Skeeter! (Na bijna tien jaar....)

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Skeeter
Actief Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 13:50 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)

Bericht door Skeeter » ma mei 05, 2014 22:29 pm

Verslagjes van de rest van de dagen! Morgen of overmorgen zoek ik tijd om hier een samenvatting te maken met foto's :)
zaterdag
zondag
maandag

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10113
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)

Bericht door Briebelbus » di mei 06, 2014 0:25 am

Heb je hele update op het Blog gelezen.
Leuk geschreven en vooral
goed bezig geweest met het repareren van de bus :)

Gaan jullie de voorjaarsmeeting redden?

Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)

Bericht door fahtal » di mei 06, 2014 6:44 am

Wow stoer hoor. Dat hebben jullie goed gefixed. En dat dak. .. Misschien is een complete swap minder werk....
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Kebdorst
Moderator
Berichten: 1656
Lid geworden op: vr okt 22, 2010 13:06 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: rijk van nijmegen :)

Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)

Bericht door Kebdorst » di mei 06, 2014 7:18 am

Mooi hoor, ziet er goed uit!:)



If you take a lowroof I take a highroof! ohnee dat liedje ging anders

Gebruikersavatar
Skeeter
Actief Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 13:50 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)

Bericht door Skeeter » di mei 06, 2014 9:24 am

Nou, komt -ie!

Raamrubber eruit snijden:
Afbeelding

Raam eruit halen:
Afbeelding

Roest en lak eraf krabben en voorzichtig beginnen met huilen:
Afbeelding

Roest eraf borstelen:
Afbeelding
Afbeelding

Roestige stukken eruit slijpen:
Afbeelding

Stukjes erin lassen:
Afbeelding
Afbeelding

Menie eroverheen:
Afbeelding
Afbeelding

Plamuren:
Afbeelding
Schuren:
Afbeelding
Schoonblazen:
Afbeelding

Klaargeplamuurd:
Afbeelding


Kleurtje uitzoeken:
Afbeelding
Toch nog een beetje mengen met de lak die we al hadden, omdat die uitgezochte kleur bleek te zijn van een plekje waar een stukje lak was schoongekrabd.
Afbeelding

Beetje lakken:
Afbeelding
Het werd wel sinaasappelhuidig door de roller! Dat is ook niet beter geworden.
Afbeelding

Maar toch werd het uiteindelijk heel mooi!
Afbeelding

Raamrubber om het raam doen:
Afbeelding
Uiteindelijk met z'n vieren, want het lukte voor geen meter!
Afbeelding


En toen moest het raam er terug in.
Tussen 14.30 en 17.30 zijn 136 vloeken geuit door drie verschillende personen. Het raam heeft 6 keer in de sponning gelegen, en 6 keer weer terug op de grond. Er is één waslijn gebruikt, vervloekt en mishandeld. Een potje vaseline is bijna leeggeraakt.
De mannen duwden enorm hard aan de buitenkant, terwijl ik aan de binnenkant probeerde het binnenste rubberen randje over de staalrand te trekken (met de waslijn), wat de hele onderste rand goed ging, maar in de hoeken elke keer mis. We dachten dat het raam schuin zat, dus probeerden het opnieuw. We dachten dat de onderste rand misschien niet helemaal recht stond, dus probeerden het opnieuw.

We bleven het proberen, vonden nieuwe technieken maar kregen het elke keer niet voor elkaar, elke keer schoot het rubber er weer af of leek het gat tussen raam en rand maar groter en groter te worden. De mannen kregen zere armen, bij mij vervaagde de grens tussen hand, vaseline, rubber en waslijn.

We besloten professionele hulp in te schakelen, en wel van Autotaalglas in Goes: de dichtstbijzijnde autoglas meneer die er was. Deze man kwam na zijn werkdag helemaal speciaal naar ons toe om even te helpen. Hij gebruikte vergelijkbare technieken maar met betere spullen: in plaats van waslijn had hij een speciaal touw, en in plaats van brute kracht had hij handgrepen. Daarnaast wist hij precies hoe hard hij kon duwen/beuken/dreunen (hij zei zelfs dat dit type raam vijf keer steviger was dan de huidige ramen).

Met heeeeel veel kracht….
Afbeelding
(met hem erbij moesten we ook nog twee keer opnieuw beginnen), het was heel moeilijk!
Afbeelding

Maar uiteindelijk is het gelukt! We kunnen dus naar de voorjaarsmeeting :D
Afbeelding

Ook gedaan:
Dashboard geschuurd en matzwart (van de Action) gespoten:
Afbeelding
Roostertjes van de koelkast ook zwart gespoten (KIJK DAN HOE MOOI)
Afbeelding

Dashboard er terug in:
Afbeelding

Noodoplossing voor regengoot: leeggekrabt, van dat roest-omzetspul, kit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Opstapje in de goede kleur spuiten en verven:
Afbeelding

Schoonmaken:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Skeeter
Actief Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 13:50 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)

Bericht door Skeeter » di mei 06, 2014 9:27 am

Briebelbus schreef:Heb je hele update op het Blog gelezen.
Leuk geschreven en vooral
goed bezig geweest met het repareren van de bus :)

Gaan jullie de voorjaarsmeeting redden?

Gr
Marcel

jaaaa het busje staat nu bij ons voor de deur in Utrecht! Komend weekend hoeven we dus nog maar een klein stukje te rijden: wij zijn erbij!!

fahtal schreef:Wow stoer hoor. Dat hebben jullie goed gefixed. En dat dak. .. Misschien is een complete swap minder werk....


:'(

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)

Bericht door fahtal » di mei 06, 2014 11:51 am

ja ik roep ook maar wat. want een swap betekend de boel doorzagen bij de raam stijlen en dus alle ramen eruit(maar dan heb je wel lekker alles in nieuwe rubbers)

anders moet je redelijk grote happen uit je dak zagen en erweer inlassen.. dat is ook een boel gepuzzel denk ik. en gepruts.

je zegt dat je het volgend jaar wilt doen dus je hebt een jaar de tijd om te zoeken naar een donor dak.

maar misschien is het iets om een losse vraag hier op het forum te zetten. goede foto`s van de hele dak rand en kijken wat de ervarings deskundigen zeggen.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10113
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)

Bericht door Briebelbus » di mei 06, 2014 15:53 pm

Ik vond een vriendje op "The late Bay"

Afbeelding

gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Skeeter
Actief Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 13:50 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)

Bericht door Skeeter » di mei 06, 2014 16:17 pm

Briebelbus schreef:Ik vond een vriendje op "The late Bay"

Afbeelding

gr
Marcel

ja die heb ik ook wel eens voorbij zien komen! Ik weet niet of dat ook een 'echte' skeeter is... Ik zou zo graag willen weten waar het vandaan komt!

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2007
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)

Bericht door Tuinkabouter90 » zo mei 10, 2015 19:39 pm

Ook heel fijn om jullie te hebben ontmoet :-)

tot de volgende keer


Afbeelding

Plaats reactie