Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
Heb je hele update op het Blog gelezen.
Leuk geschreven en vooral
goed bezig geweest met het repareren van de bus
Gaan jullie de voorjaarsmeeting redden?
Gr
Marcel
Leuk geschreven en vooral
goed bezig geweest met het repareren van de bus
Gaan jullie de voorjaarsmeeting redden?
Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
Wow stoer hoor. Dat hebben jullie goed gefixed. En dat dak. .. Misschien is een complete swap minder werk....
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Kebdorst
- Moderator
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: vr okt 22, 2010 13:06 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: rijk van nijmegen :)
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
Mooi hoor, ziet er goed uit!:)
If you take a lowroof I take a highroof! ohnee dat liedje ging anders
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
Nou, komt -ie!
Raamrubber eruit snijden:
Raam eruit halen:
Roest en lak eraf krabben en voorzichtig beginnen met huilen:
Roest eraf borstelen:
Roestige stukken eruit slijpen:
Stukjes erin lassen:
Menie eroverheen:
Plamuren:
Schuren:
Schoonblazen:
Klaargeplamuurd:
Kleurtje uitzoeken:
Toch nog een beetje mengen met de lak die we al hadden, omdat die uitgezochte kleur bleek te zijn van een plekje waar een stukje lak was schoongekrabd.
Beetje lakken:
Het werd wel sinaasappelhuidig door de roller! Dat is ook niet beter geworden.
Maar toch werd het uiteindelijk heel mooi!
Raamrubber om het raam doen:
Uiteindelijk met z'n vieren, want het lukte voor geen meter!
En toen moest het raam er terug in.
Tussen 14.30 en 17.30 zijn 136 vloeken geuit door drie verschillende personen. Het raam heeft 6 keer in de sponning gelegen, en 6 keer weer terug op de grond. Er is één waslijn gebruikt, vervloekt en mishandeld. Een potje vaseline is bijna leeggeraakt.
De mannen duwden enorm hard aan de buitenkant, terwijl ik aan de binnenkant probeerde het binnenste rubberen randje over de staalrand te trekken (met de waslijn), wat de hele onderste rand goed ging, maar in de hoeken elke keer mis. We dachten dat het raam schuin zat, dus probeerden het opnieuw. We dachten dat de onderste rand misschien niet helemaal recht stond, dus probeerden het opnieuw.
We bleven het proberen, vonden nieuwe technieken maar kregen het elke keer niet voor elkaar, elke keer schoot het rubber er weer af of leek het gat tussen raam en rand maar groter en groter te worden. De mannen kregen zere armen, bij mij vervaagde de grens tussen hand, vaseline, rubber en waslijn.
We besloten professionele hulp in te schakelen, en wel van Autotaalglas in Goes: de dichtstbijzijnde autoglas meneer die er was. Deze man kwam na zijn werkdag helemaal speciaal naar ons toe om even te helpen. Hij gebruikte vergelijkbare technieken maar met betere spullen: in plaats van waslijn had hij een speciaal touw, en in plaats van brute kracht had hij handgrepen. Daarnaast wist hij precies hoe hard hij kon duwen/beuken/dreunen (hij zei zelfs dat dit type raam vijf keer steviger was dan de huidige ramen).
Met heeeeel veel kracht….
(met hem erbij moesten we ook nog twee keer opnieuw beginnen), het was heel moeilijk!
Maar uiteindelijk is het gelukt! We kunnen dus naar de voorjaarsmeeting
Ook gedaan:
Dashboard geschuurd en matzwart (van de Action) gespoten:
Roostertjes van de koelkast ook zwart gespoten (KIJK DAN HOE MOOI)
Dashboard er terug in:
Noodoplossing voor regengoot: leeggekrabt, van dat roest-omzetspul, kit.
Opstapje in de goede kleur spuiten en verven:
Schoonmaken:
Raamrubber eruit snijden:
Raam eruit halen:
Roest en lak eraf krabben en voorzichtig beginnen met huilen:
Roest eraf borstelen:
Roestige stukken eruit slijpen:
Stukjes erin lassen:
Menie eroverheen:
Plamuren:
Schuren:
Schoonblazen:
Klaargeplamuurd:
Kleurtje uitzoeken:
Toch nog een beetje mengen met de lak die we al hadden, omdat die uitgezochte kleur bleek te zijn van een plekje waar een stukje lak was schoongekrabd.
Beetje lakken:
Het werd wel sinaasappelhuidig door de roller! Dat is ook niet beter geworden.
Maar toch werd het uiteindelijk heel mooi!
Raamrubber om het raam doen:
Uiteindelijk met z'n vieren, want het lukte voor geen meter!
En toen moest het raam er terug in.
Tussen 14.30 en 17.30 zijn 136 vloeken geuit door drie verschillende personen. Het raam heeft 6 keer in de sponning gelegen, en 6 keer weer terug op de grond. Er is één waslijn gebruikt, vervloekt en mishandeld. Een potje vaseline is bijna leeggeraakt.
De mannen duwden enorm hard aan de buitenkant, terwijl ik aan de binnenkant probeerde het binnenste rubberen randje over de staalrand te trekken (met de waslijn), wat de hele onderste rand goed ging, maar in de hoeken elke keer mis. We dachten dat het raam schuin zat, dus probeerden het opnieuw. We dachten dat de onderste rand misschien niet helemaal recht stond, dus probeerden het opnieuw.
We bleven het proberen, vonden nieuwe technieken maar kregen het elke keer niet voor elkaar, elke keer schoot het rubber er weer af of leek het gat tussen raam en rand maar groter en groter te worden. De mannen kregen zere armen, bij mij vervaagde de grens tussen hand, vaseline, rubber en waslijn.
We besloten professionele hulp in te schakelen, en wel van Autotaalglas in Goes: de dichtstbijzijnde autoglas meneer die er was. Deze man kwam na zijn werkdag helemaal speciaal naar ons toe om even te helpen. Hij gebruikte vergelijkbare technieken maar met betere spullen: in plaats van waslijn had hij een speciaal touw, en in plaats van brute kracht had hij handgrepen. Daarnaast wist hij precies hoe hard hij kon duwen/beuken/dreunen (hij zei zelfs dat dit type raam vijf keer steviger was dan de huidige ramen).
Met heeeeel veel kracht….
(met hem erbij moesten we ook nog twee keer opnieuw beginnen), het was heel moeilijk!
Maar uiteindelijk is het gelukt! We kunnen dus naar de voorjaarsmeeting
Ook gedaan:
Dashboard geschuurd en matzwart (van de Action) gespoten:
Roostertjes van de koelkast ook zwart gespoten (KIJK DAN HOE MOOI)
Dashboard er terug in:
Noodoplossing voor regengoot: leeggekrabt, van dat roest-omzetspul, kit.
Opstapje in de goede kleur spuiten en verven:
Schoonmaken:
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
Briebelbus schreef:Heb je hele update op het Blog gelezen.
Leuk geschreven en vooral
goed bezig geweest met het repareren van de bus
Gaan jullie de voorjaarsmeeting redden?
Gr
Marcel
jaaaa het busje staat nu bij ons voor de deur in Utrecht! Komend weekend hoeven we dus nog maar een klein stukje te rijden: wij zijn erbij!!
fahtal schreef:Wow stoer hoor. Dat hebben jullie goed gefixed. En dat dak. .. Misschien is een complete swap minder werk....
:'(
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
ja ik roep ook maar wat. want een swap betekend de boel doorzagen bij de raam stijlen en dus alle ramen eruit(maar dan heb je wel lekker alles in nieuwe rubbers)
anders moet je redelijk grote happen uit je dak zagen en erweer inlassen.. dat is ook een boel gepuzzel denk ik. en gepruts.
je zegt dat je het volgend jaar wilt doen dus je hebt een jaar de tijd om te zoeken naar een donor dak.
maar misschien is het iets om een losse vraag hier op het forum te zetten. goede foto`s van de hele dak rand en kijken wat de ervarings deskundigen zeggen.
anders moet je redelijk grote happen uit je dak zagen en erweer inlassen.. dat is ook een boel gepuzzel denk ik. en gepruts.
je zegt dat je het volgend jaar wilt doen dus je hebt een jaar de tijd om te zoeken naar een donor dak.
maar misschien is het iets om een losse vraag hier op het forum te zetten. goede foto`s van de hele dak rand en kijken wat de ervarings deskundigen zeggen.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
Ik vond een vriendje op "The late Bay"
gr
Marcel
gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
Briebelbus schreef:Ik vond een vriendje op "The late Bay"
gr
Marcel
ja die heb ik ook wel eens voorbij zien komen! Ik weet niet of dat ook een 'echte' skeeter is... Ik zou zo graag willen weten waar het vandaan komt!
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
Ook heel fijn om jullie te hebben ontmoet
tot de volgende keer
tot de volgende keer