Fleetwoods Bus

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fleetwood » di jul 27, 2010 11:39 am

FF wat stof afblazen...

Net 10 dagen in Engeland geweest. Eerst in Cornwall en daarna nog ff Devon/Somerset. Uiteindelijk 2200 probleemloze kilometers afgelegd. Erg indrukwekkend die kust! Zelfs nog ff een poging gedaan om te surfen en het is me zelfs ook nog wel een beetje gelukt! Uiteraard meer in het water gelegen dan op die plank gestaan, maar toch...

Uiteraard ff wat foto's:

Wachten op de boot (mr. Jummy heeft er ook zin in! en hij past goed bij de gordijnen :wink: ):
Afbeelding

De camping in st. Agnes:
Afbeelding

Lands end:
Afbeelding

Leuk stukje strand:
Afbeelding

Komend weekend nog ff een paar daagjes Ardennen ofzo en dan zit het kamperen er voorlopig weer op :(. Misschien nog een weekendje hier of daar, maar daar zijn nog geen plannen voor.

Groet, Martijn
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door Briebelbus » di jul 27, 2010 11:55 am

leuke foto's :) ziet geslaagd uit
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door Baphi » vr jul 30, 2010 9:16 am

Gave foto's en een mooie vakantiebestemming! Staat ook nog op het todolijstje!!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fleetwood » zo aug 01, 2010 20:10 pm

bas_T2a schreef:Gave foto's en een mooie vakantiebestemming! Staat ook nog op het todolijstje!!


Zeker een aanrader! Ik had het van tevoren niet echt gedacht, maar Engeland is een heel erg mooi land!

Alleen stonehenge is zwaar overdreven :wink: en het weer moet een beetje mee zitten. Ik heb maar 1 verregende dag gehad, voor de rest prima weer.

Groet, Martijn
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door Lomax » ma aug 02, 2010 6:25 am

fleetwood schreef:
bas_T2a schreef:Zeker een aanrader! Ik had het van tevoren niet echt gedacht, maar Engeland is een heel erg mooi land!

Alleen stonehenge is zwaar overdreven :wink: en het weer moet een beetje mee zitten. Ik heb maar 1 verregende dag gehad, voor de rest prima weer.

Groet, Martijn


We vertrekken vrijdag richting Dorset, Stonehenge dus maar over slaan :?

Westy
Luchtgekoeld
Berichten: 3324
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Fleetwoods Bus

Bericht door Westy » ma aug 02, 2010 7:54 am

Wij zijn in 2003 ook naar Stones Henge geweest, de naam komt duidelijk van de grote hek dat er om heen staan. We zijn er toen niet eens in geweest.
Klik voor een leuk t-shirt

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fleetwood » di aug 03, 2010 12:08 pm

Lomax schreef:
fleetwood schreef:
bas_T2a schreef:Zeker een aanrader! Ik had het van tevoren niet echt gedacht, maar Engeland is een heel erg mooi land!

Alleen stonehenge is zwaar overdreven :wink: en het weer moet een beetje mee zitten. Ik heb maar 1 verregende dag gehad, voor de rest prima weer.

Groet, Martijn


We vertrekken vrijdag richting Dorset, Stonehenge dus maar over slaan :?


De doorgaande weg loopt er langs en dan zie je dit:
Afbeelding

En dan heb je ook wel zo'n beetje alles gezien. Het is afgezet met een touw, dus je kunt niet bij de stenen in de buurt komen. Ook de locatie is nou niet echt geweldig... Het ligt gewoon ergens in een weiland... Ik zou er in ieder geval geen meter voor omrijden, maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening...

Groet, Martijn
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

Gebruikersavatar
theo
Actief Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 20:02 pm
Locatie: Arnhem

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door theo » di aug 03, 2010 12:16 pm

fleetwood schreef:De doorgaande weg loopt er langs en dan zie je dit:
Afbeelding

En dan heb je ook wel zo'n beetje alles gezien. Het is afgezet met een touw, dus je kunt niet bij de stenen in de buurt komen. Ook de locatie is nou niet echt geweldig... Het ligt gewoon ergens in een weiland... Ik zou er in ieder geval geen meter voor omrijden, maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening...

Groet, Martijn


Het lijkt me meer de symboliek, de geschiedenis, dan het object zelf dat interessant is. Vergelijk met de hunebedden in Nederland, dat is voor de een een stapel stenen, en voor de ander een tijdsbeeld... Ik zou voor Stonehenge wel stoppen denk ik, wil het wel zien en "er geweest zijn". Maar met een kwartiertje ben je er zo te zien wel klaar mee ;-)

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door Lomax » di aug 03, 2010 13:36 pm

Collega roept net dat er meer cirkels zijn, dus na ff snel google vind ik deze site

http://www.stonepages.com/england/england.html

En dan is nabij Avebury zowel een stone circle als West Kennet Long Barrow en Silbury Hill.

Gebruikersavatar
Heatcliff
Actief Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: wo mei 19, 2010 14:25 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Eindhoven

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door Heatcliff » di aug 03, 2010 13:40 pm

It's all about the feel not the look ;)
If it jams - force it. If it breaks, it needed replacing anyway.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fahtal » di aug 03, 2010 19:42 pm

en engeland en oude auto`s is altijd een goede combi! mooi foto`s

Ook al is het slecht weer. gewoon lekker cruisen door het landschap.... het liefst natuurlijk met een carbio. ik heb meerdere malen er dwars doorheen gereden van links onder naar rechts boven het blijft boeien het landschap daar en de dorpjes en de mensen.


stonehenge gewoon voorbij knallen op weg naar een leger/auto/vliegtuig museum. want daar stikt het er van ;)

haynes museum is ook erg leuk. : http://www.haynesmotormuseum.com/museum/index.html
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fleetwood » wo aug 04, 2010 9:07 am

Heatcliff schreef:It's all about the feel not the look ;)


Ja, dat klopt dan ook wel weer. Is best impressive hoor dat ze die stenen op elkaar hebben kunnen stapelen (en uberhaupt op die plek kunnen krijgen...), maar is nu een beetje massavermaak geworden. Krijg ik altijd de neiging om te gaan blaten als een mak schaap :wink:

Maar ieder z'n ding natuurlijk. Voor de rest is het gewoon lekker cruisen en genieten zoals Fahtal al zegt...

Groet, Martijn
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door Lomax » wo aug 04, 2010 9:27 am

Nou, dan cruize ik liever een dagje die afstand naar een VW meeting, dan naar een cirkeltje van stenen :mrgreen:
(in Bretagne al eens bij lange rijen stenen gekeken te Carnac)

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fleetwood » do jun 11, 2020 20:00 pm

Pfff... uche uche.... dikke laag stof... Weer tijd om eens een update te maken.

Na een aantal jaar lekker van de bus genoten te hebben, wordt het weer tijd voor wat aanpassingen. Inmiddels ook 2 kids rijker, dus er moeten 3-punts gordels achterin. Gordelbevestigingsplaten in de wielkast aan beide zijden verrot... Hmm, huidige interieur zit met aluminium en pop nagels vast en dat moet er toch echt uit. Op zich was is tevreden met het interieur, maar het kan altijd beter. Overhaul dus! En de bus is 13 jaar geleden low-budget opgeknapt (het budget was toen eenmaal low...) en dat begin je nu weer duidelijk te zien.

Dus: eerst technisch in orde laten maken door een vakman (remmerij, benzine leidingen, nieuwe vooras, wat laswerk aan de onderzijde, etc...). En uiteraard een verse APK. Nu dus eerst interieur vervangen (ik heb ambitieuze plannen, foto's zullen tzt volgen...). Als dat voldoende gevorderd is, kunnen we iig dit seizoen nog wat kamperen en dan kan over de wintermaanden de buitenkant aangepakt worden.

Al met al flinke plannen. Nu nog zien af te stemmen met tijd en budget Afbeelding.

Eerste kleine klusje aan het interieur al gedaan: de bekleding van de achterklep en de zijwanden boven de laadvloer waren slecht (hardboard na 44 jaar niet meer zoals het hoort) en deze vervangen door een kunststof plaat bekleed met folie (met 'leer' patroon). Ziet er netjes uit al zeg ik het zelf... Maar foto's zeggen meer :

Afbeelding

Afbeelding

Links origineel paneel en rechts nieuw.
Afbeelding


Ik zal het hele proces zo veel mogelijk beschrijven. Ik heb zelf altijd veel inspiratie gehaald uit de topics op dit forum. Hopelijk hebben anderen wat aan mijn ervaringen.

To be continued...
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door Wilfred » vr jun 12, 2020 19:14 pm

Heerlijk, na tien jaar weer verder met je verhaal. Mooi ook dat je foto's uit 2010 nog zichtbaar zijn terwijl in de meeste verhalen die van een jaar oud al weer onzichtbaar zijn.
Take the planet and make it spin your way

Plaats reactie