Fleetwoods Bus

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door old brumax » zo aug 09, 2020 13:05 pm

Omdat ik de bank naar voren getrokken heb is bij mij die "balk" ergens tussen 13-16 cm, is niet voor de stevigheid die heb je nl niet nodig omdat het meeste gewicht normaliter ongeveer op de pootjes rust, maar die is enkel om de ruimte af te sluiten achter de rugleuning als de bank in zitpositie staat.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door mobiel70 » zo aug 09, 2020 13:35 pm

Bij mij zit die "balk" aan de rugleuning van de bank. Als ik die uittrek om er te slapen, komt de balk aan de onderzijde van het "bed" terecht.
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door old brumax » zo aug 09, 2020 13:50 pm

mobiel70 schreef:
zo aug 09, 2020 13:35 pm
Bij mij zit die "balk" aan de rugleuning van de bank. Als ik die uittrek om er te slapen, komt de balk aan de onderzijde van het "bed" terecht.
Ja klopt die hangt naar beneden in "slaap positie", en sluit de ruimte tussen matras en rugleuning in "zitpositie" anders zou er van alles tussendoor vallen overdag wat je dan alter weer eronderuit moet zien te vissen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fleetwood » zo aug 09, 2020 14:52 pm

old brumax schreef:
mobiel70 schreef:
zo aug 09, 2020 13:35 pm
Bij mij zit die "balk" aan de rugleuning van de bank. Als ik die uittrek om er te slapen, komt de balk aan de onderzijde van het "bed" terecht.
Ja klopt die hangt naar beneden in "slaap positie", en sluit de ruimte tussen matras en rugleuning in "zitpositie" anders zou er van alles tussendoor vallen overdag wat je dan alter weer eronderuit moet zien te vissen.
Dat was idd ook een mooie oplossing geweest! Maargoed effect is hetzelfde.

Ik heb wel nog aan de onderkant van de zitting een extra plankje gemaakt. Bij het uitklappen naar 'bed stand' schuift dat onder de rugleuning. Daardoor ga je ook dan door buigen tegen en wordt het een steviger geheel. Als ik voor de bovenstaande oplossing had gekozen, was dit weer niet mogelijk geweest.
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door old brumax » zo aug 09, 2020 18:59 pm

Nu moet je er nog een aan maken ter hoogte van de bovenkant matras die het gat tussen de matras en rugleuning afdekt.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door Tuinkabouter90 » zo aug 09, 2020 22:14 pm

Je hebt mooie kastjes gemaakt, echter vraag ik me af of de scharnieren die je gebruikt ook een beetje overkill zijn.
Bij onze kastjes zitten veel kleinere scharnieren scheelt je ook weer ruimte in de kastjes. Met dingen achter je scharnieren blijven hangen en zo.

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fleetwood » zo aug 09, 2020 22:54 pm

Tuinkabouter90 schreef:Je hebt mooie kastjes gemaakt, echter vraag ik me af of de scharnieren die je gebruikt ook een beetje overkill zijn.
Bij onze kastjes zitten veel kleinere scharnieren scheelt je ook weer ruimte in de kastjes. Met dingen achter je scharnieren blijven hangen en zo.
Ze zijn inderdaad nogal flink, maar er zit een veer in. Daardoor worden de deurtjes dicht getrokken. Met de (veel kleinere) standaard scharnieren, moet je een stevig sluit mechanisme hebben. Op deze manier hoeft dat weer niet. Maargoed, misschien moet ik dat alsnog gaan doen als de deurtjes makkelijk open klappen. Tijd zal het leren Afbeelding
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fleetwood » zo aug 09, 2020 23:13 pm

old brumax schreef:Nu moet je er nog een aan maken ter hoogte van de bovenkant matras die het gat tussen de matras en rugleuning afdekt.
Volgens mij heb ik die al... Plaatjes zeggen meer Afbeelding.

Ik heb nu een plank tussen het motorruim en de rugleuning van de bank (kan er niets tussen vallen en steun voor de rugleuning wanneer uitgeklapt als bed):
Afbeelding

En eentje op de rand van de zitting (aan achterzijde) die de rugleuning aan de onderzijde ondersteunt wanneer het bed is uitgeklapt:
Afbeelding
Links op de foto dus de rugleuning, rechts de zitting.

Verder vandaag nog de laatste plank van de kast gemaakt. Omdat deze om de gordelsteun heen moet, kan deze er pas in nadat de kast in de bus is gemonteerd.

Bovenste kastje:
Afbeelding
Afbeelding

Onderste kastje:
Afbeelding

Verder nog het schuim voor het kussen bovenop het motorruim op maat gemaakt. Eerst met kranten een mal gemaakt en die op het schuim overigenomen:
Afbeelding

Daarna met fijn gekartelde broodmes de boel op maat gemaakt:
Afbeelding

Gordel huis aan de 'bijrijderskant' valt er voor een groot deel in weg:
Afbeelding

Nog veel te doen, maar (voorlopige...) eind is in zicht...
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door old brumax » ma aug 10, 2020 10:58 am

Dat is nu wat ik bedoelde, je hebt nu een "goot" die ook nog dieper word als je matras er ligt en die moet je 's avonds eerst leegmaken voor je de bank plat kunt leggen, als die hoger zit ter hoogte van de bovenzijde vd matras kan er niets tussen vallen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fahtal » ma aug 10, 2020 11:45 am

Afbeelding

dit is met de kleptent plank op de motorruimte. dat past net vandaar die 18mm die ik eerder aangaf
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fleetwood » ma aug 10, 2020 23:20 pm

Ah, kijk, nu snap ik 'm! Dat is er eentje die ik misschien later nog wel eens een keer ga toevoegen. Voor nu dan maar niet te veel rommel laten slingeren Afbeelding

Vanavond weer stukje verder met de kussens. De kussens van de bank heb ik op 1 cm dikke plaat gelijmd en daar weer fiberfill overheen. 1 Hoes is ook al op maar gemaakt, maar die gaat er morgen pas overheen. Het geheel kan ik dan tegen de planken van de bank aan schroeven. Op deze manier (ipv kussens op de bank zelf lijmen) heb ik wat meer flexibiliteit. Mocht ik de vulling of de hoezen willen vervangen of wassen, dan hoef ik alleen maar de boel los te schroeven ipv de halve bank uit elkaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fahtal » di aug 11, 2020 8:11 am

Maar dan is je bank 1cm hoger in bed stand?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fleetwood » di aug 11, 2020 8:37 am

fahtal schreef:Maar dan is je bank 1cm hoger in bed stand?
Nope. De steunen waar de rugleuning op komt te liggen, zijn 2,5 cm lager dan de laadvloer. Voor de rugleuning heb ik een plank van 1,5 cm gebruikt en de plank tegen het kussen is 9 mm. Ik ben ervan uit gegaan dat ik die ene mm niet zal merken Afbeelding
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fahtal » di aug 11, 2020 9:44 am

Goed bezig
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fleetwood » wo aug 12, 2020 23:38 pm

Zo, de volgende grote stap! De bank kussens zitten erin Afbeelding Toch weer spannend of het wel allemaal uitkomt zoals bedacht, maar dit ging eigenlijk best soepel! In 2 uur tijd het stof over het tweede kussen (1e was gisteren al af...) en in de bus gemonteerd. Ben erg blij met het resultaat:

Afbeelding

Uitgeklapt:
Afbeelding

De strepen lopen perfect door Afbeelding:
Afbeelding

En ik heb ook nog een lusje gemaakt zodat je de rugleuning makkelijk omhoog kunt trekken als het weer een bank moet worden. Als het een bed is, stop je dit makkelijk tussen de kussens:
Afbeelding

Het in en uitklappen werkt ook erg goed. Door al het materiaal is de zitting wel redelijk zwaar, maar ondanks dat, prima te hanteren. Ook de gordels komen netjes uit. De gordelvangers zijn misschien iets aan de korte kant (op de eeste foto steken ze door de bank), dus misschien ga ik die nog wel vervangen voor wat langere. Eerst maar eens kijken of het nodig is, want op deze manier zitten ze verder ook niet in de weg.

Het laatste (grote) kussen moet nog. Hopelijk komt dat morgen af Afbeelding
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

Plaats reactie