Kiruna

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kiruna
Beginner
Berichten: 75
Lid geworden op: ma okt 23, 2006 21:41 pm
Bouwjaar Bus: 1974
Locatie: Stiens

Kiruna

Bericht door Kiruna » wo mar 21, 2007 4:27 am

Goed :D, het begin van onze bus:

Eigelijk moet ik al eerder beginnen. Voor de aanschaf van onze bus (gedoopt tot Kiruna) had ik zelf een oude T3 welke altijd als taxibus heeft gefungeerd bij de boot naar de eilanden. Hij was heel mooi, 2 kleuren blauw en 9 personen. Ik studeerde toen nog en ben met deze bus een maand naar Italie en zuid-frankrijk gegaan. Echt lekker, racefietsje mee en rijde maar.
Toen ik terug kwam heb ik de achterste ruimte dicht gemaakt om een grijs kenteken te krijgen, dit lukte maar na die regeltjes werd ie weer geel omdat ik geen bedrijf ben. (althans niet volgens hun, :D)
Hij begon wat klachten te krijgen en we zijn nog een keer nu samen naar italie-frankrijk gegaan en daarna was het niet haalbaar om de bus te houden. Uiteindelijk is hij opgehaald door iemand uit groningen die nog zon bus had en van twee een maakte, prima :arrow: DONORbus.
Wel hadden lize en ik nu zoiets, vw bus rijden is echt geweldig! De volgende stap was uiteraard een t2.

We waren al een tijdje aan het kijken op internet en in boekjes van de buurman, (autoboekjes!). En hebben ooit eens een keer in Eindhoven een rit gemaakt in een bus waar een t3 motor in wel leuk maar toch te duur en niet origineel. Vooral dat laatste vonden we erg belangrijk. Niet dat we zwemmen in het geld maar origineel is toch mooier en makkelijker om terug te vinden. Want ik heb helemaal geen ervaring met techniek. Heb nog nooit gesleuteld aan een brommer of auto. Alleen mijn eigen racefiets in elkaar gezet en lekker logisch nadenken vond ik voldoende. ( :idea: gelukkig dat er een forum is!)