T2B Westalia

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: T2B Westalia

Bericht door Diederik » za okt 27, 2012 17:10 pm

genderen schreef:Hoi,

Ondertussen weer eens verder gegaan met de stroomvoorziening. Onder de buddyseat zit nu de aardlekautomaat en zekeringhouder voor de 12v systemen met de druppellader
Afbeelding

Daarna de doorvoer aangesloten.
Afbeelding

Daarna ziet het zo uit.
Afbeelding

De oplettende kijker :D had de houten ring gezien. Die zit op de vloer geschroefd en hier past precies de gasfles op.
Het was even zoeken, maar toch een gasfles gevonden die precies in de buddyseat past en ook nog 5kg is.
Alles past zo mooi in de buddyseat, de watertank komt hier ook nog in te staan.
Afbeelding

Volgende keer meer.

Groeten,

Patrick

Voor het kamperen is de buddyseat ook heel geschikt voor pannen, borden, bekers en eten....
Ziet er netjes uit! Ik wou dat ik m'n elektra in de bus zo had.. =D>

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » do jan 10, 2013 22:44 pm

Hallo,

't is even rustig geweest, druk geweest met allerlei andere klussen rond het huis. Ook maar besloten om de bus om te bouwen naar LPG.

Om te beginnen maar een lpg mengstuk geregeld voor een 32/36 weber.
Afbeelding

Daarna ook een andere uitlaat besteld, aangezien ik de verdamper wil verwarmen met koelwater. Ga ik hier een warmtewisselaar op maken. Andere voordeel is gelijk, dat de huidige demper nogal eens net de grond raakt.
Afbeelding
De demper steekt net teveel onder de bumper uit.
Afbeelding
Met de nieuwe demper moet dat helemaal goedkomen.

Groetjes,

Patrick

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » zo jan 27, 2013 19:59 pm

Hoi,

Geen grote update, vast een begin gemaakt met de nieuwe uitlaat met warmte wisselaar om de LPG verdamper op te warmen. Gelijk ook maar een nieuwe flens gemaakt.
Afbeelding

Binnenkort meer,

Groetjes,

Patrick

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » za feb 02, 2013 19:40 pm

Hoi,

Vandaag de uitlaat verder afgemaakt, de warmtewisselaar zit op de uitlaat gelast en de pijpjes komen nu in de motorruimte uit!
Afbeelding

Afbeelding

Gelijk weer een stukkie meer bodemvrijheid gekregen met de nieuwe demper, hoop nu een drempel zonder geschraap te kunnnen nemen :D

Afbeelding

Hierna ook maar alvast een stukkie van het tapijt voorin de bus geplakt, ziet er ook weer gelijk een stuk beter uit dan het kapotte rubber wat er eerst zat!
Afbeelding
Afbeelding

Volgende keer meer,

Groetjes,

Patrick

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Re: T2B Westalia

Bericht door Stuif » zo feb 03, 2013 11:17 am

Zo, dat is netjes gedaan met de warmtewisselaar.
En wielkasten knappen ook lekker op zo :D
Lucht bevriest en kookt nooit

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » wo feb 27, 2013 10:47 am

Hoi,

Ondertussen aan de bus zelf niet veel gedaan, wel diverse onderdelen besteld voor de LPG inbouw. Tank, verdamper en wat leidingwerk komt binnenkort deze kant op. :D

Ook nog een sneak preview betreffende de voorstoelen en deurpanelen. Aankomend weekend ophalen :D :D
Afbeelding

Gaat helemaal goedkomen!

Groetjes,

Patrick

PimT2a
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:09 pm
Bouwjaar Bus: 1968
Locatie: Arnemuiden

Re: T2B Westalia

Bericht door PimT2a » za mar 02, 2013 18:26 pm

Hele Coole stoelen Patrick, Andrea is voor mij ook weer bezig om de slaapbank te bekleden.

Ben benieuwd naar je eindresultaat !

Aircooled groet

Pim
BAM

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » zo mar 03, 2013 20:50 pm

Hoi Pim,

Was leuk je even te zien bij Andrea, ik had nog even om je busje heen gelopen buiten, maar ziet er goed uit hoor! Top gedaan!!!!!!!!!!!!!!!!

Verder de stoelen met panelen opgehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna toch vast het een en ander in de bus gezet!

Afbeelding

Afbeelding

Ook zijn er wat LPG onderdelen binnen gekomen, dus heben we weer werk genoeg de komende tijd!

Groetjes,

Patrick

Gebruikersavatar
JORO
Actief Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: di jan 03, 2012 21:31 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: T2B Westalia

Bericht door JORO » za mar 09, 2013 15:49 pm

Hey Patrick, dat ziet er super uit die stoelen en bekleding van de deuren. Had je er ook plastic achter geplakt? het water pieste bij mij naar binnen toen het zelfs niet goed zat bij de lucht afvoer. Je gaat zeker voor de beker op het winter kever festijn 2014!!Stuur je zo nog een pbtje.

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: T2B Westalia

Bericht door ko de fries » za mar 09, 2013 16:08 pm

goed bezig ,
ik zou bij de gasfles wel een ventlatie zak venstertje maken in de vloer , waar bij eventuele lekkage het gas uit je bus stroomt , gas is zwaarder dan lucht en blijft als een laag hangen ,dan is 1 vonkje van alle electra daarom heen voldoende voor het einde van je bus en jullie ,is nog beter als je de gasfles met zakrooster in een aparte afgesloten ruimte monteerd
vraagje hoe zat dat met die defecte oliekering achter de poulie??????
grtz ko :)
If it ain,t broken,don,t try to fix it

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » zo mar 10, 2013 21:05 pm

Hey Patrick, dat ziet er super uit die stoelen en bekleding van de deuren. Had je er ook plastic achter geplakt? het water pieste bij mij naar binnen toen het zelfs niet goed zat bij de lucht afvoer. Je gaat zeker voor de beker op het winter kever festijn 2014!!Stuur je zo nog een pbtje.


Hoi Rob,

Bedankt voor je reactie. Inderdaad, d'r zit plastic folie achter de panelen. Enne je hebt een PB terug!

quote="ko de fries"]goed bezig ,
ik zou bij de gasfles wel een ventlatie zak venstertje maken in de vloer , waar bij eventuele lekkage het gas uit je bus stroomt , gas is zwaarder dan lucht en blijft als een laag hangen ,dan is 1 vonkje van alle electra daarom heen voldoende voor het einde van je bus en jullie ,is nog beter als je de gasfles met zakrooster in een aparte afgesloten ruimte monteerd
vraagje hoe zat dat met die defecte oliekering achter de poulie??????
grtz ko :)[/quote]

Hoi Ko,

Ik heb daar ook al eens aan gedacht, ik heb altijd een hekel om gaten in mijn bodem te zagen. Dat moet ik nog eens bekijken. Tot die tijd de kraan maar dicht draaien. Eerst maar eens de LPG monteren.

Eeeh die keerring was lek :D Wat wil je precies weten?


Groetjes,

Patrick

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: T2B Westalia

Bericht door ko de fries » zo mar 10, 2013 21:22 pm

hoi patrick
bij een type 1 zit de krukas oliekering achter en voor een soort wormwiel als afdichting
was benieuwd hoe dat bij een 2 liter zat
grtz ko ;)
If it ain,t broken,don,t try to fix it

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » za mar 30, 2013 19:53 pm

ko de fries schreef:hoi patrick
bij een type 1 zit de krukas oliekering achter en voor een soort wormwiel als afdichting
was benieuwd hoe dat bij een 2 liter zat
grtz ko ;)


Hoi Ko,

Wat betreft de keering, achter de ventilator zit een normale keerring en geen luchtkeerring zoals bij de type 1. 3 boutjes van de ventilator losmaken, naafje verwijderen en je komt bij de keerring!

Het is weer even geleden, maar ondertussen toch weer het een en ander gedaan op LPG gebied!
Als eerste het tankframe aangepast zodat er nog een klein beetje bergruimte overblijft onder de bank :D
Afbeelding

Daarna kon de tank gemonteerd worden.
Afbeelding

Het houdt niet over, maar toch is er nog wat ruimte overgebleven voor wat klein spul op te kunnen bergen.
Afbeelding

Ook alvast een plekkie gevonden voor de verdamper. Aangezien ik ga werken met een warmtewisselaar met koelwater,zit het elektrische waterpompje onder de verdamper gemonteerd, de waterslangen kunnen nu gemakkelijk met de aansluitpunten van de warmtewisselaar aangesloten worden.
Afbeelding

D'r moet ook nog een reservoir komen, deze ga ik zelf maken :D Het idee is er al, nu nog even in elkaar fabriceren!

Verder ook nog een plekje gevonden voor de buitenvuller.
Afbeelding

Verder ligt bijna alle LPG leiding onder de bus. Nog even wachten op wat bestelde koppelingen etc... De kabelboom voor de lpg installatie is ook al uitgedacht en getekend :D Deze ligt er ook al gedeeltelijk in.

Volgende keer meer,

Groetjes,

Patrick

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: T2B Westalia

Bericht door ko de fries » za mar 30, 2013 21:23 pm

ga je nog een puls schakeling monteren voor de pomp? heb ik destyd gedaan , dat de pomp tussen 5 en 20 seconden pompt dan pauseerd en weer pompt ? bij mij werdt het water niet warm genoeg bij konstant rondpompen
, ben nu overgestapt op een gasstift in een apart compartement op de uitlaat gelast
bevalt toch beter ,maar jij moet hem nog laten omkeuren op lpg?en dan mag sucks niet ;)
grtz ko :D
If it ain,t broken,don,t try to fix it

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » zo mar 31, 2013 15:21 pm

ko de fries schreef:ga je nog een puls schakeling monteren voor de pomp? heb ik destyd gedaan , dat de pomp tussen 5 en 20 seconden pompt dan pauseerd en weer pompt ? bij mij werdt het water niet warm genoeg bij konstant rondpompen
, ben nu overgestapt op een gasstift in een apart compartement op de uitlaat gelast
bevalt toch beter ,maar jij moet hem nog laten omkeuren op lpg?en dan mag sucks niet ;)
grtz ko :D


Hoi Ko,

Ik heb een pompje met een lage flow, op mijn audi 5000 zit ook zo'n pompje voor de nakoeling van de turbo, ik heb zo'n zelfde pompje via ebay gezocht en gevonden. In eerste instantie had ik gepland om deze gewoon mee te laten draaien en eens te kijken wat er gebeurd met de temp. Eventueel met een temp. sensor de boel aan te sturen. We zien wel wat de resultaten zullen zijn!

Groetjes,

Patrick

Plaats reactie