Restauratie T2a/b 1972
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: Restauratie T2a/b 1972
johan, mooi om je project zo te zien! je had wel gezegd dat je grondig bezig bent, maar met de plaatjes erbij is het duidelijker! succes er mee en ik hoop dat er nog vele foto's volgen!
btw: mijn sms nog ontvangen?
btw: mijn sms nog ontvangen?
geen gezeik, in de oliewijk
- knopperjohan
- Beginner
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo jan 29, 2012 22:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Houten
Re: Restauratie T2a/b 1972
Hee Patrick,
Sms ontvangen ja, moet nog contact leggen.
Heb jij ook een lopend busverhaal?
Je motorbeplatingsdelen zijn nu bij de poedercoater voor een hittevast zwartje.
Eerst netjes gestraald en verzinkt natuurlijk
gr Johan
Sms ontvangen ja, moet nog contact leggen.
Heb jij ook een lopend busverhaal?
Je motorbeplatingsdelen zijn nu bij de poedercoater voor een hittevast zwartje.
Eerst netjes gestraald en verzinkt natuurlijk
gr Johan
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: Restauratie T2a/b 1972
ja, tis alleen ff wat rustig....kijk hier: viewtopic.php?f=6&t=8611
hopelijk komende week weer verder!
hopelijk komende week weer verder!
geen gezeik, in de oliewijk
- knopperjohan
- Beginner
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo jan 29, 2012 22:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Houten
Re: Restauratie T2a/b 1972
Bij dezen weer een update na een volle werkweek aan de bus te hebben gewerkt.
Het was een lassen, knippen, buigen, slijpen en spetters op m'n kop week.
Ik ben verder gegaan met de kriksteunen en dorpel aan de linkerzijde.
Dorpel er netjes uitgeslepen en de dubbele plaatrand van elkaar gepeld.
Nieuwe dorpel even gehecht om te passen en meten, tevens nieuw deel van de stijl er ingelast.
Vervolgens gaatjes geboord voor de proplassen
Alle gaten voorzien van een lasje en vervolgens deze netjes vlak weggeslepen.
Verder met een mooi stukje buig,- en knutselwerk bij het achterwiel.
Toen was het tijd om de gordelhoek/ spatbord aan de bestuurderskant aan te pakken, geen zin!!!
De andere kant heb ik ook al gedaan, maar wat een rotwerk om dit goed te doen.
En even in de zinkspray!! Dat zijn de betere momenten
Ziet er optisch weer goed uit en nog veel belangrijker, alles knetterhard!!!!
Verder gegaan met de grote vlakken, de laadvloer dicht leggen.
Eerst de reparatieplaat voorzien van een gezette kopkant zoals origineel.
Volgende week de boel aflassen en verder met de verdere laswerkzaamheden.
Het was een lassen, knippen, buigen, slijpen en spetters op m'n kop week.
Ik ben verder gegaan met de kriksteunen en dorpel aan de linkerzijde.
Dorpel er netjes uitgeslepen en de dubbele plaatrand van elkaar gepeld.
Nieuwe dorpel even gehecht om te passen en meten, tevens nieuw deel van de stijl er ingelast.
Vervolgens gaatjes geboord voor de proplassen
Alle gaten voorzien van een lasje en vervolgens deze netjes vlak weggeslepen.
Verder met een mooi stukje buig,- en knutselwerk bij het achterwiel.
Toen was het tijd om de gordelhoek/ spatbord aan de bestuurderskant aan te pakken, geen zin!!!
De andere kant heb ik ook al gedaan, maar wat een rotwerk om dit goed te doen.
En even in de zinkspray!! Dat zijn de betere momenten
Ziet er optisch weer goed uit en nog veel belangrijker, alles knetterhard!!!!
Verder gegaan met de grote vlakken, de laadvloer dicht leggen.
Eerst de reparatieplaat voorzien van een gezette kopkant zoals origineel.
Volgende week de boel aflassen en verder met de verdere laswerkzaamheden.
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: Restauratie T2a/b 1972
Je werk ziet er netjes uit.
Bij geen zin, optijd stoppen he! Anders wordt het werk kwalitatief minder .
Dat zou zonde zijn van het andere werk.
Ga vooral door. Altijd lekker om naar een mooi hard busje te kijken. Zeker als iemand het zelf doet.
Respect.
Groet Patrick
Bij geen zin, optijd stoppen he! Anders wordt het werk kwalitatief minder .
Dat zou zonde zijn van het andere werk.
Ga vooral door. Altijd lekker om naar een mooi hard busje te kijken. Zeker als iemand het zelf doet.
Respect.
Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: Restauratie T2a/b 1972
Zo, echt mooi precisiewerk zeg! Ziet er allemaal heel vakkundig en netjes uit! Respect!
(wil je aan mijn bus ook niet wat laswerk doen? )
(wil je aan mijn bus ook niet wat laswerk doen? )
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- knopperjohan
- Beginner
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo jan 29, 2012 22:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Houten
Re: Restauratie T2a/b 1972
@Baphi,
Lassen is altijd mogelijk, wat is er rot aan jou bus dat er gelast moet worden?
Ik ben geen plaatwerklasser hoor, meer een hobbie bobbie!
Lassen is altijd mogelijk, wat is er rot aan jou bus dat er gelast moet worden?
Ik ben geen plaatwerklasser hoor, meer een hobbie bobbie!
- Hakkinen
- Gevorderde
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berg a/d Maas
- Contacteer:
Re: Restauratie T2a/b 1972
Zeer grondige aanpak. Chapeau!
To Finish First, You First Have To Finish!
- Heatcliff
- Actief Lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: wo mei 19, 2010 14:25 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Eindhoven
Re: Restauratie T2a/b 1972
Ziet er echt geweldig uit
If it jams - force it. If it breaks, it needed replacing anyway.
- knopperjohan
- Beginner
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo jan 29, 2012 22:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Houten
Re: Restauratie T2a/b 1972
Bedankt voor de complimenten.
Heb nooit eerder aan auto's/ bussen gelast maar oefening baart kunst.
Ik ga gewoon lekker door tot ie helemaal keihard is!
Meer foto,s volgen snel want ik ben weer twee volle werkdagen verder en volgende week pak ik er weer drie
groet Johan
Heb nooit eerder aan auto's/ bussen gelast maar oefening baart kunst.
Ik ga gewoon lekker door tot ie helemaal keihard is!
Meer foto,s volgen snel want ik ben weer twee volle werkdagen verder en volgende week pak ik er weer drie
groet Johan
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: Restauratie T2a/b 1972
zoo....tis dat budel niet doorgaat anders had je hem misschien nog wel af gekregen met deze snelheid van werken! mooi hoor!!
geen gezeik, in de oliewijk
-
- Beginner
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo feb 13, 2011 17:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Scheveningen
Re: Restauratie T2a/b 1972
ppppppfffffffffff !!!
respect man !!!!
heb ook een T2 a/b uit 1972. Weet nu wel zeker dat die er net ff minder uitziet !!
Ben benieuwd naar het eind resultaat dedalijk over een tijdje !!
je bent lekker bezig, wat een werk !
wat is er nog over dadelijk van het origineel Finse busje ??
misschien tot een komende meeting !! Aircooled Scheveningen 2013 ?
respect man !!!!
heb ook een T2 a/b uit 1972. Weet nu wel zeker dat die er net ff minder uitziet !!
Ben benieuwd naar het eind resultaat dedalijk over een tijdje !!
je bent lekker bezig, wat een werk !
wat is er nog over dadelijk van het origineel Finse busje ??
misschien tot een komende meeting !! Aircooled Scheveningen 2013 ?
- Novastar
- Actief Lid
- Berichten: 236
- Lid geworden op: zo aug 15, 2010 12:48 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Heythuysen
Re: Restauratie T2a/b 1972
Tegek, dit moet een super bus worden
Wat een werk, petje af respect.
Wat een werk, petje af respect.