Fleetwoods Bus

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » zo nov 18, 2007 21:04 pm

Had me maar gemaild
dan was ik ff een handje komen helpen.
Maar zo te zien kun je je zelf wel redden!

Leuk werk! 8)
onderdelen nodig? PB maar!

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door fleetwood » ma nov 19, 2007 18:25 pm

Udo schreef:Zow, goed bezig zeg!

Ben benieuwd hoe hij terug komt van de spuiter 8)
Nou, anders ik wel! De bus is vandaag opgehaald. Was eerst nog ff bij de spuiter langs geweest en hij was net klaar met een kevertje uit de 60-er jaren =P~ Zo strak als een biljartlaken dat ding. Hopen dat mijn bus ook zo mooi wordt (maar volgens de spuiter gaat dat zeker goed komen 8) ).
Had me maar gemaild
dan was ik ff een handje komen helpen.
Maar zo te zien kun je je zelf wel redden!

Leuk werk!
Ik had de hulptroepen thuis al ingeschakeld, dus er waren genoeg handen. Maar toch bedankt 8) .

Vandaag nog een helehoop poestwerk gedaan. Leuk zo op je vrije dag..... Ik moet nog een aantal dingetjes schoonmaken en dan ligt alles klaar en kan het de bus weer op. De spuiter zei dat ie toch zeker wel een paar weken nodig had, dus hopelijk half december klaar \:D/ (en dan direct de stalling in :? :( :x ).

Groet, Martijn

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door fleetwood » ma nov 26, 2007 14:23 pm

Gisteren nog ff wat spul schoongemaakt. Alle sloten lopen nou weer super soepeltjes. Ook de rest van het sluitwerk goed schoongemaakt (zit toch best veel zooi in moet ik zeggen..... :? ). Ik moet nog van een paar rubbers wat lijmresten verwerken, en dan kan het weer terug op de bus.

Nu nog een bus.......Gelukkig is de spuiter aan de slag gegaan 8)

Hier wat foto's van de eerste werkzaamheden:

Linkerdeur strak gemaakt:
Afbeelding

Begin rechterdeur met rechtsonder 2 slechte plekjes. Dit wordt nog gerepareerd:
Afbeelding

De rand van de achterklep was niet meer helemaal 100%, hier is een stukje uitgeslepen, een nieuw stukje ingezet (het oude stuk ligt op de klep) en in de primer gezet. De rest moet nog gedaan worden:
Afbeelding

En de bumpers. Een is al uitgedeukt en stakgemaakt en de ander wordt aangepakt:
Afbeelding

Deze foto's heeft mijn pa vorige week al genomen, dus het werk is alweer wat gevorderd. Hij vond het er allemaal erg goed uitzien. Aangezien ikzelf niet echt in de buurt woon van de spuiter, stuur ik mijn pa er zo af en toe op uit om te kijken hoe het gaat. Ook maakt de spuiter zelf foto's van het hele proces (ook met het oog op taxatie :P ), dus aan het eind heb ik een mooi overzicht van de werkzaamheden.

Hopelijk weer wat meer foto's deze week.

Groet, Martijn

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » ma nov 26, 2007 21:22 pm

Ziet er goed uit! Wat een feest is het toch om bussen opgeknapt te zien worden :)

Bas
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » di nov 27, 2007 12:38 pm

mooi geworden die bumpers, denk dat ik dat toch niet al te lang moet gaan laten liggen :D
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door fleetwood » di nov 27, 2007 12:59 pm

Turbo.d schreef:mooi geworden die bumpers, denk dat ik dat toch niet al te lang moet gaan laten liggen :D
Ja die bumpers zijn inderdaad netjes uitgedeukt. Die hebben de afgelopen 31 jaar wel een paar tikjes gehad :wink:

Ben ook erg benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien. Meer dan deze foto's heb ik ook nog niet gezien......

Groet, Martijn

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » di nov 27, 2007 13:55 pm

fleetwood schreef:
Turbo.d schreef:mooi geworden die bumpers, denk dat ik dat toch niet al te lang moet gaan laten liggen :D
Ja die bumpers zijn inderdaad netjes uitgedeukt. Die hebben de afgelopen 31 jaar wel een paar tikjes gehad :wink:

Ben ook erg benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien. Meer dan deze foto's heb ik ook nog niet gezien......

Groet, Martijn
zowiezo goed bezig =P~
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
vwcrewcab
Luchtgekoeld
Berichten: 1722
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
Locatie: Middelburg (ZL)

Bericht door vwcrewcab » di nov 27, 2007 14:30 pm

Jeetje, bumpers uitdeuken, dat zal ook nog eens een beetje geweld kosten :shock:
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door fleetwood » di nov 27, 2007 14:48 pm

vwcrewcab schreef:Jeetje, bumpers uitdeuken, dat zal ook nog eens een beetje geweld kosten :shock:
Tis ook een sterke man :wink: :lol:

Ik neem aan dat er ook wel plamuur is gebruikt, maar een aantal deuken kon ie er toch uitkloppen.

Groet, Martijn

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door fleetwood » do dec 13, 2007 20:24 pm

Weer ff een update :D

De spuiter is weer lekker bezig geweest. Een zijkant staat nu helemaal in de primer. Hier komt nog een laag overheen. Het front wordt nog helemaal kaalgeschuurd en de andere zijkant wordt nog onder handen genomen. Hier ff wat foto's:

De zijkant in de primer:
Afbeelding

Afbeelding

Front:
Afbeelding

met een stukje aan het kniestuk dat gerepareerd wordt:
Afbeelding

De achterkant:
Afbeelding

Hopelijk komen ze deze week al aardig ver, zodat er volgende week gespoten kan worden :D 8)

Groet, Martijn

Gebruikersavatar
VWrijder
Luchtgekoeld
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door VWrijder » vr dec 14, 2007 10:34 am

Dit ziet er erg veelbelovend uit allemaal!
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Bericht door Briebelbus » vr dec 14, 2007 12:50 pm

goed bezig 8)
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door fleetwood » za dec 15, 2007 14:02 pm

De werkzaamheden zijn weer wat gevorderd :D De bus staat nu helemaal in de primer. Ook de schuifdeur is strak gemaakt en in de primer gezet.

Nu moet het gat in de vloer nog gerepareerd worden en nog een laag primer worden aangebracht. Dan kan de kleur erop. Waarschijnlijk is de bus woensdag/donderdag klaar :D Dan heb ik nog een paar dagen voor de kerst om de boel weer op te bouwen. Dat wordt dus ff flink doorwerken en dat bij temperaturen rond het vriespunt......lekkerrrrrrr :?

Maar ik heb er wel super veel zin in! Het zag er nu al gaaf en strak uit dus met een mooie laklaag helemaal 8)

Hier nog wat foto's:

De voorkant:
Afbeelding

De achterkant en schuifdeur:
Afbeelding

Groet, Martijn

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » za dec 15, 2007 16:20 pm

Wat een feest! Elke keer weer vooruitgang (zo ook niet best zijn als het omgekeerd was...)

Ziet er al lekker strak uit! Komen er weer dezelfde kleuren op? En wil je hem vóór Keverwinterfestijn af hebben?? Da's best wel snel!

Bas
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door fleetwood » za dec 15, 2007 16:31 pm

bas_T2a schreef:Wat een feest! Elke keer weer vooruitgang (zo ook niet best zijn als het omgekeerd was...)

Ziet er al lekker strak uit! Komen er weer dezelfde kleuren op? En wil je hem vóór Keverwinterfestijn af hebben?? Da's best wel snel!

Bas
Hij krijgt weer zijn origninele kleuren: marinogeel met pastelwit (voorbeeld: zie rechtsboven aan deze pagina :wink: ).

Het is inderdaad de bedoeling dat ik het keverwinterfestijn haal. Op zich moet dat ook wel lukken. Tis wel ff een aantal dagen flink doorwerken, maar op zich moet het lukken.

Ik heb de bus al vaker gestipt (deuren en schuifdeuren enzo) en de ramen zijn er ook al eens allemaal uitgeweest. Op zich heb ik hier dus wel ervaring mee en verwacht daar ook geen grote problemen. Maarja, het zijn natuurlijk altijd de kleine dingen die je nog ff wilt doen die dan stiekum toch veel tijd kosten :?

Het interieur inbouwen is een werkje van een paar uur en dan is ie af (op de kleine dingen na die je altijd nog moet doen :? )

Groet, Martijn

Plaats reactie