Hey hoi allemaal, Dat is weer even geleden dat ik hier gepost heb.
Onze bus is in Oostenrijk geweest, we waren op weg voor het bully treffen bij kals am grossglockner.
De bus deed het met zijn TDI fantastisch in de bergen, altijd voldoende vermogen en betrekkelijk zuinig.
Tot, zo'n 40 km voor Kals we opeens een echte waterkoker hadden en de bus al zijn water er uit gooide.
Dit bleek aan een versleten waterpomp te liggen.
Bij een VW service punt dit laten maken. Doordat de pomp pas de volgende ochtend zou komen hebben we bij de overburen gekampeerd in de tuin!! een avontuur op zich zelf!.
Nadat de pomp gerepareerd was vervolgden we onze weg richting Kals. Maar helaas, na 12 km weer alle water er uit en de motor dus oververhit. Wat nu? de verzekering gebeld en de Oosterijkse wegenwacht laten komen. Deze heeft ons terug begeleid naar de VW garage en heeft een flinke discussie met de eigenaar gehad. De wegenwacht was er van overtuigd dat de thermostaat kapot was maar de garage had "originale Teile" gebruikt dus dit was onmogelijk en hij weigerde er naar te kijken. Hij hield vol dat de kop lek was.
Omdat ik er nu ook helemaal klaar mee was heb ik de verzekering gebeld en de bus is naar Nederland verscheept en we hebben een ruilcamper gekregen!
pas tijdens de rondrit kwamen we aan bij de meeting bij Kals am Grossglockner en hebben dus het meeste gemist.
Bij thuiskomst bleek de bus makkelijk te repareren, de nieuw gebruikte thermostaat bleek inderdaad defect en bleef dicht. Wel de hele motor na gekeken maar deze bleek geen schade te hebben opgelopen van de oververhitting.
Een groot probleem wat ik al direkt na de ombouw had was het slechte starten. Vooral warm maar ook steeds vaker koud kreeg ik hem niet aan. Afgelopen weken was het rampzalig (moet de bus helaas als daily gebruiken)
Daarom eindelijk de startmotor adapter van T3-umbau besteld en vandaag gemonteerd.
Jongens het is ongelooflijk!! alsof er een nieuwe motor in ligt! hij hoeft de sleutel maar te ruiken en hij loopt al, fantastisch!!! dit is wat ze noemen een aanrader.