Ben al een tijdje actief op het forum ('lekker bezig'), maar heb nog niet echt een topic bij busverhalen. Nou, bij deze dan....
Vorig jaar hebben mijn vriendin en ik een T2B uit 1976 gekocht. Er zat wel wat werk aan, maar daar was de prijs ook naar. We wisten dat de kokerbalk onder de schuifdeur slecht was, de achterste wielkasten waren ook niet meer helemaal jofel en de hoeken (incl accuplaat) waren aan vervanging toe... Maar aangezien alleen de kokerbalk vervangen moest worden voor de APK dachten we dat die andere onderdelen wel 'na verloop van tijd' vervangen moesten worden..... Technisch was ie wel prima...motortje loopt als een trein

Toen we de bus naar Sjef brachten met de vraag of ie 'm door de APK kon slepen, bleek dat de kokerbalk tussen de verrotte hoekstukken ook ver heen was....en tja, das ook APK afkeur

Dus, om een lang verhaal kort te maken, dan maar in een keer een grote aderlating en maar gelijk de kokerbalk onder de schuifdeur, wielkast rechts- en linksachter, hoek + accuplaat rechts en links en de kokerbalk tussen de hoeken aan laten pakken. OK, hier wat foto's

Tijdens (heb helaas geen foto's van voor):

Na:

Na deze reparatie en een nieuwe remcyclinder kwam ie gelukkig zonder problemen door de APK \:D/ Gelukkig maar, want snel daarna wilden we al naar Zweden op vakantie. 3500 km gereden zonder echte problemen....Op de weg naar huis was een moertje van de uitlaat losgetrild, waardoor ie wel wat meer geluid maakte, maar dat klonk eigenlijk wel lekker 8) . Nieuw moertje en pakking en het probleem was verholpen.
Ondertussen heb ik in de buurt een stalling gevonden en staat ie in ieder geval droog.
Nu is het zaak dat ik de boel een beetje netjes probeer te krijgen, maar ik heb al gemerkt dat plamuren toch een vak apart is.... Maargoed, als ik het zelf heb gedaan (en ook al is het dan niet perfect) dan heb ik er misschien nog meer plezier van dan dat ik het laat doen, en das toch ook deel van de hobby dacht ik zo! Ik heb ook niet echt een goeie klusruimte (dus mocht iemand in de buurt van Utrecht nog iets weten, geef ff een seintje), en sta dus een beetje buiten op de parkeerplaats te klussen. Komt de kwaliteit ook niet altijd ten goede, want tja, het moet af he.....
Maargoed, genoeg voor nu. Ga ff mijn 'nieuwe' bestuurdersdeur in de grondlak zetten (zie topic http://www.vct2.nl/vct2forum/viewtopic. ... c&start=45 pagina 4 en 5, foto's volgen uiteraard....).
Groet, Martijn