Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
Zo wat een geluk dat dat allemaal goed is gegaan zeg. Laat maar doorkomen die grote beurt.
Groeten, Remon.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
Dat zijn idd geen fijne berichten. Maar een APK keuring zegt niet alles. Mijne was de remkracht en handrem vorig jaar ook nog apk goed genoeg, maar de boel werkte toch echt niet lekker.
Was veel werk om ze weer gangbaar te maken.
Hopen dat nu alles goed gaat komen.
Gr
Marcel
Was veel werk om ze weer gangbaar te maken.
Hopen dat nu alles goed gaat komen.
Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
APK is en blijft een moment opname,ze.meten de remvertraging maar kijken niet naar de toestand van de remmen.Je blokken kunnen bijna staal op staal zijn en toch vertragen.Je remtangen voor zou je voor het mooi eens in de 5 jaar zeker moeten loshalen en vernieuwen/gangbaar maken.Wanneer je je wagen hier voor naar de garage brengt moeten ze wel doen wat je vraagt.
Mooi dat het zo afloopt zeker met het keuren om de 2 jaar van deze verhikels.
Geef je op voor de remmen dag in Hillegom en je kunt het volgend jaar zelf doen.
Jan Willem
Mooi dat het zo afloopt zeker met het keuren om de 2 jaar van deze verhikels.
Geef je op voor de remmen dag in Hillegom en je kunt het volgend jaar zelf doen.
Jan Willem
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
Tjah, wat remmen betreft is alles goedkeur als er maar goed geremd word. Bijvoorbeeld de achterremmen kunnen wel helemaal geen voering meer hebben, maar als er toch nog voldoende vertraging is, is het goedkeur. Even de trommels eraf halen is toch nog best lastig soms, en voor een apk al helemaal niet van toepassing.
Als je schijven hebt, kan je iets makkelijker visueel inspecteren hoe het erbij staat.
Wel fijn om te horen dat het nu goed gemaakt gaat worden.
Als je schijven hebt, kan je iets makkelijker visueel inspecteren hoe het erbij staat.
Wel fijn om te horen dat het nu goed gemaakt gaat worden.
Take the planet and make it spin your way
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
Wilfred schreef:Tjah, wat remmen betreft is alles goedkeur als er maar goed geremd word. Bijvoorbeeld de achterremmen kunnen wel helemaal geen voering meer hebben, maar als er toch nog voldoende vertraging is, is het goedkeur. Even de trommels eraf halen is toch nog best lastig soms, en voor een apk al helemaal niet van toepassing.
Als je schijven hebt, kan je iets makkelijker visueel inspecteren hoe het erbij staat.
Wel fijn om te horen dat het nu goed gemaakt gaat worden.
Er zitten niet voor niets gaten achter in de ankerplaten!!!!!!!
Dat is om de remvoering dikte te kunnen inspecteren heel vaak zitten er nog rubber stoppen in en zijn die er nog nooit of iig al jaren niet uit geweest, sommige mensen halen die stoppen er bewust uit voor een betere ventilatie en om het remstof een beetje kwijt te raken uit de trommel.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
Dat was ik idd even vergeten. Maar dan nog wordt daar bij de apk niet naar gekeken. Als die maar remt, dan is et goed. Maakt niet uit hoe.
Take the planet and make it spin your way
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
Als ze er bij de APK niet naar kijken is dat hun probleem, ik bedoel maar je kunt het zelf controleren zonder de trommels te hoeven verwijderen, ook controle op event. lekkage van remcil. is mogelijk aan de voorkant door het gat waar je de remmen door stelt , met een lange dunne pen of schroevendraaier even de rand van het rubber kapje oplichten en je ziet of ze droog zijn of niet, dat is gewoon onderhoud!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
Hello van Vitoria-Gasteiz.
Goed verhaal van uw bestelwagen Jasper. Ik wist niet dat was familie.
Dat geeft je meer waarde. Je hebt geluk dat je zoveel geschiedenis te hebben.
De volgende reis naar Spanje, nee?
Goed verhaal van uw bestelwagen Jasper. Ik wist niet dat was familie.
Dat geeft je meer waarde. Je hebt geluk dat je zoveel geschiedenis te hebben.
De volgende reis naar Spanje, nee?
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Haag/Scheveningen
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
deNIELSon schreef:http://www.youtube.com/watch?v=zzmv1zd0gME
Nog een skeeter?
WAT VET! ons busje heeft gewoon een broertje
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
oh dat valt nog best mee!
en achter het schutbord onder aan hoe isw het daar?
en achter het schutbord onder aan hoe isw het daar?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
fahtal schreef:oh dat valt nog best mee!
en achter het schutbord onder aan hoe isw het daar?
Het valt inderdaad allemaal enorm mee, ik had al de website van paruzzi openstaan om daar even een hele voorkant op te halen.
Wat meespeelt is dat iemand al ooit heeft gelast aan de raamrand, en ook veel van de andere kwetsbare plekken lijken al ooit gedaan (want zijn een andere kleur lak).
Achter het schutbord gaan we morgen even kijken, goed dat je dat zegt. We hebben al flink wat rondjes gelopen en tot zover viel het mee!
- behalve dan onze beroemde krokante dakgoot. Dat wordt het volgende project
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 875
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
behalve dan onze beroemde krokante dakgoot. Dat wordt het volgende project
mijn advertentie al gezien ? "te koop 3X reparatiedeel voor dakgoot" Misschien heb je iets aan het plaatwerk ? Grt Richard
mijn advertentie al gezien ? "te koop 3X reparatiedeel voor dakgoot" Misschien heb je iets aan het plaatwerk ? Grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Skeeter! (Na bijna tien jaar....)
Skeeter schreef:fahtal schreef:oh dat valt nog best mee!
en achter het schutbord onder aan hoe isw het daar?
Het valt inderdaad allemaal enorm mee, ik had al de website van paruzzi openstaan om daar even een hele voorkant op te halen.
Wat meespeelt is dat iemand al ooit heeft gelast aan de raamrand, en ook veel van de andere kwetsbare plekken lijken al ooit gedaan (want zijn een andere kleur lak).
Achter het schutbord gaan we morgen even kijken, goed dat je dat zegt. We hebben al flink wat rondjes gelopen en tot zover viel het mee!
- behalve dan onze beroemde krokante dakgoot. Dat wordt het volgende project
Er zijn maar zeeeeeeeeeeer weinig bussen waar nooit iets aan gedaan is , de meesten hebben in die 40 jaar wel de nodige schade en rottigheid opgelopen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!