Bjorn's SWT bus
Re: Bjorn's SWT bus
Ik ben wel tevree met de looks van m'n huidige bandenmaat (195/65)
Temp. meter heb ik inmiddels ook! Alleen werkt volgens mij niet optimaal. Ik heb een zender in het deksel onderop zitten. Hij is nog nooit boven de 90 graden geweest en dat was op een hele warme dag...
Extra koeling valt, indien echt nodig, natuurlijk wel te regelen.
Temp. meter heb ik inmiddels ook! Alleen werkt volgens mij niet optimaal. Ik heb een zender in het deksel onderop zitten. Hij is nog nooit boven de 90 graden geweest en dat was op een hele warme dag...
Extra koeling valt, indien echt nodig, natuurlijk wel te regelen.
Re: Bjorn's SWT bus
Viel me op dat hij toch een beetje heeft aangelopen met m'n huidige notches.
Dus weer wat moed bij elkaar verzameld...
Van dit,
Naar dit,
Kon er nou makkelijk bij!
Ben nog een beetje aan het uitvogelen wat m'n huidige configuratie is qua motor( nokkenas, zuigers, huidige compressieverhouding)
En vervolgens een nieuwe setup bedenken...
Ik dacht aan een 1641 met 041 koppen. Ik denk dat dat wel aardig loopt met m'n huidige weber en m'n nieuwe bergmann uitlaatje. Maar welke compressie zal ik aanhouden?
Motor staat er nu wel een beetje zielig bij!
Kan iemand me vertellen wat voor zuiger dit is?
Het is in iedergeval een gesmede mahle, maar ik kan nergens terug vinden wat voor soort/type
Dus weer wat moed bij elkaar verzameld...
Van dit,
Naar dit,
Kon er nou makkelijk bij!
Ben nog een beetje aan het uitvogelen wat m'n huidige configuratie is qua motor( nokkenas, zuigers, huidige compressieverhouding)
En vervolgens een nieuwe setup bedenken...
Ik dacht aan een 1641 met 041 koppen. Ik denk dat dat wel aardig loopt met m'n huidige weber en m'n nieuwe bergmann uitlaatje. Maar welke compressie zal ik aanhouden?
Motor staat er nu wel een beetje zielig bij!
Kan iemand me vertellen wat voor zuiger dit is?
Het is in iedergeval een gesmede mahle, maar ik kan nergens terug vinden wat voor soort/type
Re: Bjorn's SWT bus
Zo eindelijk weer mobiel!
Momenteel het een heuse 1641cc en een 6ribs cp bak! rijd best aardig en een stuk rustiger zo rond de 100 km/h. mn phat-boy uitlaatje heb ik vervangen voor een bergmann pijp dus ook wat minder kabaal, en niet geheel onbelangrijk, meer grondspeling! samen met de grotere notches kan hij dus nog wat lager
Ik moet alleen de carb nog laten finetunen voor het beste resultaat....
Momenteel het een heuse 1641cc en een 6ribs cp bak! rijd best aardig en een stuk rustiger zo rond de 100 km/h. mn phat-boy uitlaatje heb ik vervangen voor een bergmann pijp dus ook wat minder kabaal, en niet geheel onbelangrijk, meer grondspeling! samen met de grotere notches kan hij dus nog wat lager
Ik moet alleen de carb nog laten finetunen voor het beste resultaat....
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: Bjorn's SWT bus
Nice, dat is mijn probleem ook te weinig grondspeling met de huidige uitlaat. Anders lag hij ook lager.
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Bjorn's SWT bus
Fijn dat alles het weet doet. En belangrijker je weet nu wat voor een motor en zijn geschiedenis erin hangt. Ipv dat rommel blok.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Bjorn's SWT bus
Inderdaad, bekend is vertrouwd.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
Re: Bjorn's SWT bus
Mooi verhaal. Ben weer op de hoogte.
Re: Bjorn's SWT bus
Zo vandaag m'n eerste langere ritje gemaakt, met m'n 'nieuwe' motor. Ff spannend dus maar hij heeft zich prima gedragen
Reden van het ritje, dakrek ophalen!
Moest natuurlijk, as usual, weer wat fout gaan. Laat het dakrek uit m'n takken donderen met als resultaat dikke kras op de achterklep.... Zucht...
Reden van het ritje, dakrek ophalen!
Moest natuurlijk, as usual, weer wat fout gaan. Laat het dakrek uit m'n takken donderen met als resultaat dikke kras op de achterklep.... Zucht...
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Haag/Scheveningen
Re: Bjorn's SWT bus
3 boogs is toch wat praktischer dan een 2 boogs.
Staat goed!
Ik gok dat je nog wel ergens een potje gele verf hebt staan?
Staat goed!
Ik gok dat je nog wel ergens een potje gele verf hebt staan?
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!
Re: Bjorn's SWT bus
Hij gaat steeds meer op m'n avatar lijken! Ik vind het rek wel ietwat hoog staan dus mss dat ik tzt de pootjes iets inkort...
Heb nog verf zat, maar toch Om het weer netjes te krijgen zal ik weer heel de klep moeten doen... Zo geen zin in!
Heb nog verf zat, maar toch Om het weer netjes te krijgen zal ik weer heel de klep moeten doen... Zo geen zin in!
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Bjorn's SWT bus
Ieder voordeel heb ze nadeel.... Balen.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
Re: Bjorn's SWT bus
Haha die verkleuren vanzelf!
Re: Bjorn's SWT bus
Kleine update.
Ik heb de knoop doorgehakt en besloten om de red9 eronder uit te gooien.
Vandaag dropped spindles en airshocks opgepikt en gelijk de red9 verwijderd. Originele veerpaketten zitten weer op hun plek....
Ik heb de knoop doorgehakt en besloten om de red9 eronder uit te gooien.
Vandaag dropped spindles en airshocks opgepikt en gelijk de red9 verwijderd. Originele veerpaketten zitten weer op hun plek....