Het hele verhaal vanaf de aanschaf is Hier terug te lezen.
Na onze eerste luchtgekoelde vakantie en evenementen seizoen wilde ik wat slechte plekken aan gaan pakken, te beginnen met de raamsponningen en een plekje bij de linker gordelbevestiging.
Daar was ik in November vorig jaar al mee begonnen, alleen de plek waar de bus stond was niet ideaal om aan de bus te werken (in een open schuur waar het 's avonds al snel koud en vochtig wordt in deze tijd van het jaar.
Toch heb ik daar al wat kleine stukjes gedaan, vooral demonteren en slechte stukken wegslijpen.
Hier een "puist" bij de gordelbevestingsplaat:

Na het uitslijpen van het aangetaste stuk viel de schade aan het onderliggende deel gelukkig mee

Hier een paar kleine plekjes in de sponning van het linker louvreraam

En na het uitslijpen van het aangetaste materiaal

Hier zitten inmiddels al nieuwe stukjes plaatwerk in maar heb ik nog geen foto's van gemaakt.
De sponning van het linkerachterraam is al behoorlijk aangetast maar nog niet volledig weggerot,toch ga ik de onderkant helemaal van vervangen.

Ook heb ik de voorruit er uit gehaald om ook de sponning hiervan aan te pakken, hier zit flink wat werk in maar gelukkig is de schade wel beperkt tot alleen het buitenste plaatwerk.
Helaas de (getinte) vooruit bij het er uit drukken wel geneuveld

Maar er is gisteravond een nieuwe getinte voorruit met zonneband bij mij thuis afgeleverd

Hier wat plaatjes van de roestschade.

Voor het repareren van de voorruitsponning wilde ik de bus heel graag in de garage hebben staan, helaas paste dit niet door een te laag plafond en de garage stond ook vol met allerlei andere spullen.
Dus eerst maar eens begonnen met een grote garageopruiming en een verbouwing aan de dakconstructie waardoor ik meer hoogte in de garage kreeg.
Gisteren was ik hier klaar mee dus vandaag de bus naar de garage verhuisd.
De doorrijhoogte door de garagedeur was nog wel kritiek, de garagedeur is krap 2 meter hoog, maar met hulp van het hele gezin, inclusief onze twee honden als ballast en door wat lucht uit de achterbanden te laten paste hij er net onderdoor

Het nieuwe plaatwerk voor de voorruitsponning heb ik al klaar liggen

Ik kan de komende tijd weer lekker verder klussen, lekker droog en tochtvrij