij op keversite.nl, maar zal in het vervolg hier verder gaan!
Voor de foto's check; www.freewebs.com/vwt2a
De plannen? Het is de bedoeling om er volgend jaar mee op vakantie te gaan........
Eerst wil ik al het laswerk afronden( en dit is nogal wat ) en dan de techniek waar nodig vernieuwen.
grtz Twotone
T2a in de resto : www.freewebs.com/vwt2a
Kustom, because stock sucks.......
Kustom, because stock sucks.......
Ik heb de nieuwe laadvloer even gepast en hij past werkelijkwaar perfect. Het is gewoon origineel vw plaatwerk uit brazilie. Ik moet wel wat kleine dingen aanpassen ( bijvoorbeeld 2 uitsparingen voor de verwarmingspijpen, deze zitten er bij het braziliaans plaatwerk niet in ), maar verder past het prima. Foto's volgen snel. Deze week is het ff rustig geweest, maar morgen gaan we er weer met volle moed tegenaan
T2a in de resto : www.freewebs.com/vwt2a
Kustom, because stock sucks.......
Kustom, because stock sucks.......
Hey Jochem, zal morgen ff kijken welk merk lijm het is.jochem schreef:hey Maurice,
Mooi busje, kun je mij vertellen welk merk lijm je gebruikt heb voor je dak ? En hoe je het ongeveer gedaan hebt.
Heb er veel over gelezen op verschillende site's.
Alvast bedankt
Hoe ik het gedaan heb kan je op mijn website bij de foto´s zien.
Gewoon allebei de delen schoonmaken, behandelen, inlijmen en met elkaar verbinden. Wel enige tijd stevig aandrukken.
Hoe dit zich in de toekomst gaat houden weet ik niet, maar ik heb er alle vertrouwen in. Leek me in ieder geval beter als lassen in mijn dak
T2a in de resto : www.freewebs.com/vwt2a
Kustom, because stock sucks.......
Kustom, because stock sucks.......
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
pas op he!!
Bij mij passen de cabinevloerdelen voor geen meter, maar ga waarschijnlijk voor een NOS plaatdeel bij een kennis!
pffff, kost wel € 350..... maar ja, die past gegarandeerd!
pffff, kost wel € 350..... maar ja, die past gegarandeerd!
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
Ik moet je eerlijk zeggen; ik had wel verwacht dat er veel werk aan zat, maar zo veel ( het bekende verhaal ). Maar alles komt goedAirtime schreef:Zo dan...
Ik ben toen ook bij die bus wezen kijken, maar ik heb niet gezien dat er zoveel werk aan zat/zit!
Je pakt het in ieder geval wel grondig en goed aan! Houd ons op de hoogte! 8)
Deze week mijn blok er uit halen, dan kan ik daar aan werken als ik geen zin heb om te lassen/slijpen
T2a in de resto : www.freewebs.com/vwt2a
Kustom, because stock sucks.......
Kustom, because stock sucks.......
Heb lang niets gepost over de resto van mijn nieuwe t2a, dus hier maar even een kleine update van wat er zoal tot nu toe is gedaan.
onderzijde voorfront vervangen;
voor:
na:
Vloer bij instap vervangen;
voor:
na:
Nieuwe rechterinstap:
renovatie rechterwielkast:
laadvloer verwijderd:
vloerbalkjes verwijderd:
krokante plekjes:
balkjes vervangen en binnendorpel erin:
voorste dwarsbalk chassis vervangen:
plaatwerk voor het achterwiel:
plaat voor achterwiel vervangen:
rechterbuitendorpel verwijderd:
Ramen verwijderd, nog wel enig laswerk te verrichten:
zomaar een foto:
Ondertussen de motor verwijderd en uit elkaar gehaald:
De enkelpoorts koppen zijn gescheurd en worden vervangen voor nieuwe dubbelpoorts koppen:
Nieuwe koppen, wat pakkingen en uitlaatspruitstuk:
motorplaatwerk terug van de poedercoater:
Tot zover een update van de t2a.
Morgen weer met frisse moed verder met lassen
onderzijde voorfront vervangen;
voor:
na:
Vloer bij instap vervangen;
voor:
na:
Nieuwe rechterinstap:
renovatie rechterwielkast:
laadvloer verwijderd:
vloerbalkjes verwijderd:
krokante plekjes:
balkjes vervangen en binnendorpel erin:
voorste dwarsbalk chassis vervangen:
plaatwerk voor het achterwiel:
plaat voor achterwiel vervangen:
rechterbuitendorpel verwijderd:
Ramen verwijderd, nog wel enig laswerk te verrichten:
zomaar een foto:
Ondertussen de motor verwijderd en uit elkaar gehaald:
De enkelpoorts koppen zijn gescheurd en worden vervangen voor nieuwe dubbelpoorts koppen:
Nieuwe koppen, wat pakkingen en uitlaatspruitstuk:
motorplaatwerk terug van de poedercoater:
Tot zover een update van de t2a.
Morgen weer met frisse moed verder met lassen
T2a in de resto : www.freewebs.com/vwt2a
Kustom, because stock sucks.......
Kustom, because stock sucks.......