T2b 2.0 Inj. resto => fase 2
- rmedema
- Beginner
- Berichten: 78
- Lid geworden op: wo mar 02, 2011 15:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Noordhorn
T2b 2.0 Inj. resto => fase 2
Nou daar gaat tie dan. Even voorstellen, ben nl. redelijk nieuw op dit forum.
Mijn naam is Richard Medema. Sinds feb. 2011 in het bezit van onderstaande bus.
Geweldige bus, gaat als de brandweer met z'n 2.0 inj. Toen we hem hebben aangeschaft bij K&K heb ik het achterstalling onderhoud zoveel mogelijk zelf gedaan en op kenteken gezet. Best een zelf voldaan gevoel krijg je daarvan als hij in één keer door de keuring komt 8). Het is een ex. USA bus.
Maar begint nu hij wel om wat aandacht te vragen. We hebben er nu zo'n 15.000 km mee gereden. Dus wat gaan we doen:
- nieuw kleurtje: of de org. Marino yellow, L20A of Senegal red, L31A met het topje offwhite L90D. GEDAAN
- onderkant voorzien van een conserveringslaag (waarschijnlijk het RX systeem)
- binnenkant, stoeltjes/bankjes voorzien van nieuwe opvulling en bekleding. Nieuwe deurkaarten enz. BEZIG
- en de rest wat we nog tegenkomen. (motorisch oid.)
Ik ben tot op heden nog geen rotte delen tegengekomen en ga er ook vanuit dat ik dit niet of nauwelijks aan ga treffen.
We gaan alles in stappen doen omdat we de bus ook als dagelijks vervoer (gezin met straks 4 kinderen) gaan gebruiken. Wat we doen gebeurd dus ook niet om hem in showroomstaat te krijgen maar om er weer een tijdje tegen te kunnen.
Ik ben vandaag begonnen met het strippen van de buitenkant waarbij ik het volgende systeem ga hanteren:
- ik demonteer, stop zoveel mogelijk in gripzakjes (schroefjes enz.) en noteer wat het is op het zakje. Stop dit zoveel mogelijk per onderdeel (deur/zijdeur/verlichting enz.) in dozen.
- maak tussentijds redelijk wat foto's
- maak direct een lijstje met onderdelen welke ik nieuw moeten hebben.
- maak notities tijdens demontage hoe het weer gemonteerd moet worden (volgorde).
De voorkant en de bijrijdersdeur zij het eerste aan de beurt. Deur is nu helemaal leeg en aan de voorkant is een beginnetje gemaakt.
totaal aantal uren gespendeerd: 2, dit zal tijdens het project wel redelijk oplopen
Mijn naam is Richard Medema. Sinds feb. 2011 in het bezit van onderstaande bus.
Geweldige bus, gaat als de brandweer met z'n 2.0 inj. Toen we hem hebben aangeschaft bij K&K heb ik het achterstalling onderhoud zoveel mogelijk zelf gedaan en op kenteken gezet. Best een zelf voldaan gevoel krijg je daarvan als hij in één keer door de keuring komt 8). Het is een ex. USA bus.
Maar begint nu hij wel om wat aandacht te vragen. We hebben er nu zo'n 15.000 km mee gereden. Dus wat gaan we doen:
- nieuw kleurtje: of de org. Marino yellow, L20A of Senegal red, L31A met het topje offwhite L90D. GEDAAN
- onderkant voorzien van een conserveringslaag (waarschijnlijk het RX systeem)
- binnenkant, stoeltjes/bankjes voorzien van nieuwe opvulling en bekleding. Nieuwe deurkaarten enz. BEZIG
- en de rest wat we nog tegenkomen. (motorisch oid.)
Ik ben tot op heden nog geen rotte delen tegengekomen en ga er ook vanuit dat ik dit niet of nauwelijks aan ga treffen.
We gaan alles in stappen doen omdat we de bus ook als dagelijks vervoer (gezin met straks 4 kinderen) gaan gebruiken. Wat we doen gebeurd dus ook niet om hem in showroomstaat te krijgen maar om er weer een tijdje tegen te kunnen.
Ik ben vandaag begonnen met het strippen van de buitenkant waarbij ik het volgende systeem ga hanteren:
- ik demonteer, stop zoveel mogelijk in gripzakjes (schroefjes enz.) en noteer wat het is op het zakje. Stop dit zoveel mogelijk per onderdeel (deur/zijdeur/verlichting enz.) in dozen.
- maak tussentijds redelijk wat foto's
- maak direct een lijstje met onderdelen welke ik nieuw moeten hebben.
- maak notities tijdens demontage hoe het weer gemonteerd moet worden (volgorde).
De voorkant en de bijrijdersdeur zij het eerste aan de beurt. Deur is nu helemaal leeg en aan de voorkant is een beginnetje gemaakt.
totaal aantal uren gespendeerd: 2, dit zal tijdens het project wel redelijk oplopen
Laatst gewijzigd door rmedema op vr apr 28, 2017 20:27 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
Pech is slechts een obstakel op de weg naar je doel !
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
- martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: T2b 2.0 Inj. "overhauling"
Ik verwacht ook dat de uren nog wel wat op zullen lopen ja
Maar mooie bus en welkom hier!
Gr,
Martin
Maar mooie bus en welkom hier!
Gr,
Martin
1.9TDI '77 panel, dubbelschuiver.
1.6TDI '11 Caddy, dubbelschuiver.
1.2TSI '12 Golf Variant.
2.0 '80 T2B Karmann Mobil.
1.6I '96 Kever
1.6TDI '11 Caddy, dubbelschuiver.
1.2TSI '12 Golf Variant.
2.0 '80 T2B Karmann Mobil.
1.6I '96 Kever
Re: T2b 2.0 Inj. "overhauling"
senegal rood is ook inderdaad een hele mooie kleur
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: T2b 2.0 Inj. "overhauling"
Idd, beter dan dat oranje/gele
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- martin_d_b
- Gevorderde
- Berichten: 583
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 11:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
T2b 2.0 Inj. "overhauling"
Turbo.d schreef:Idd, beter dan dat oranje/gele
wat is er mis met oranje/geel dan!!?
1.9TDI '77 panel, dubbelschuiver.
1.6TDI '11 Caddy, dubbelschuiver.
1.2TSI '12 Golf Variant.
2.0 '80 T2B Karmann Mobil.
1.6I '96 Kever
1.6TDI '11 Caddy, dubbelschuiver.
1.2TSI '12 Golf Variant.
2.0 '80 T2B Karmann Mobil.
1.6I '96 Kever
- MACHINE
- Gevorderde
- Berichten: 821
- Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: T2b 2.0 Inj. "overhauling"
Mooie bus! ik vind orange/geel en wit ook wel mooi eigenlijk!
vwt2a/b 72 Westy | https://www.facebook.com/vriendenclubT2
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: T2b 2.0 Inj. "overhauling"
Mooie bus en welkom hier.
Volgens mij heb ik je wel eens op de Friesestraaweg zien rijden tussen Groningen en Zuidhorn
Je hebt ook een groene (gehad) toch?
Volgens mij heb ik je wel eens op de Friesestraaweg zien rijden tussen Groningen en Zuidhorn
Je hebt ook een groene (gehad) toch?
- Ralph
- Actief Lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Nijkerk
- Contacteer:
Re: T2b 2.0 Inj. "overhauling"
Gaaf! Dat oker kan 'ie goed hebben, hoor!
Keep them pictures comin' !
Keep them pictures comin' !
- rmedema
- Beginner
- Berichten: 78
- Lid geworden op: wo mar 02, 2011 15:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Noordhorn
Re: T2b 2.0 Inj. "overhauling"
blokkever schreef:Mooie bus en welkom hier.
Volgens mij heb ik je wel eens op de Friesestraaweg zien rijden tussen Groningen en Zuidhorn
Je hebt ook een groene (gehad) toch?
Beide klopt as een bus, je zult me alleen nu niet meer tegen komen met de bus.
En die groene hebben we maar een paar weken gehad. Was verlaagd enz., en dit is toch niet echt iets voor ons. We houden toch meer van orgineel. Daarnaast begon de groene al aardig krokant te worden.
Pech is slechts een obstakel op de weg naar je doel !
- buskabouter
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: di jan 02, 2007 17:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: grunn
Re: T2b 2.0 Inj. "overhauling"
Richard , kan het zijn dat je gisteravond met de bus nog bij de Reitdiephaven en bij mij voor de deur langs gekomen bent.
Zag een oranje met witte de bocht om gaan ,op het moment dat we een vuurtje aan het stoken waren .
En natuurlijk welkom.
Groeten Poul.
Zag een oranje met witte de bocht om gaan ,op het moment dat we een vuurtje aan het stoken waren .
En natuurlijk welkom.
Groeten Poul.
trotse eigenaar t2b ambulance en 5 andere t2s en nog geen automaat
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: T2b 2.0 Inj. "overhauling"
Lijkt mee niet..hij is volgens mij al behoorlijk gestript
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- buskabouter
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: di jan 02, 2007 17:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: grunn
Re: T2b 2.0 Inj. "overhauling"
fahtal schreef:Lijkt mee niet..hij is volgens mij al behoorlijk gestript
Dan moet er nog één in de omgeving rond rijden , maar even op reactie van Richard wachten .
trotse eigenaar t2b ambulance en 5 andere t2s en nog geen automaat
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Haag/Scheveningen
Re: T2b 2.0 Inj. "overhauling"
Nieuw kleurtje zou ik lekker gaan voor org. Marino yellow, L20A
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!
- rmedema
- Beginner
- Berichten: 78
- Lid geworden op: wo mar 02, 2011 15:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Noordhorn
Re: T2b 2.0 Inj. "overhauling"
buskabouter schreef:Richard , kan het zijn dat je gisteravond met de bus nog bij de Reitdiephaven en bij mij voor de deur langs gekomen bent.
Zag een oranje met witte de bocht om gaan ,op het moment dat we een vuurtje aan het stoken waren .
En natuurlijk welkom.
Groeten Poul.
Ik denk niet Poul. Sinds afgelopen maandag is de bus nog niet weer de weg op geweest. En dat zal ook nog wel effe duren.
Pech is slechts een obstakel op de weg naar je doel !