TDI ombouw van de Creep en Rietje Cruiser
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: TDI ombouw van de Creep en Rietje Cruiser
wat doet die wel? Ik ga er vanuit dat de start motor het doet..
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- creepenrietje
- Actief Lid
- Berichten: 479
- Lid geworden op: do nov 19, 2009 21:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Burgum
- Contacteer:
Re: TDI ombouw van de Creep en Rietje Cruiser
nelis schreef:Heeft dit model ook een startonderbreker dmv chipsleutel?
Ja, maar dat is het niet, hij zou dat aangeven in de foutcodes.
De startmotor draait en hij rookt ook. Hij gloeit ook.
Als de motor geblokeerd zou zijn door de startonderbreker dan slaat hij aan en direkt weer af.
Word er helemaal gek van!!!!
Face your fears, live your dreams!!!
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be
Re: TDI ombouw van de Creep en Rietje Cruiser
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar als hij wel rookt zou ik het toch in de timing zoeken of in de pomp. Hij geeft geen foutcode? Zo niet zou het waarschijnlijk toch iets mechanisch zijn.
Blijft klote na zoveel arbeid.
Succes
Blijft klote na zoveel arbeid.
Succes
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: TDI ombouw van de Creep en Rietje Cruiser
het laatste wat je hebt aangepast is de diesel pomp...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- creepenrietje
- Actief Lid
- Berichten: 479
- Lid geworden op: do nov 19, 2009 21:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Burgum
- Contacteer:
Re: TDI ombouw van de Creep en Rietje Cruiser
fahtal schreef:het laatste wat je hebt aangepast is de diesel pomp...
Klopt, maar hij liep daar lekkerder op dan ooit tevoren...
Bij de andere pomp was het ook OF te vroeg staan en starten OF op tijd en niet starten...
Morgen maar verder zoeken
Face your fears, live your dreams!!!
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be
- bvdhaar
- Beginner
- Berichten: 72
- Lid geworden op: wo jun 21, 2006 12:28 pm
- Locatie: barneveld
- Contacteer:
Re: TDI ombouw van de Creep en Rietje Cruiser
Hoi , als de startblokkering stuk is , geeft hij soms geen fout code, en slaat dan ook niet even aan.
Dit kan alsde leesring en de module de chipcode niet volledig lezen, maar gedeeltelijk.
dan krijg je niet een foutcode.
Ik weet wel een adres waar je dat kan laten uitcoderen , door de eprom te wijzigen.
Als je een los motorregelapparaat over hebt zou dit een idee voor de toekomst zijn om er voor altijd van af te zijn.
Je kunt niet zomaar een motorregelapparaat wisselen , want die moet je dan ook aanpassen aan de wegrijblokkering.
suc6
bert.
Dit kan alsde leesring en de module de chipcode niet volledig lezen, maar gedeeltelijk.
dan krijg je niet een foutcode.
Ik weet wel een adres waar je dat kan laten uitcoderen , door de eprom te wijzigen.
Als je een los motorregelapparaat over hebt zou dit een idee voor de toekomst zijn om er voor altijd van af te zijn.
Je kunt niet zomaar een motorregelapparaat wisselen , want die moet je dan ook aanpassen aan de wegrijblokkering.
suc6
bert.
Liever gelast dan geleased.
, kever 1954 1970 1971 1972
t2a blauw wit 1971
t2a/b rood 1972
, kever 1954 1970 1971 1972
t2a blauw wit 1971
t2a/b rood 1972
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: TDI ombouw van de Creep en Rietje Cruiser
FF terug naar het begin; wat doet de bus wel en wat niet
Oftewel, wat zijn de symptomen
Oftewel, wat zijn de symptomen
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- creepenrietje
- Actief Lid
- Berichten: 479
- Lid geworden op: do nov 19, 2009 21:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Burgum
- Contacteer:
Re: TDI ombouw van de Creep en Rietje Cruiser
Turbo.d schreef:FF terug naar het begin; wat doet de bus wel en wat niet
Oftewel, wat zijn de symptomen
Momenteel niks.... Start motor draait en komt rook.
Motor slaat niet aan
Nieuwe computer is ingeleerd
Morgen gaat de riem er af en ga ik de timing opnieuw zetten.
Als de motor het wel deed stond de timing er vroeg (255= buiten waarde)
waardoor hij rijdend in de noodloop kwam.
Toen de motor goed getimed stond wilde hij warm slecht starten en koud niet.
En nu dus helemaal niet meer
Face your fears, live your dreams!!!
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: TDI ombouw van de Creep en Rietje Cruiser
Hmm, dit is wel erg balen. Helaas kan ik je niet helpen, maar wens je succes met het vinden van een oplossing.
Take the planet and make it spin your way
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: TDI ombouw van de Creep en Rietje Cruiser
Hoi hoe zit je nokkenas tandwiel op je nokkenas vast?
Zijn je verstuivers al eens gecontroleerd?
Jan willem
Zijn je verstuivers al eens gecontroleerd?
Jan willem
- creepenrietje
- Actief Lid
- Berichten: 479
- Lid geworden op: do nov 19, 2009 21:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Burgum
- Contacteer:
Re: TDI ombouw van de Creep en Rietje Cruiser
Whoohoo!!!!!!!!
Hij doet het weer!!!
We hebben vandaag een deel van de kabelboom vervangen, alles nog eens nagelopen en
de distributie riem opnieuw erom gezet. deze bleek idd een tandje verkeerd te staan!
Bij het omdraaien van de sleutel was het starten-lopen!!
Daarna nog even warm gereden en de pomp middels Vagcom exact op tijd gezet en hij
rijdt weer SUPER!!!!
We gaan dus woensdag naar de veluwe en ik ben weer blij!!
Morgen nog alles weer even nalopen en afwerken en daarna is iedereen welkom om te
komen kijken naar het eind resultaat en ga ik hier foto's posten!!
Hij doet het weer!!!
We hebben vandaag een deel van de kabelboom vervangen, alles nog eens nagelopen en
de distributie riem opnieuw erom gezet. deze bleek idd een tandje verkeerd te staan!
Bij het omdraaien van de sleutel was het starten-lopen!!
Daarna nog even warm gereden en de pomp middels Vagcom exact op tijd gezet en hij
rijdt weer SUPER!!!!
We gaan dus woensdag naar de veluwe en ik ben weer blij!!
Morgen nog alles weer even nalopen en afwerken en daarna is iedereen welkom om te
komen kijken naar het eind resultaat en ga ik hier foto's posten!!
Face your fears, live your dreams!!!
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: TDI ombouw van de Creep en Rietje Cruiser
Nu lijk je toch wat manisch depressief te worden hoor. Het ene moment smijt je met werklampen, en het andere moment loop je te juichen van vreugde!
Goed om te horen.
Goed om te horen.
Take the planet and make it spin your way
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: TDI ombouw van de Creep en Rietje Cruiser
Gefeliciteerd!
Nu nog op kenteken laten zetten en dan is het helemaal klaar! Of je zet het niet op kenteken en je betaald geen belasting. Maar dan moet je geen ongelukken maken.
Anyway, dat die riem een tand verschoven was: heb je daar de oorzaak van gevonden? Of zat die eerder ook al niet goed? Misschien moet je een spanrol wat strakker zetten, anders verspringt-ie misschien weer.
Als je een meet gaat organiseren ben ik er graag bij! Ben benieuwd naar je resultaten in real life! En natuurlijk hoe zuinig je nu rijdt. Ik doe met mn Sub-blok niet niet beter dan het origineel. Maar wel sneller Dat ga jij natuurlijk beter doen!
Nu nog op kenteken laten zetten en dan is het helemaal klaar! Of je zet het niet op kenteken en je betaald geen belasting. Maar dan moet je geen ongelukken maken.
Anyway, dat die riem een tand verschoven was: heb je daar de oorzaak van gevonden? Of zat die eerder ook al niet goed? Misschien moet je een spanrol wat strakker zetten, anders verspringt-ie misschien weer.
Als je een meet gaat organiseren ben ik er graag bij! Ben benieuwd naar je resultaten in real life! En natuurlijk hoe zuinig je nu rijdt. Ik doe met mn Sub-blok niet niet beter dan het origineel. Maar wel sneller Dat ga jij natuurlijk beter doen!
- houtstoker
- Gevorderde
- Berichten: 762
- Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:48 pm
- Locatie: Maasbree, Limburg
Re: TDI ombouw van de Creep en Rietje Cruiser
Spanrol bij TDI is normaal toch een zelfspannende? Gewoon de spanrol op de merktekens zetten en klaar!
Greetz Ad
MB L508DG
https://www.facebook.com/Houtstoker
Mijn website: http://transporter-techniek.nl/ombouw-naar-tdi.html
MB L508DG
https://www.facebook.com/Houtstoker
Mijn website: http://transporter-techniek.nl/ombouw-naar-tdi.html
- creepenrietje
- Actief Lid
- Berichten: 479
- Lid geworden op: do nov 19, 2009 21:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Burgum
- Contacteer:
Re: TDI ombouw van de Creep en Rietje Cruiser
Eerste rit reed de bus rond de 1:12, de volgende al 1:13,2 en dat vinden we er netjes.
Cruise snelheid is het lekkerst op 110 km/h, maar even inhalen met 135 vindt ie ook geen probleem.
Moet nog wel wel wennen aan het gezuig van het open filter, misschien toch maar een plekje zoeken voor de originele filterbak.
Ik ben te vinden op wanroy, via pb geef ik graag mijn tel. nummer dan kunne we een diesel meet houden!
Tot zaterdag/zondag!!
Cruise snelheid is het lekkerst op 110 km/h, maar even inhalen met 135 vindt ie ook geen probleem.
Moet nog wel wel wennen aan het gezuig van het open filter, misschien toch maar een plekje zoeken voor de originele filterbak.
Ik ben te vinden op wanroy, via pb geef ik graag mijn tel. nummer dan kunne we een diesel meet houden!
Tot zaterdag/zondag!!
Face your fears, live your dreams!!!
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be