Fleetwoods Bus
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1977
- Contacteer:
Re: Fleetwoods Bus
wow mooie plaatjes. en die aanhanger is inderdaad ideaal. Geniet van de vakantie
gr
marcel
gr
marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Contacteer:
Je kunt daar nog verder omhoog met een kabelbaan... Prachtige omgeving! Mooie weg naar boven! Als ik me goed herinner 27 haarspelden...
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Ziet er goed uit!!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
dakota beige
Dank! 27 haar spelden idd. Wij waren redelijk laat boven, dus hebben de lift niet meer genomen. Eerlijk gezegd was de gletsjer ook niet heel erg spectaculair. Veel stukken ingepakt om smelten tegen te gaan. De weg er naar toe was veel mooier!
If it ain't broke, you havn't tried to fix it yet!
- blokkever
- Luchtgekoeld
Mooi hoor! tijdens onze eerste vakantie met de bus zijn we daar ook geweest. Het eerste stuk hadden we zelfs een caravan mee, deze hebben maar even achtergelaten bij een hotel voor het laatste stuk want de bus had het daar wel zwaar mee.
Ik weet niet wat voor plannen je verder nog hebt, maar de Rechsenpas naar Italië is ook erg mooi om te rijden, dan de Stelviopas en daarna richting Livigno om even belastingvrij te tanken en dan via Zwitserland ( door een smalle tunnel) weer terug naar Oostenrijk.
Ik weet niet wat voor plannen je verder nog hebt, maar de Rechsenpas naar Italië is ook erg mooi om te rijden, dan de Stelviopas en daarna richting Livigno om even belastingvrij te tanken en dan via Zwitserland ( door een smalle tunnel) weer terug naar Oostenrijk.
Dat klinkt als een mooie rit! Gaat deze vakantie niet meer lukken ben ik bang. Maar we gaan hier zeker nog wel.eens terug komen!blokkever schreef:Mooi hoor! tijdens onze eerste vakantie met de bus zijn we daar ook geweest. Het eerste stuk hadden we zelfs een caravan mee, deze hebben maar even achtergelaten bij een hotel voor het laatste stuk want de bus had het daar wel zwaar mee.
Inmiddels alweer een week terug van vakantie, maar alles goed gegaan! 2.500 km met gemiddeld 1:10,1. Niet ontevreden gezien de volle belading en steile klimmen 
Het 'niet goed starten bij warme motor' issue werd wel steeds erger tijdens de vakantie. Ook de koude start ging op een gegeven moment zelfs wat minder... Een keer zelfs onder de bus moeten kruipen om 'm met een schroevendraaier te starten (punten op de startmotor kortsluiten).
Na thuiskomt het contactslot blokje vervangen en dat heeft het probleem opgelost. Een van de punten op de stekker was ook slecht (stukje van de connector afgebroken), dus dat kan ook het probleem hebben veroorzaakt. Anyway, hij start nu weer zoals het hoort!

Het 'niet goed starten bij warme motor' issue werd wel steeds erger tijdens de vakantie. Ook de koude start ging op een gegeven moment zelfs wat minder... Een keer zelfs onder de bus moeten kruipen om 'm met een schroevendraaier te starten (punten op de startmotor kortsluiten).
Na thuiskomt het contactslot blokje vervangen en dat heeft het probleem opgelost. Een van de punten op de stekker was ook slecht (stukje van de connector afgebroken), dus dat kan ook het probleem hebben veroorzaakt. Anyway, hij start nu weer zoals het hoort!
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1969
Hoe meer electronica hoe meer storingsgevoelig is mijn idee en ook simpeler controleren als er al iets mis zou zijn!
Er zit al een startrelais dus.....
Er zit al een startrelais dus.....

Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Contacteer:
Als een startrelais nodig was, had Volkswagen dat wel ingebouwd...
hartelijke groet!
Johan.
Johan.
Zo denk ik er in principe ook wel over. Het contactslot blokje kan over de jaren slijten, maar dat heb ik net vervangen. Dat zou dus geen probleem meer moeten opleveren. Een startrelais is eventueel wel een oplossing als er 'ergens' een slecht contact zit, wat niet te vinden is.mobiel70 schreef:Als een startrelais nodig was, had Volkswagen dat wel ingebouwd...
Daarnaast twijfel ik ook een beetje over mijn carburateur, die zou ook aan een revisie toe kunnen zijn. Ik meen begrepen te hebben dat deze ook lastig kan gaan doen bij een warme start als deze versleten is.
Ik wil iig gewoon stapsgewijs proberen na te gaan waar issues zitten. Vooralsnog lijkt het probleem opgelost, maar voor een echte warme start moet ik een stuk gaan rijden en dat heb ik nog niet echt gedaan. Komend weekend weer kamperen, dus dan de echte test!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Als je bus 1 op 10 rijdt zou ik er niet veel aan aanpassen...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
dakota beige
dakota beige
Ja, daar heb je zeker een goed punt! Voorlopig kom ik er ook zeker niet aan, tenzij er een goede reden voor is...fahtal schreef:Als je bus 1 op 10 rijdt zou ik er niet veel aan aanpassen...
Gisteren een nieuwe huishoudaccu geplaatst omdat ik een donkerbruin vermoeden had dat de oude aan het eind van zijn leven was. Tijdens de vakantie schoot de koelkast in error als ik van 220 naar 12 V over schakelde (via dometic mps 35). Met de nieuwe accu gaat dit in ieder geval weer goed 
Daarnaast nog iets gedaan wat ik al een tijdje wilde doen... Het logo op de neus (plastic), was langzaam aan het verkleuren. Ik had nog een nieuwe liggen, dus die in L90d gespoten (plastic primer erop, grondlak, lak en als laatste een laagje transparant). Klein verschil, maar zeker de moeite waard:

Hier oud (recht) en nieuw naast elkaar. In het echt is het kleurverschil wat groter:

Daarnaast nog iets gedaan wat ik al een tijdje wilde doen... Het logo op de neus (plastic), was langzaam aan het verkleuren. Ik had nog een nieuwe liggen, dus die in L90d gespoten (plastic primer erop, grondlak, lak en als laatste een laagje transparant). Klein verschil, maar zeker de moeite waard:

Hier oud (recht) en nieuw naast elkaar. In het echt is het kleurverschil wat groter:

- old brumax
- Luchtgekoeld
- Bouwjaar Bus: 1969
De clubgecertificeerde streepjestrekker heeft nog weer werk te doen zie ik!!

Geduld is een schone zaak