Verliefd op ons Braziliaans busje
- NatinA
- Nieuweling
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di jun 19, 2012 23:46 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Belgie
Verliefd op ons Braziliaans busje
Sinds 3 maanden rijden we over Chileense en Boliviaanse (zand)wegen met een oranje Brasiliaans VW kombi van het jaar 1989. In Santiago gekocht (met dank aan Joord en Eveline - die geen onbekenden zijn op dit forum - voor hun info). Elke dag opnieuw zijn we verbaasd over wat dit busje alemaal kan. Op onze website (www.tangatanga.com/natina) staan enkele foto's van dit oranje wonder bv. http://www.tangatanga.com/natina/chili/ ... t-2-chile/
Ondertussen zijn we er serieus aan gehecht geraakt en denken we eraan om hem te verschepen naar Belgie. Dus onze vraag: heeft er iemand ervaring met het verschepen en invoeren vanuit Zuid-Amerika?
Alvast bedankt
Nat en Anita
Ondertussen zijn we er serieus aan gehecht geraakt en denken we eraan om hem te verschepen naar Belgie. Dus onze vraag: heeft er iemand ervaring met het verschepen en invoeren vanuit Zuid-Amerika?
Alvast bedankt
Nat en Anita
Pura Vida
Nat y Anita
http://www.tangatanga.com/natina" onclick="window.open(this.href);return false;
Nat y Anita
http://www.tangatanga.com/natina" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ralph
- Actief Lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Nijkerk
- Contacteer:
Re: Verliefd op ons Braziliaans busje
Hij is te gek!
Zuid Amerikaanse busjes zijn geweldig, bouwjaar 1989, T2A-bumpertjes, hoekraampjes achter, echt een mish-mash van types!
Ik heb verder geen antwoord op je vraag. Ik heb www.whereisthebus.nl gevolgd in hun reis en deze jongens hebben hun bus een aantal keren laten verschepen. Misschien dat je contact met hen kan zoeken. Als ik in jouw positie zat had ik waarschijnlijk alle rederijen en cargo-schepen uit Z-A gegoogled en offertes aangevraagd voor een enkeltje bus naar BE.
Als je eventuele vondsten en ontwikkelingen zou willen posten, ik ben wel benieuwd!
Ralph
Zuid Amerikaanse busjes zijn geweldig, bouwjaar 1989, T2A-bumpertjes, hoekraampjes achter, echt een mish-mash van types!
Ik heb verder geen antwoord op je vraag. Ik heb www.whereisthebus.nl gevolgd in hun reis en deze jongens hebben hun bus een aantal keren laten verschepen. Misschien dat je contact met hen kan zoeken. Als ik in jouw positie zat had ik waarschijnlijk alle rederijen en cargo-schepen uit Z-A gegoogled en offertes aangevraagd voor een enkeltje bus naar BE.
Als je eventuele vondsten en ontwikkelingen zou willen posten, ik ben wel benieuwd!
Ralph
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Verliefd op ons Braziliaans busje
Volgens mij is het keuren van de bus lastig. Mail anders met de rdw.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: Verliefd op ons Braziliaans busje
wat vaak en simpel gedaan wordt is in engeland invoeren en daar door een engelsman op kenteken laten zetten ,is relatief simpel daar , daarna naar belgie invoeren of nederland
met een engels kenteken krijg je probleemloos een nederlands kenteken[europese regelgeving].zal in belgie ook wel zo zijn denk ik grtz ko
met een engels kenteken krijg je probleemloos een nederlands kenteken[europese regelgeving].zal in belgie ook wel zo zijn denk ik grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
Re: Verliefd op ons Braziliaans busje
in principe is het zo dat als het busje binnen de EU een kenteken heeft gekregen
hij in elk land binnen de EU zou moeten worden toegelaten
Echter zijn er wel de homologatie eisen die blijven gelden
Dit betekend dat je moet aankunnen tonen dat alles wat op zo'n bus zit ook orgineel op zo'n bus mag zitten volgens de fabrieks keur
dus orginele of gehomologeerde uitlaat , banden enz enz
hij in elk land binnen de EU zou moeten worden toegelaten
Echter zijn er wel de homologatie eisen die blijven gelden
Dit betekend dat je moet aankunnen tonen dat alles wat op zo'n bus zit ook orgineel op zo'n bus mag zitten volgens de fabrieks keur
dus orginele of gehomologeerde uitlaat , banden enz enz
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Verliefd op ons Braziliaans busje
tip voor verschepen zorg dat je echt alle papieren hebt. mist er iets dan heb je een brok ijzer voor veel euros verscheept...
dus vraag bij het land waar je gaat invoeren op welke papieren je nodig hebt.
verder zullen de verscheep kosten rond de 1 a 2 duizend euro zijn geloof ik.. mocht je hem dus gaan verschepen. gooi er wat gewilde onderdelen in die je daar voor weinig kan kopen. kun je nog wat terug verdienen;)
dus vraag bij het land waar je gaat invoeren op welke papieren je nodig hebt.
verder zullen de verscheep kosten rond de 1 a 2 duizend euro zijn geloof ik.. mocht je hem dus gaan verschepen. gooi er wat gewilde onderdelen in die je daar voor weinig kan kopen. kun je nog wat terug verdienen;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Verliefd op ons Braziliaans busje
1500 euro voor verscheping is een normaal bedrag.
Invoeren via Groot Brittanie is makkelijker om de homologatie eisen te omzeilen. Maar let ook op de APK regels voor bouwjaar 1989. En wat Fahtal zegt: alle alle alle papieren hebben. Gelukkiger is Belgie wat minder streng dan Nederland. Maar of rechtstreeks kan is onduidelijk. Maar de bus hierheen krijgen kan altijd, ook zonder kenteken. Dan kun je het hier verder uitzoeken.
Wij halen op werk containers vol met bonen uit Zuid Amerika. Mocht je assistentie nodig hebben, kan ik je in contact brengen met onze logistieke man. Even een PBtje sturen zo ja.
Invoeren via Groot Brittanie is makkelijker om de homologatie eisen te omzeilen. Maar let ook op de APK regels voor bouwjaar 1989. En wat Fahtal zegt: alle alle alle papieren hebben. Gelukkiger is Belgie wat minder streng dan Nederland. Maar of rechtstreeks kan is onduidelijk. Maar de bus hierheen krijgen kan altijd, ook zonder kenteken. Dan kun je het hier verder uitzoeken.
Wij halen op werk containers vol met bonen uit Zuid Amerika. Mocht je assistentie nodig hebben, kan ik je in contact brengen met onze logistieke man. Even een PBtje sturen zo ja.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- Kebdorst
- Moderator
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: vr okt 22, 2010 13:06 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: rijk van nijmegen :)
Re: Verliefd op ons Braziliaans busje
Dus TC staat ook voor Transport Commissie
If you take a lowroof I take a highroof! ohnee dat liedje ging anders
- Hakkinen
- Gevorderde
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berg a/d Maas
- Contacteer:
Re: Verliefd op ons Braziliaans busje
Wees er ook op bedacht dat een bouwjaar 1989 niet wegenbelastingvrij is.
To Finish First, You First Have To Finish!
-
- Gevorderde
- Berichten: 861
- Lid geworden op: vr nov 02, 2007 0:05 am
- Locatie: boxtel
- Contacteer:
Re: Verliefd op ons Braziliaans busje
Hakkinen schreef:Wees er ook op bedacht dat een bouwjaar 1989 niet wegenbelastingvrij is.
Busje gaat naar België, daar gelden andere regels. En in NL is bouwjaar 1989 in 2017 aan de beurt voor vrijstelling van het basistarief. Als het een diesel- of LPG-auto is blijf je wel de toeslag daarvoor betalen.
-
- Actief Lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: vr feb 10, 2012 8:54 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Contacteer:
Re: Verliefd op ons Braziliaans busje
Of je zoekt een los NL kenteken erbij..
Step into a world where technology becomes art. http://www.generalwheels.nl
Re: Verliefd op ons Braziliaans busje
The General schreef:Of je zoekt een los NL kenteken erbij..
we gaan niet katten he
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
- brammutjuh
- Actief Lid
- Berichten: 161
- Lid geworden op: ma jun 13, 2011 0:56 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Tilburg
Re: Verliefd op ons Braziliaans busje
Aangezien je je busje naar België wilt verschepen kun je misschien ook je vraag stellen op www.flat4free.be, een Belgisch VW forum. Niet om je hier weg te jagen, maar daar zitten er waarschijnlijk meer die de Belgische regeltjes kennen.
Succes met dit bijzondere busje
Succes met dit bijzondere busje
- NatinA
- Nieuweling
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di jun 19, 2012 23:46 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Belgie
Re: Verliefd op ons Braziliaans busje
Bedankt iedereen voor de reacties en info.
Het verschepen is redelijk eenvoudig lijkt me. Hem op de Belgische wegen krijgen is een ander paar mouwen.
De dienst mobiliteit van de fedrale overheid liet me het volgende weten:
geachte
Dit is mogelijk maar niemand kan u de garantie geven dat dit voertuig aan de euronormen zal beantwoorden en een gelijkvormigheidsateest zal bekomen . Zonder technische keuring kan dit niet bevestigd worden.
U heeft volgende documenten nodig /
Buitenlandsinschrijvingsbewijs - factuur - technische fiche van het
voertuig ( niet zomaar papier van internet ) constructeur of zijn
mandataris - formulier 705 (douane) , ook de carfax als het chassisnummer daarin gekend is .
Heeft er iemand meer details over de invoer via Engeland? Ken je iemand die er ervaring mee heeft?
Alvast bedankt en groetjes uit Cafayate, Argentinië
Nat en Anita
http://www.tangatanga.com/natina
Het verschepen is redelijk eenvoudig lijkt me. Hem op de Belgische wegen krijgen is een ander paar mouwen.
De dienst mobiliteit van de fedrale overheid liet me het volgende weten:
geachte
Dit is mogelijk maar niemand kan u de garantie geven dat dit voertuig aan de euronormen zal beantwoorden en een gelijkvormigheidsateest zal bekomen . Zonder technische keuring kan dit niet bevestigd worden.
U heeft volgende documenten nodig /
Buitenlandsinschrijvingsbewijs - factuur - technische fiche van het
voertuig ( niet zomaar papier van internet ) constructeur of zijn
mandataris - formulier 705 (douane) , ook de carfax als het chassisnummer daarin gekend is .
Heeft er iemand meer details over de invoer via Engeland? Ken je iemand die er ervaring mee heeft?
Alvast bedankt en groetjes uit Cafayate, Argentinië
Nat en Anita
http://www.tangatanga.com/natina
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Verliefd op ons Braziliaans busje
dirkinbrabant schreef:Hakkinen schreef:Wees er ook op bedacht dat een bouwjaar 1989 niet wegenbelastingvrij is.
Busje gaat naar België, daar gelden andere regels. En in NL is bouwjaar 1989 in 2017 aan de beurt voor vrijstelling van het basistarief. Als het een diesel- of LPG-auto is blijf je wel de toeslag daarvoor betalen.
Pas op auto's na 1983 worden NOOIT meer belastingvrij, die regeling is voor nieuwere auto's afgeschaft!!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!